راهنمای حل مشکلات فلش در مرورگر فایرفاکس

راهنمای حل مشکلات فلش در مرورگر فایرفاکس
  • 1391/11/15
  • علیرضا
  • 63

1

فلش یکی از محصولات پر مشکل شرکت ادوبی است که هم نظر امنیتی مشکلات را برای مرورگر به وجود می آورد و هم در بحث پایداری نیز مشکلات زیادی برای کاربران به همراه دارد . اما نمی توان به سادگی از فلش گذشت . چون اکثر وبسایت ها از فلش استفاده می کنند . مثلا برای نمایش ویدئو ، پخش موزیک ها ، بازی ها و یا آموزش های تعاملی .

اما اگر فلش نیز در مرورگر فایرفاکس شما مشکلات زیادی را پدید آورده است ، بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید . چون ممکن است که پاسخ شما در بین یکی از راهکارهای زیر باشد . پس با گویا آی تی همراه باشید …….

کرش کردن فلش در فایرفاکس

اما قبل از این که به ارائه راهکارها بپردازیم ، بهتر است بدانیم که اصلا چرا پلاگین فلش کرش می کند و از کار می افتد . یکی از دلایلی که باعث از کرش کردن فلش می شود ، وجود یک ناسازگاری در بخش های مختلف مرورگر است . مثلا ناسازگاری آن نسخه از فلش با مرورگر شما و مواردی از این دست .

برای اینکه کرش کردن فلش برطرف شود می توانید یک بار صفحه وبی که فلش در آن کرش کرده است را دوباره بارگذاری کنید . ممکن است به صورت موقت این مشکل رفع شود . اما اگر باز هم کرش ها ادامه پیدا کرد ، روش بعدی بروز رسانی فلش است که در ادامه به روش انجام این کار اشاره خواهیم کرد . اگر بروز رسانی باعث رفع کرش های فلش نشد ، بهتر است برعکس عمل کنید . یعنی فلش را Downgrade کنید .

1- بروز رسانی فلش

در صورتی که نمی دانید از آخرین نسخه فلش استفاده می کنید یا خیر ، می توانید به لینکی که در پایان مطلب قرار داده ایم بروید تا بررسی شود که از چه نسخه از فلش استفاده می کنید . جدولی در وسط صفحه قرار دارد که نشان می دهد از چه نسخه ای از فلش استفاده می کنید . جدول دیگری نیز پایین تر از آن قرار دارد که آخرین نسخه ارائه شده فلش را برای مرورگر شما نشان می دهد .

2

در صورتی که مشاهده کردید که از نسخه های قدیمی تر فلش استفاده می کنید ، باید عملیات بروز رسانی را انجام دهید .

برای بروز رسانی فلش باید ابتدا فایل نصاب آن را دریافت کنید . به دلیل وجود تحریم هایی که علیه کاربران ساکن کشورمان صورت گرفته است و شرکت ادوبی هم جزو این شرکت هاست ، باید از روش های جایگزین برای دریافت فایل نصاب فلش اقدام کنید . خوشبختانه سایت های ایرانی زیادی وجود دارند که می توانید از طریق آن ها فلش را دانلود کنید . ضمن این که لینک دانلود فلش در پایان مطلب قرار گرفته است .

پس از دریافت فایل نصاب فلش ، مرورگر فایرفاکس را به صورت کامل ببندید . برای انجام این کار نیز از منوی Firefox گزینه Exit را کلیک کنید . حالا فایل نصاب فلش را اجرا کرده و مراحل را طی کنید تا فلش به آخرین نسخه ارتقا داده شود .

2- Downgrade کردن فلش

این کار دقیقا متضاد بروز رسانی فلش است . به عنوان مثال اگر شما با نسخه های جدید فلش یا حتی آخرین نسخه آن مشکل داشتید ، باید نسخه های قدیمی تر را نصب کنید . به این عمل Downgrade گفته می شود .

برای شروع کار باید نسخه ای که در حال استفاده از آن هستید را حذف کنید . برای انجام این کار می توانید از برنامه مخصوص حذف فلش پلیر استفاده کنید . لینک دریافت این مطلب در پایان مطلب قرار گرفته است . پس از اتمام دانلود این فایل ، باید فایرفاکس را به صورت کامل ببندید . حالا برنامه را اجرا کنید و فلش را به صورت کامل حذف کنید .

حالا فلش پلیر 10.3 را از پایان مطلب دانلود کرده آن را نصب کنید . توجه داشته باشید که فایرفاکس باید بسته باشد .

ناسازگاری فلش با Real Player

یکی دیگر از مواردی که ممکن است تا به حال آن را مشاهده کرده باشید ، تغییر رنگ اشیا ساخته شده با فلش در صفحات وب باشد . مثلا رنگ آنها به سیاه ، سفید و یا خاکستری تغییر می کند . از آن بدتر اینکه ممکن است اصلا آن فلش در صفحه مورد نظر شما بارگذاری نشود .

این مشکلات بیشتر در حالتی رخ می دهد که به صورت همزمان روی مرورگر شما هم فلش پلیر نصب شده باشد و هم Real Player . سه راه برای حل این مشکل وجود دارد .

1- بروز رسانی Real Player

ممکن است که پلاگین Real Player که در مرورگر شما نصب شده است مدتی بروز رسانی نشده باشد . با بروز رسانی آن ممکن است که مشکل ناسازگاری با فلش حل شود . برای شروع باید فایل نصاب فلش پلیر را از پایان مطلب دانلود کرده و آن را نصب کنید تا پلاگین Real Player فعلی مرورگر شما بروز رسانی شود .

2- غیر فعال کردن پلاگین Real Player در فایرفاکس

اگر مایل به ارتقای Real Player به آخرین نسخه نیستید ، می توانید آن را به صورت موقت غیر فعال کنید تا حداقل مشکل ناسازگاری با فایرفاکس برطرف شود . برای انجام این کار روی منوی اصلی فایرفاکس کلیک کنید و سپس گزینه Add-ons را بزنید . در صفحه باز شده و در پنل سمت چپ روی آیتم Plugins کلیک کنید . اکنون در بخش سمت راست به دنبال پلاگین مربوط به Real Player بگردید و آن را با کلیک بر روی دکمه Disable غیر فعال کنید .

4

3- Downgrade کردن فلش

این مورد را در قسمت بالا توضیح داده ایم . گاهی اوقات با نصب نسخه های قدیمی فلش مثل نسخه 10.3 این مشکل ناسازگاری حل می شود .

عدم نمایش فلش در حالت تمام صفحه

این هم یکی دیگر از مشکلات فلش می باشد که ممکن است تا به حال برای شما نیز اتفاق افتاده باشد . مثلا هنگام مشاهده ویدئویی در یوتیوب هر چقدر روی آیکون Full Screen کلیک می کنید ، هیچ اتفاقی نمی افتد . همچنین این مورد برای بازی های آنلاینی که از فلش استفاده می کنند نیز ممکن است رخ دهد . برای حل این مشکل نیز دو راه وجود دارد .

1- ریست کردن بزرگنمایی صفحه به حالت پیشفرض

گاهی اوقات مشاهده شده است در هنگام بالاتر یا پایین تر بودن بزرگنمایی صفحه از حالت پیشفرض ، این اتفاق رخ می دهد و حالت تمام صفحه فعال نمی شود . برای ریست کردن بزرگنمایی صفحه به حالت پیشفرض ، کافیست کلیدهای ترکیبی Ctrl + 0 را فشار دهید ( توجه داشته باشید که عدد صفر هست نه حرف O ) .

2- غیر فعال کردن شتاب دهنده سخت افزاری تنظیمات فلش

یکی از فناوری هایی که فلش به وفور از آن استفاده می کنید ، شتاب دهنده سخت افزاری یا همان Hardware Acceleration می باشد . اما همین فناوری در برخی مواقع باعث بروز مشکلاتی می شود که ما را مجبور به غیر فعال کردن آن می کند . با غیر فعال کردن شتاب دهنده سخت افزاری در تنظیمات فلش ممکن است که مشکل فعال نشدن حالت فول اسکرین حل شود .

برای انجام این کار به صفحه ای بروید که ویدئو یا بازی مورد نظر شما در آنجا قرار دارد . روی قسمت نمایش بازی یا ویدئو راست کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید . در پنجره باز شده روی آیکونی که در گوشه پایین و سمت چپ قرار دارد کلیک کرده و گزینه Enable hardware acceleration را غیر فعال کنید .

5

عدم وجود صدا در هنگام تمایش ویدئو یا انجام بازی

گاهی اوقات ممکن است که صدای ویدئویی را که در حال تماشا هستید را نشنوید . اما نمی توان همیشه هم این مشکل را به فلش نسبت داد . برای حل مشکل شاید بهتر باشد که بخش صدای ویندوز را مورد بررسی قرار دهید . پس روی آیکون بلندگو که در قسمت System Tray ( کنار ساعت ویندوز ) قرار دارد کلیک کرده و روی لینک Mixer کلیک کنید . حالا مطمئن شوید که خروجی صدای فایرفاکس قطع نشده باشد .

6

تست نسخه فلش نصب شده روی سیستم عامل شما

دانلود آخرین نسخه فلش پلیر ( از سافت گذر )

دانلود Flash Player Unistaller ( از سافت گذر )

دانلود فلش پلیر 10.3 ( از گویا آی تی )

دانلود Real Player ( از سافت گذر )

چگونه مشکلات Shockwave Flash را در مرورگر کروم برطرف کنیم ؟

منابع : 123

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 63 دیدگاه
    1. سلام.
      خوشحالم که این مطلب باعث رفع مشکلتون شده .
      موفق باشید ……

    1. سلام امید جان .
      متاسفانه یه مشکلی واسه سایت بوجود اومده که بعضی لینک ها پاک شدن . خیلی سریع مشکل برطرف میشه .
      موفق باشی …..

  1. ممنون دوست خوبم … مطالب آموزشی شما همیشه باعث مرتفع شدن مشکلات ما میشه … ممنونم از زحماتت

    1. سلام .
      خب ما هم لینک دانلود بدون تحریم رو واستون گذاشتیم 🙂
      موفق باشی …..

  2. یک کلاس مجازی هست که باید حتما آزمونش را بدهم و احتیاج به فلش پلیر داشت نصب کردم و شروع به وارد کردن مشخصات نمودم به محض زدن دکمه ی ادامه فایل را می بندد و از حضور من در آزمون تشکر می کند به اداره ی مربوطه مشکل را گفتم . ایراد را به گردن کامی من کذاشتند . لطفا راهنمایی ام کنید خیلی خیلی منونم

    1. سلام.
      والا این فکر نکنم ارتباطی به فایرفاکس داشته باشه و هرچی که هست ، مشکل از سایته . یه بار با گوگل کروم امتحان کنید ببینید مشکل حل میشه یا نه .

  3. سلام آقا علیرضا، خسته نباشید
    خیلی خیلی ازتون ممنونم
    واقعاً دیگه داشتم کلافه میشدم از بس update کردم
    و مشکلم بر طرف نشد
    مشکلم با Downgrade برطرف شد
    خیــــــــــــــــــــــــــلی ممنـــــــــــــــــــــــــونم
    .
    موفق باشید

  4. سلام من اصلا نمیتونم هیچی دانلود کنم سیستم چه نرم افزاری میخواد؟با تشکر

  5. سلام .مرورگر های من چند روزیه به همین درد ادبی دچار شدند.هر ترفندی را که سایت های مختلف ارائه کرده بودند بکار بستم اما اخر مشکل حل نشد که نشد.تمام برنامه هارو به روز که خوبه به ساعت کردم ولی باز هم نشد. دیگه کلافه شدم خواهشا” یه تدبیری،یه راهکاری بگید تا مشکلم حل بشه.
    اخه چرا سایتها با وجود جدیدترین نسخه ادب پلیر باز پیغام بارگیری و بروزرسانی میدهند

  6. سلام من راه حل های مختلف رو امتحان کردم جواب نداد اما آنینستال فلش پلیر رو نصب کردم و آخرین نسخه اش رو نصب کردم درست شد
    اینجا هم دانلود فلش پلیر و توضیحاتشو نوشته: http://persiagsm.com/tag/مشکل-فلش-فایر-فاکس/

  7. سلام
    من جدیدا مرورگرم(فایرفاکس) به طور خودکار اپ دیت شد از اون موقع به بعد نوشته های انگلیسی فایر فاکس و سایت هایی که توش می روم، نا خوانا شده؛ می خواستم ببینم ربطی به فلش پلیرم داره یا نه؟ باید چی کار کنم تا درست بشه؟

    1. سلام.
      ربطی به فلش پلیر نداره.
      والا راه حلش رو نمیدونم.

    2. سلام. نابغه گاهی ربط داره. اون دوست شاید زیاد متوجه نشدن که درست بعد آپ دیت مرورگر بوده یا نه؟؛ اما نصب فلش پلییر تویه فونت ها تغییرات ایجاد می کنه؛ حتا گاهی اینترنت دانلود منیجرم موجب بهم ریختگی فونت ها می شه.
      مرسی از مطالبت اما خوب و سر راست براشون شرح ندادی؛ چون ممکنه اون جایی که گفتی منوی اصلی رو کلیک کنین و فلان عبارتو انتخاب کنین، شاید تعدادی که آماتورن قضیه رو گم کنن. اون نظر دهنده اول هم نگفتن مشکلم برطرف شده، نوشتن مرسی از این پست و مام این مشکل رو داشتیم؛ لطفن به جای نوشتن زیاد و اذیت کردن خودتون، سعی کنین تصویری آموزش بدین… موفق باشین و باز ممنون واسه زحماتتون!…

    3. گاهی رعایت ادب و مخاطب قرار دادن زیباتر ؛ باعث دلگرمی و البته رساندن شخصیت خود فرد هم می شود … شما می تونستید خیلی بهتر پیامتون رو درج کنید // موفق باشید

  8. درود بر شما
    توضیحات شما موجب حل مشکل من در رابطه با آپدیت فلش شد به همین خاطر از شما تشکر می کنم و از صمیم قلب برایتان آرزوی موفقیت و بهروزی دارم
    شاد و سربلند باشید / حمید

  9. Salam Azizam Modire Aziz / Man MIkham Beram Fb Ama Safhe FB Kamelan Baz Nsmieh Man Flash Player Va Hamechiz Nasb Kardam MOtasefane baz nashodesh bazam MIkham beduna elat chie ? win avaz kardam intori shode age mishe komak konid pls

  10. باسلام ودرود میخاستم بیبینم واسه مرور گر web freer باید از چه نسخه فلش پلیر استفاده کنم؟

    تشکر ا ز مهر شما
    alikhazan57@gmail.com

  11. باسلام سیستم من قسمت پراویسی نرم افزار فلش پلییر را بلاک کرده چه کار میتوانم انجام دهم تا رفع بلاک شود تا بتوانم نسخه جدید را دانلود کنم

  12. سلام… ممنون از زحماتتون.. فایر فاکس من باز نمیشه تا صفحه رو میخوام باز کنم میزنه Unable to connect

    Firefox can’t establish a connection to the server at www.yahoo.com.

    The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
    If you are unable to load any pages, check your computer’s network connection.
    If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.

    لطفا بگید پی کار کنم؟ مرسی

  13. سلام مدنی هستش فایرفاکسم سرچ نمیکنه کلافم کرده،با کروم راحت سرچ میکنم اما فایرفاکس Unable to connectمیده اپدیتش کردم اینطورشد

  14. سلام برای من مثلا تو این لینک http://www.gsmarena.com/lg_g2_vs_samsung_galaxy_s4-review-984p4.php یک فایله فلش هست که یک صفحه سفید نشون میده راست کلیک که میکنم روش میگه movie not loaded لطفا راهنماییم کنید هر کار میکنم درست نمیشه در ضمن آخرین نسخه فلش 11.9 و آخرین نسخه فایر فاکس ورژن 25 نصبه و این مشکل تو تمامه بروزرها وجود داره من باید چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام. گوگل کروم و فایر فاکسم از کار افتادند و این پیام رو می ده
      firefox has stopped working چی کار کنم؟

  15. من فلش۱۱اخرین ورژن و نصب کردم ویندوزم۸ هستش،نصب فلش با موفقیت انجام میشه اما واسه نمونه، توی سایت کلوب (cloob.com)یا youtuobصفحه گفتگو باز نمیشه و به سرور وصل نمیشه، به پشتیبانی پیام دادم میگه مرورگر و سیستم عاملم مشکل داره!! میشه شما راهنمایی کنید
    از کروم استفده میکنم،اما با همه مرورگرا امتحان کردم همین مشکلو داره،پلاگین هم مشکل نداره،اشکال از ویندوزمه ؟
    ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *