بررسی بازی Wreck-It Ralph برای اندروید و iOS

بررسی بازی Wreck-It Ralph برای اندروید و iOS
  • 1391/9/9
  • امیر امام جمعه
  • 1

Wreck-It Ralph یکی از بازی های سبک آرکید میباشد که از روی انیمشینی با همین نام ساخته شده که به تازگی منتشر شده است. سازنده بازی شرکت Disney است که تاکنون تعداد زیادی از بازی ها را برای پلتفرم موبایل منتشر کرده است. از میان محبوب ترین بازی های این شرکت میتوان به Where’s My Water یا Where’s My Perry اشاره کرد.

Wreck-It Ralph یک بازی تنها محسوب نمیشود و ترکیبی از سه نوع بازی کوچکتر است. یکی از اصلی ترین ویژگی های آن Fix-It Felix میباشد که در فیلم اصلی نیز دیده میشود و دو قسمت دیگر در کنار آن قرار دارند.

عنوان
Wreck-it Ralph
توسعه دهنده
Disney
پلتفرم
iOS
اندروید
تاریخ عرضه
1 نوامبر , 2012
رده بندی محتوا
9+
سنین پایین
حجم
37.3 مگابایت
39 مگابایت
قیمت
$0.99

گیم پلی

یکی از قسمت های Wreck-It Ralph بازی Fix-It Felix, Jr میباشد که در داستان فیلم نیز شاهد آن هستیم. البته این بازی به طور واقعی وجود ندارد و فقط در فیلم شاهد آن هستیم اما شرکت Disney تصمیم گرفته است آن را به صورت یک بازی جداگانه نیز عرضه کند که هم اکنون در دسترس میباشد.

در Fix-It Felix, Jr شما در نقش همان شخصیت جالب هستید که کارش رفتن و جستجو کردن در اطراف است تا نواحی آسیب دیده را پیدا و تعمیر کند. در گوشه سمت چپ صفحه نمایش یک جوی استیک قرار دارد و میتوانید از آن برای حرکت دادن شخصیت بازی استفاده نمایید. هم چنین کلید دیگر در گوشه سمت راست قرار دارد که برای تعمیر کردن پنجره های آسیب دیده میباشد. وقتی که در حال حرکت هستید باید مواظب باشید تا به آجر هایی که Ralph پرتاب میکند برخورد نکنید.

در طی بازی سطوح گوناگونی را مشاهده خواهید کرد که در هر یک از آن ها مرحله های دیگری وجود دارد. در هر یک از این سطوح سه جان به شما تعلق میگیرد و زمان مشخصی را نیز برای تعمیر همه پنجره ها در اختیار دارید. اگر جان های شما تمام شوند آن موقع بازی را باخته اید. همانند بازی های رایانه ای قدیمی هیچ نقطه آسایشی در طول بازی طراحی نشده است و اگر ببازید باید دوباره از ابتدا شروع کنید.

در سرآغاز بازی بسیار آسان به نظر میرسد ولی رفته رفته دشوار تر میشود تا جایی که به سختی میتوان از آجر های پرتاب شده از بالا دوری کرد. در طی این مراحل پنجره های بیشتری را نیز باید تعمیر کنید و پنجره های باز نیز باعث میشوند که حرکت به اطراف سخت تر شود. قسمت دوم اصلی بازی Sweet Climber نام دارد که شباهت بسیاری به Doodle Jump دارد. باید در هنگام بالا رفتن آب نبات های موجود را جمع آوری کنید و هم زمان مواظب باشید تا سقوط نکنید.

سومین بازی نیز Hero’s Duty میباشد که در آن باید به تیراندازی به دشمنان بپردازید و کنترل شخصیت بازی را از بالا در دست دارد. دشمنان شما حشره های مجازی هستند و راه مقابله با آنها اسلحه در دستتان است. با گذشت زمان امکانات اسلحه افزایش میباشد و بازی را برای کاربر جذاب تر میکند. دشمنان در گروه های مختلف به شما حمله میکنند و پس از این که همه آن ها را از بین بردید به مرحله بعد خواهید رفت. هر چقدر که به مراحل بالاتر میروید حشرات نیز بزرگتر میشوند.

اگر بخواهیم میان سه قسمت بازی مقایسه ای انجام دهیم باید بگوییم که بخش سوم یعنی Hero’s Duty از بقیه جذاب تر است و کاربر زمان بیشتری را برای آن سپری خواهد کرد. هم چنین Fix-It Felix, Jr در رتبه دوم قرار خواهد گرفت و زیرا ویژگی جدیدی را در خود جای نداده است. Sweet Climber نیز در آخر قرار دارد و بازیکن به سختی به سوی آن میرود. البته خوشبختانه بخش چهارمی نیز برای این بازی وجود دارد که تاکنون در دسترس قرار نگرفته است اما به زودی منتشر خواهد شد.

در Wreck-It Ralph میتوانید رتبه و امتیاز خود را در میان دیگران ببنیدید که شامل سراسر جهان میشود. هم چنین اگر تمایل دارید میتوانید به حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک وارد شوید و رتبه خود را با دوستانتان مقایسه کنید.

گرافیک و صدا

از نظر گرافیکی و بصری Fix-It Felix, Jr برای یادآوری بازی های کلاسیک و قدیمی طراحی شده که میتوان گفت در این راه تقریبا موفق شده است. نوع صداگذاری و جلوه های تصویری بازیکن را به یاد بازی های دو بعدی قدیمی می اندازد. دو قسمت دیگر بازی بیشتر ویژگی های خود از جمله گرافیک را از فیلم Wreck-It Ralph قرض گرفته اند. صداگذاری آنها نیز مناسب است ولی نیازی به توضیح زیادی ندارد.

دانلود (لینک رسمی): iOS | Android

منبع : GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. من سعي كردم اين بازي رو از سايت ديزني براي برادرم اجرا كنم اما جون بازي از قبيل بازي هاي سه بعديه نرم افزار unity ميخواد اما با اينكه نصبش هم ميكنم كار نميكنه .نميدونستم اندرويدشم هست س ميرم دنبال اون مرسي

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *