ADW Launcher برای اندروید، پذیرای یک تعمیر و بازنگری کامل می شود (مرور)

ADW Launcher برای اندروید، پذیرای یک تعمیر و بازنگری کامل می شود (مرور)
  • 1391/9/13
  • مژگان فنائی
  • 2

پیش از آنکه نگارش اندروید 4.0 بستنی ساندویچی و کیفیت خوب Holo آن مورد گرایش و استقبال عموم قرار گیرد، و امثال Nova Launcher و Apex Launcher به سرعت به عنوان دو تن از بهترین برنامه های جایگزین صفحه اصلی اندروید سفارشی معاصر پدیدار شوند، گلچینی چند از برنامه های جایگزین صفحه اصلی که بازار را تحت سیطره خود داشتند، وجود داشت. ADW Launcher نامی است که بی درنگ در این زمینه به ذهن می آید. این برنامه برای مدت زمانی طولانی خارج از بازی ماند، چرا که قادر نبود پا به پای رقابت در حال دگرگونی پیش رود. هرچند، به نظر می رسد ADW بازگشتی نیرومند را با آخرین به روز رسانی (1.3.3.7) که به تازگی به فروشگاه Google Play راه یافته است، خواهد داشت. با طراحی صورت گرفته از نو، جایگزین صفحه اصلی اندروید سالهای گذشته، به لطف ویژگی های جدید بسیار، اصلاحات، انتقال و عملکرد روان باتری موجود برای تمامی دستگاه های اندرویدی با اجرای هر چیزی از دونات تا لوبیا ژله ای (و بالاتر)، به صحنه رقابت بازگشته است.

در حالی که این برنامه بیشتر ویژگی های مورد ستایش خود را حفظ کرده، چند ویژگی جدید را نیز ارائه کرده است که باز هم بهترین جایگزین های عرضه شده در حال حاضر نیستند. مثل همیشه، تم های ADW سفارشی و جالب بسیاری برای انتخاب وجود دارند، و مدیریت تم بومی کاملا تغییر یافته، اجرای آنها را بسیار روان و آسان می سازد. گرینه ای برای انجام عملیات ضروری درست از صفحه اصلی از طریق حرکت های سفارشی مختلف هنوز هم وجود دارد، به گونه ای که قادر است صفحه های اصلی را افزوده، حذف کرده و دوباره مرتب سازد.

صفحه اصلی از شمار زیادی عناصر سفارشی برخوردار است. این اجازه پیرایش کامل نوار عملکرد (Action bar)، اختصاص شماری از ستون ها و ردیف های صفحه اصلی، امکان پیمایش نامحدود (با سرعت و اثر انتقال سفارشی)، تعویض به پیش تنظیم های پیکربندی صفحه اصلی سفارشی با یک ضربه، تنظیم یک موقعیت صفحه اصلی پیش فرض، پشتیبان گیری کامل و ترمیم داده های برنامه، و غیره را می دهد.

همین نیز به کشو و جایگاه (dock) برنامه اصلی ADW اعمال می شود. 10 سبک انیمیشنی پیمایش متفاوت، توانایی تعریف و تشخیص چند زبانه (tab) برای گروه های برنامه سفارشی تان، گزینه ای برای تنظیم شماری از ردیف های کشویی برای موقعیت چشم انداز (landscape) و شمایل (portrait)، جایگاه کاملا قابل تنظیم و رفتار و  آرایش کشویی برنامه، و در دسترس بودن تنظیمات عملکرد، کشوی برنامه ADW Launcher را مسلما قابل تنظیم ترین برنامه موجود می سازد.

پیرایش و اصلاح نماد (آیکون)، که زمان زیادی در محبوب ساختن ADW Launcher سهیم بوده است، به همراه ضمیمه های مختلف حفظ شده است. به عبارت ساده تر، این برنامه اجازه پیرایش های گسترده نماد هایتان، ضمن اجازه دادن به دستکاری اندازه، برچسب ها و رنگ سایه، افزودن پس زمینه های تخیلی و تجملی و غیره را می دهد.

آیا شما طرفدار پوشه های برنامه معرفی شده در اندروید 4.0 بستنی ساندویچی هستید؟ADW Launcher همان تجربه را با پیچ و تابی ناچیز ارائه می کند. سبک های پوشه سفارشی بسیاری برای انتخاب، و شمار قابل توجهی تنظیمات آرایش و پوسته برای ور رفتن با آنها وجود دارند، که به شما اجازه تغییر برچسب های محتوای پوشه، تغییر متن و رنگ های سایه، و مرتب سازی اقلام پوشه به ترتیب صعودی و نزولی را می دهد.

اینک، تمامی آنها ممکن است برای ADW جدید باشند، اما گزینه های کمی در بیرون موجود هستند که این ویژگی ها را در حال حاضر ارائه کرده اند. هرچند، آنچه که در بالا مطرح شده، تنها یک بخش از ADW جدید است. همان گونه که پیش از این گفته شد، برنامه دگرگون و اصلاح شده در واقع چند مفهوم کاملا جدید را به ارمغان می آورد. شما ممکن است در مورد ویجت های صفحه اصلی با قابلیت تغییر اندازه مجدد شنیده باشید، اما ADW Launcher یک گام پیشتر می رود، و به شما اجازه تغییر اندازه کل صفحه اصلی خودش، و جمع کردن نمادها درون محدوده تغییر یافته را می دهد.

چنانچه شما در حال اجرای نگارش اندروید 4.1 لوبیا ژله ای بر روی دستگاه تان هستید، شاید به AppWidget کاملا جدید دسترسی داشته باشید. AppWidget به طور اساسی رابط کاربری انتخاب ویجت بومی ADW است. بجای انتخاب از میان صفحه های مختلف برای دسترسی شما به ویجت های مورد نیاز، حداکثر استفاده را از رابط کاربری دو پنجره ای راحت AppWidge بکنید، جایی که پنجره سمت چپ به شما اجازه مرور از طریق برنامه هایی که دارای ویجت هستند را می دهد، در حالی که پنجره سمت راست به شما اجازه گزینش اندازه مورد نیاز ویجت برنامه انتخاب شده را می دهد.

یک چیزی که ADW جدید به طور مشترک با نگارش پیشین خود از آن برخوردار است اینکه از نرمی و صافی هر گوشه و کنار به دور است.

همچون گذشته، ADW Launcher از هر دو نگارش رایگان و 2.98$ (با برچسب ADWLauncher EX) موجود در فروشگاه Google Play برخوردار است. نگارش رایگان به شما دسترسی به تمامی ویژگی ها به جزء پیش تنظیم های پیکربندی سفارشی و پشتیبان گیری و بازیابی پوسته و آرایش صفحه اصلی را ارائه می کند. افزون بر این، مجموعه ای از گزینه ها با اندکی گستردگی برای هر جنبه در نگارش پولی وجود دارد. به عنوان مثال، شما به انتقال های بیشتر میز کار، سبک های کشوی برنامه و نمادها در ADW Launcher EX دست می یابید.

برای دریافت نگارش های رایگان و پولی این برنامه به لینک های پایین مراجعه نمایید:

Download ADW.Launcher For Android

Download ADWLauncher EX For Android

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. ممنون بابت مطلب مفدتون
    منتظر حظور شما در دنیای بازی وبرنامه اپل و اندروید هستیم

  2. من Launcher Pro رو ترجیح میدم
    سرعتش از همه لانچرها بهتره
    بعدش ADW
    و بعد از اون هم GO Launcher

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *