کامپیوترهای آینده، کامپیوترهایی به اندازه یک کتاب

کامپیوترهای آینده، کامپیوترهایی به اندازه یک کتاب
  • 1391/9/27
  • آزاد
  • 0

کامپیوترها از لحاظ سخت‌افزاری به چند گروه تقسیم می‌شوند. از طرغ دیگر کاربران هم بر حسب نوع کارهایی که با کامپیوتر انجام می‌دهند به چند گروه تقسیم می‌شوند. نکته جالب آن است که بخش اعظمی از کاربران به گروهی تعلق دارند که کمترین پردازش را دارند و در نتیجه ضعیف‌ترین کامپیوترها هم می‌توانند پسخگوی نیاز آنها باشد.

کافی است کمی به اطراف خود در منزل، دانشگاه، محل کار و … نگاهی بیندازید و ببینید که کاربران با کامپیوتر خود چه می‌کنند؟ شاید بیش از 90‌درصد آنها کاری جز چک کردن ایمیل، چت، شبکه‌های اجتماعی، گشت و گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای اداری و حسابداری و مواردی از این دست نداشته باشند! حالا خودتان بگویید که برای این افراد فرق بین یک کامپیوتر 4هسته‌ای با یک کامپیوتر ضعیف چیست؟

در همین راستا ایسوس فکر جالبی را به مرحله اجرا رسانده است و آن ساخت یک کامپیوتر بسیار کوچک، سبک و البته تا حدی ضعیف به نام Eee box  برای این گروه بزرگ کاربران است.

بررسی EeeBox EB1007 :

اما مدل EB1007 مدلی است که اخیرا وارد بازار ایران شده است. پردازنده این Eee Box  یک پردازنده اتم تک هسته‌ای است. هر چند Eee Boxها قرار است که ضعیف باشند ولی به نظر می‌رسد EB1007 خیلی ضعیف است چرا که امروزه اغلب نت‌بوک‌ها هم با پردازنده اتم 2هسته‌ای عرضه می‌شوند! پردازنده اتم پردازنده‌ای کم مصرف و البته ضعیف می‌باشد که توسط اینتل برای نت‌بوک‌ها، اولترابوک‌ها و تبلت‌ها طراحی شده است

چیپ گرافیکی EB1007 هم Intel 3150 است که بسیار ضعیف است و کاربران آن باید به کلی فکر بازی را از ذهن خود خارج کنند. البته کسی که دنبال Eee Box  است قطعا گیمر نیست.

2گیگابایت رم و 320 گیگابایت هارددیسک به همراه 6 پورتUSB2 ترکیب خوبی را رقم زده است، هر چند جای خالی پورت HDMI به شدت احساس می‌شود.

اما وزن 1/17 کیلوگرمی در کنار اندازه بسیار کوچک آن یکی از مهمترین مزایای EB1007 است.

EB1007 دارای پایه‌ای می‌باشد که می‌توان توسز آن EB1007 را پشت مانیتور نصب کرد. این یعنی نهایت صرفه‌جویی در فضا! وزن کم و اندازه کوچک EB1007 موجب می‌شود که بتوانید کامپیوترتان را در کیف گذاشته و به راحتی حمل نمایید.

یکی دیگر از مزایای مهم EB1007 مصرف کم آن است، تنها حداکثر 40 وات مصرف توان دارد. این مقدار را با کیس‌های معمولی که حدود 300 الی 400 وات مصرف دارند مقایسه نمایید.

EB1007 گزینه‌ای بسیار مناسب برای ادارات، سازمان‌ها، کافی‌نت‌ها، شرکت‌ها و کاربران خانگی غیر حرفه‌ای است. با توجه به رشد وحشتناک قیمت کامپیوتر، این مدل می‌تواند به صورت یک فرشته نجات برای گزینه‌های فوق عمل کند.

http://www.asus.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *