Pixlr Express؛ ویرایشگر تصاویری برای تمامی اسمارت فون

Pixlr Express؛ ویرایشگر تصاویری برای تمامی اسمارت فون
  • 1391/9/15
  • مهيار سوري
  • 0

Pixlr Express صد ها افکت در یک اپ (iOS) مطمئنا هیچ کمبود ویرایشگر عکسی در فروشگاه آیتونز آی او اس پیدا نمی شود، اما وقتی تیم پیکسلروماتیک دست به کار می شود از همه جلوتر می زند. برنامه جدید و رایگانشان این بار ویژگی های قدرتمند و پابرجای بیشتری دارد، از ابتدای تنظیم خودکار گرفته تا برطرف کردن قرمزی چشم، تنظیمات کنتراست، تکسچر و بسیاری افکت دیگر با 100 افکت پیشفرض که این برنامه برای هر آیفونگرافری یک برنامه تاثیر گزار و مفید محسوب می شود. همان بار اول که بازش می کنید به قدرت خوب آن پی می برید؛ همچنین مثل دیگر برنامه ها در درونش می توانید به طور مستقیم عکس بگیرید یا از داخل خود گوشی بارگزاری کنید.

اولین فایل را که باز کنید دو منوی کاملا ساده را در بالا و پائین می بینید که تمامی ویژگی های اصلی (مثل Adjustments، Effects، Overlay و Border) از آن و اعمال اصلی مثل ذخیره سازی و باز و بسته کردن از منوی بالا قابل دسترسی اند. یک ویژگی خوب که این تیم به کاربرانش داده، قابلیت بازگشت و جلوگشت (Undo – Redo) برای هر گامی است که آن ها در ویرایش انجام می دهند. نگاه مینیمالی کلی از برنامه، یک تغییر با طراوت را نسبت به بقیه برنامه های iOS ای خبر می دهد. زیر نوار Adjustment، 14 قابلیت وجود دارد؛ بطوریکه می توانید تصاویر را بچرخانید، رفع قرمزی چشم کنید، دندان هایتان را سفید کنید، کنتراست تصویر را درست کنید و … . همچنین امکان شارپن (تیز) و بلور (تار) کردن تصاویر با کشیدن خط های شیب دار مدور یا دایره ای را هم دارید. با بازکردن هر تنظیمی، آن قابلیت در منوی پائینی نمایان می شود و امکان تغییر هر کدام از آن ها را به طوری که مورد پذیرش سلیقه شما باشد، را می دهد. مثلا در قسمت خط های شیب داری که در بالا گفتم، امکان افزایش رنگ هر قسمت عکس را برای جلب یا حتی کمّی بلور برای توجه بیشتر قسمت های دیگر را دارید، پس از اینکه عکس را همانطور که می خواستید، شد بر روی دکمه Apply کلیک کنید تا کار این قسمت تمام شود. در زیر قسمت Effects (جلوه ها)، یک مجموعه جلوه برای تصاویر هست که پیشنهاد می کنم حتما امتحانش کنید. همچنین 6 افکت دیگر هم هست که برای بازشدنشان باید نسخه پلاس (پولی) برنامه را فعال کنید که البته تنها 2.99$ ارزش دارد. پک پیشفرض که رایگان هم هست، 25 افکت تاثیر گزار و البته آسان دارد که شدت تاثیر گزاری هر کدام را می توانید از اسلایدر Fade تعیین کنید. همچنین این پک رایگان که راجع بهش صحبت می کنیم، در قسمت پوشش و تکسچر (Overlays و Textures) دارای 30 نوع خاص است که البته هنوز هم به PS نمی رسد که قسمت پوشش شامل سه دسته بندی افکت های ساده، سبک و گرانج و … است. این برنامه 30 قاب (Frame) رایگان همراه هم دارد که می توانید مدل عمودی یا افقی ( Vertical و Horizontal) را بنا به نوع عکستان انتخاب کنید که تازه همین فریم ها هم قابلیت تنظیم مقدار تشخیص و تاری (Opacity) هم دارا هستند.

با این همه قابلیت برای یک اسمارت فون آن هم نسخه رایگانش، می توانید آن را به لیست علاقه مندی هایتان اضافه کنید و پس از ذخیره، با توجه به سایز دلخواه شما آن را در گوشی ذخیره یا در فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید و آپلود کنید. در کنار وجود این اپ برای iOS، این اپ برای اندروید هم آماده شده است. نظر شما چیست؟ آیا با این وجود باز هم از اپ دیگری برای ویرایش تصاویرتان استفاده می کنید؟ دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دانلود اپ: اندروید   آی او اس

منبع: MakeUseOf

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *