جمع بندی داغ ترین گوشی های معرفی شده در روز دوم نمایشگاه CES 2013

جمع بندی داغ ترین گوشی های معرفی شده در روز دوم نمایشگاه CES 2013
  • 1391/10/20
  • محمدکریم حدیدی
  • 0

هر چند که بیشتر گوشی های هوشمند ساخت شرکت های بزرگ قبل از نمایشگاه لو رفته بودند اما با این حال معرفی این گجت ها باز هم هیجان انگیز ترین خبرهای نمایشگاه به شمار می رود. در ادامه بطور خلاصه به معرفی تلفن های هوشمند معرفی شده در روز دوم نمایشگاه می پردازیم.

دو اسمارت فون از خانواده ايکسپريا
همان طور که پيش بيني مي شد سوني از دو گوشي ايکسپريا به نام هاي اکسپريا Z و اکسپريا ZL پرده برداري کرد. پيش از اين نيز خبرهاي از اين دو اسمارت فون به گوش رسيده بود. هر دو گوشي بهترين گوشي هاي ساخته شده توسط سوني تا به اکنون هستند که اندرويد جلي بين را اجرا مي کنند.
گوشي فوق العاده ايکسپريا Z داراي صفحه نمايش 5 اينچي با نمايشگر 1080 و تقويت شده توسط موتور پردازش تصوير Mobile Bravia 2 است. پردازنده Snapdragon S4 Pro با فرکانس 1.5 گيگاهرتز و گرافيک adreno 320 به همراه دو گيگابايت حافظه رم وظيفه پردازشي اين گوشي را بر عهده دارند. همچنين اين گوشي به يک دوربين 13 مگاپيکسلي با قابليت فيلم برداري HDR و باتري 2330 ميلي آمپري مجهز شده. از ديگر امکانات اين گوشي تائيديه IP57 مي باشد که ضد آب بودن گوشي را در عمق يک متري تا 30 دقيقه تضمين مي کند.
گوشي ايکسپريا ZL نيز از نظر امکانات دقيقا” شبيه به ايکسپريا Z است با اين تفاوت که ديگر تائيديه IP57 را ندارد و کمي هم در طراحي ظاهري متفاوت است.

هوآوي Ascend Mate و Ascend D2

هوآوي Ascend Mate: اين غول 6.1 اينچي قبلا” توسط خود هوآوي معرفي رسمي شده بود اما باز هم در نمايشگاه CES  امسال در عموم به نمايش گذاشته شد. پردازنده چهار هسته اي به همراه 2 گيگابايت حافظه رم سخت افزار اين فبلت را تشکيل مي دهند. صفحه نمايش اچ دي IPS با حساسيت بالا و دوربين 8 مگاپيکسلي و يک باتري قدرتمند 4050 ميلي آمپري از ديگر امکانات اين غول بي مانند است. Ascend Mate اندرويد جلي بين را اجرا مي کند که البته رابط کاربري آن کمي دستخوش تغييرات شرکت هوآوي شده است.

هوآوي Ascend D2:گويا نمايشگاه امسال عرصه عرض اندام شرکت هاي تازه نفس است. Ascend D2 نمونه بارزي از يک رقيب حرفه اي براي شرکت هاي بزرگ مي باشد چرا که همگي امکانات در اين گوشي اندروئيدي گنجانده شده است. صفحه نمايش 5 اينچي IPS تمام اچ دي 1080 با تراکم پيکسلي 443 حرفي براي گفتن باقي نمي گذارد. دوربين فيلم برداري 13 مگاپيکسلي با ديافراگم عريض و با قابليت ضبط HDR ديگر از اين بهتر نمي شود. وجود پردازنده چهار هسته اي و باتري قدرتمند 3000 ميلي‌آمپر به همراه بدنه فلزي و مقاوم در برابر رطوبت و ديگر امکانات همگي نويد يکي از بهترين گوشي هاي سال را مي دهند.

هوآوی Ascend W1

هوآوی امسال در نمایشگاه بسیار خوش درخشید. علاوه بر معرفی دو گوشی قدرتمند اندروییدی، از اولین گوشی ویندوزی خود که دارای امکانات مناسبی است پرده برداری کرد. W1 یک گوشی 4 اینچی با صفحه نمایش IPS LCD با رزولوشن 480 در 800 است که 10.5 میلی متر قطر دارد. پردازنده آن نیز دوهسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز از نوع Krait است که در کنار Adreno 305 وظیفه پردازشی گوشی را بر عهده دارد. یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری اچ دی نیز برای این گوشی تعبیه شده است. باتری W1 هم 1950mAh می باشد و قرار است از این ماه در بعضی از مناطق نظیر روسیه توزیع شود. هنوز قیمت آن مشخص نیست اما انتظار می رود قیمتی برابر با گوشی ویندوز فون HTC 8S و یا کمتر داشته باشد.

 گوشی Grand S شرکت ZTE

قبلا” خبر این گوشی را اطلاع داده بودیم و از امکانات آن تقریبا” با خبر شدیم اما از ظاهر آن اطلاعی نداشتیم. Grand S گل سر سبد شرکت ZTE به شمار می آید. یک 5 اینچی بسیار قدرتمند با صفحه نمایشگر تمام اچ دی و پردازنده چهار هسته ای 1.7 گیگاهرتزی که با حافظه جانبی رم 2 گیگابایتی بهینه شده است. یک دوربین 13 مگاپیکسلی هم باعث شده که این گوشی رویایی شود. جالب است که بدانیم همه این امکانات در قطری به اندازه 6.9 میلی متر جا گرفته است.

 جمع بندی:

با نگاهی به گوشی های معرفی شده به راحتی می توان شاهد رقابت نفس گیر بود به طوری که نمی توان به طور یقین بهترین گوشی را برگزید. البته همچنان تعداد گوشی های ویندوزی معرفی شده اندک هستند. نکته جالب دیگر پیشرفت چشمگیر دو شرکت چینی به خصوص هوآوی بود. نکته اشتراکی که بین گوشی های اندروییدی معرفی شده یافت می شود وجود پردازنده های چهار هسته ای و نمایشگر های عریض و با کیفیت به همراه دوربین های 13 مگاپیکسلی می باشد، البته باید دید که کدام شرکت ها در ارائه محصول خود بی نقص عمل کرده است و فعلا” کمی برای تصمیم گیری زود است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *