نحوه آپدیت درایورهای کارت گرافیک به منظور دستیابی به حداکثر قابلیتهای گیم

نحوه آپدیت درایورهای کارت گرافیک به منظور دستیابی به حداکثر قابلیتهای گیم
  • 1391/12/7
  • سعید رمضانپور
  • 78

nvidia-graphics-card-header

یک درایور کارت گرافیک نرم افزاری است که به سیستم عالم و برنامه های شما امکان استفاده از سخت‌افزار گرافیک کامپیوترتان را می دهد. اگر شما بازیهای PC را انجام می دهید، لازم است تا درایورهای کارت گرافیکتان را به روز نگه دارید تا بهترین عملکرد را از سخت افزارتان کسب نمائید.

ما قبلاً به شما توصیه کرده‌ای که درایورهایتان مکرراً آپدیت نکنید بیشتر درایورهای سخت‌افزار که با کامپیوتر شما یا Windows Update عرضه می شوند خوب هستند. با این حال، درایورهای کارت گرافیک برای سخت‌افزار گرافیک NVIDIA، AMD یاحتی اینتل شما یک استثناء بزرگ هستند.

عکس از: Carles Reig در فلیکر

چرا باید درایورهای کارت گرافیکتان را آپدیت کنید

آپدیتهای مادربورد، کارت صدا، و درایورهای شبکه کامپیوتر شما کلاً باعث افزایش سرعت نمی شوند. آنها اغلب باگهای نادر را رفع می کنند و حتی ممکن است باگهای جدیدی را اضافه نمایند.

با این حال، این مورد برای درایورهای به روزرسانی شده کارت گرافیک شما، که با عنوان GPU یا کارت ویدئو شناخته می شوند، مطرح نمی باشد. NVIDIA و AMD هر دو متناوبا درایورهای گرافیکی منتشر می کنند که اغلب بهبودهای عملکردی عمده‌ای را در اختیار قرار می دهد، به ویژه برای بازیها جدیدتر. با توجه به اینکه اینتل با معماری گرافیک Haswell جدیدش نگاهی جدی به عملکرد گرافیک مجتمع می کند، اکنون عرضه آپدیتهای درایور ویدئویی رایجتری را نیز شروع کرده اند.

در اینجا اسنپشاتی از تازه ترین بسته درایور گرافیکی NVIDIA مشاهده می شود، که در 5 فوریه 2013 عرضه می شود:

 nvidia-geforce-driver-performance-improvements

این نوع از افزایش عملکردها در درایورهای گرافیک آپدیت شده نامعمول نیستند. با اینکه بازیهای جدیدتری مانند Far Cry 3 شاهد بهبودهای قابل توجهی بوده اند (تا 38% بر ریو برخی سخت افزارها)، حتی بازیهای قدیمیتری مانند Skyrim و Starcraft II افزایش قابل توجهی در عملکرد را تجربه کرده اند.

NVIDIA ممکن است در بیان بهبود عملکردهایی که در اختیارتان قرار خواهد داد مبالغه آمیز عمل کند، و ممکن است این بر روی کارتهای گرافیک قدیمیتر به آن اندازه جدی نباشد. با این وجود، بهبودهای قابل توجهی رخ داده است. برخی از بازیهای جدیدتر ممکن است از اجرا با درایورهای گرافیکی بهینه سازی نشده و قدیمی نصب شده خودداری کنند.

البته اگر شما هرگز بازیهای PC را روی کامپیوترتان اجرا نمی کنید و اهمیتی به عملکرد گرافیک 3D نمی دهید، واقعاً هیچ‌گاه نیازی به آپدیت درایورهای کارت گرافیکتان نخواهید داشت.

شناسایی کارت گرافیک شما

راههای مختلفی برای شناسایی سخت‌افزار کامپیوتر شما وجود دارد، از جمله برنامه های کامپیوتر اطلاعات سیستمی همچون Speccy. با این حال، شما می توانید این اطلاعات را مستقیماً از Windows Device Manager دریافت کنید.

برای باز کردن Device Manager، روی کلید ویندوز کلیک کنید تا استارت منویتان باز شود، عبارت Device Manager را در منوی استارت تایپ کنید، و روی میانبر Device Manager کلیک کنید. (اگر شما از ویندوز 8 استفاده می کنید، روی کلید ویندوز، عبارت Device Manager را در صفحه Start تایپ کنید، طبقه بندی Settings را انتخاب نموده، و روی میانبر Device Manager کلیک کنید.)

 launch-device-manager-in-windows-8

بخش آداپتور Display را بسط دهید تا تولیدکننده و مدل کارت گرافیک کامپیوترتان را مشاهده نمائید.

 device-manager-display-adapters

اگر شما هم اینتل و هم NVIDIA را روی یک لپتاپ می بینید، لپتاپتان از تکنولوژی اپتیموس NVIDIA برای انتخاب تغییر هوشمندانه بین کارت گرافیکهای اینتل که برای عمر باتری بهتر است و گرافیک NVIDIA که برای عملکرد بهتر است استفاده می نماید. در این حالت، شما برای ارتقاء وضعیت بازیتان نیاز به آپدیت درایورهای NVIDIA نیاز خواهید داشت.

دریافت تازه ترین آپدیتها

برای برخی از انواع سخت‌افزار گرافیکی تعبیه شده در لپتاپها (که با عنوان GPUهای نوتبوک نیز شناخته می شوند)، ممکن است نتوانید درایورها را مستقیماً از سازنده بگیرید. شاید لازم باشد درایورهای به روز رسانی شده‌ای را از تولیدکننده لپتاپتان بگیرید، و ممکن است به طور منظم آپدیتها را عرضه نکند.

با این حال، شما عموما می توانید درایورهای گرافیکی به روزرسانی شده‌ای را از وبسایت تولدکننده سخت افزارتان دریافت کنید:

لازم خواهد بود تا مدل دقیق کارت گرافیک کامپیوترتان را، که در پنجره Device Manager نشان داده شده است، انتخاب کنید.

ممکن است برخی از تولیدکنندگان ابزارهای کاربردی بررسی کننده آپدیتی داشته باشند که به طور اتوماتیک ویرایشهای درایور گرافیکی جدید را چک می کند و درباره آنها به شما تذکر می دهد، همچون ابزار NVIDIA Update، که اگر سخت‌افزار گرافیکی NVIDIA دارید می توانید به آن از بخش کنترل پنل NVIDIA دسترسی یابید (مسیر Help > Update را طی کنید).

 nvidia-update

اگر سخت‌افزار گرافیک قدیمی تری دارید، به خاطر داشته باشید که آن سخت‌افزار برای همیشه پشتیبانی نخواهد شد. تولیدکنندگان نهایتاً بهینه سازی و به روزرسانی سخت‌افزار قدیمی تر را متوقف می کنند. اگر سن سخت‌افزار گرافیکی شما پنج سال است، به احتمال بسیار زیاد درایورهای بهینه سازی شده برای آن دیگر عرضه نمی شوند. اینکه تا چه زمانی از سخت‌افزار شما پشتیبانی شود بستگی به تولید کننده اش دارد.

منبع: howtogeek.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 78 دیدگاه
  1. “البته اگر شما هرگز بازیهای PC را روی کامپیوترتان اجرا نمی کنید و اهمیتی به عملکرد گرافیک ۳D نمی دهید، واقعاً هیچ‌گاه نیازی به آپدیت درایورهای کارت گرافیکتان نخواهید داشت.”

    با این جمله مخالفم.
    سیستم عامل های جدید، برنامه های تبدیل فیلم، مرورگرها و… همه از کارت گرافیک استفاده میکنند و بهتره که درایور کارت گرافیک آپدیت شه.

    1. سلام من ویندوزم رو سون کردم حالا که میخوام کارت گرافیک نصب کنم نمیشه چیکار کنم؟?

  2. سلام من یه درایور NVIDIAدانلود کردم وقتی روی گزینه ی setupبرای نصب کردنش میزنم این ارور %1 is not a valid win32 applicationظاهر میشه ممنون میشم بگین این چه مشکلی داره که نصب نمیشه

    1. برای کارت گرافیگ pc باید آپدیت nVIDIA GeForce Desktop نصب کنید و برای لپ تاپ باید
      nVIDIA GeForce NoteBook نصب کنید در ضمن به 32 و 64 بیتی ویندو و سخت افزارتون هم دقت کنید

    2. دمت گرم اقا ناصر من کامپیوتر خانگی دارم ولی اپدیت لپ تاپ نصب کردم هی ارور میداد ممنون از راهنمایتون

    3. سلام من گرافیکم دایرکس ۱۰ میشه تغییرش داد بشه ۱۱ لطفا کمکم کنید ممنون

    4. علی جان سلام داداش گلم

      درایور کارت گرافیک شما از درایوری استفاده میکنه که موردتایید یامنطبق باویندوزفعلی شمادرحاضر ویندوز۳۲نیست….باید آپدیت کنی ازسایت برند دیوایست…..برقرار باشی….یاعلی

  3. باسلام من کارت گرافیک ام را آپدیت کردم وبعد از setupبرنامه می گه بازی ها رو پشتیبانی نمی کنه و یه آدرس می ده که برو به صفحه ای که بازی هایی که پشتیبانی می کنه !!!!
    الآن مشکل من از کجاست؟؟

  4. سلام
    من وقتی میخوام درایورهای گرافیک NVIDIA رو دانلود کنم از توی سایت این پیغام میده Access Denied
    میشه راهنمایی کنید؟
    ممنون

    1. سلام.
      به خاطر اینه که ایران تحریمه.
      با این ایمیل تماس بگیرید تا راهنماییتون کنم: alireza_22970@hotmail.com
      موفق باشید….

  5. یه سوال . . . فعال نبودن (کم رنگ بودن) گزینه ی sleep تو pc ربطی به درایو کارت گرافیک داره؟ یعنی من آپدیتش کنم مشکل حل میشه یا کار دیگه ای باید کرد؟ چون تو power option همه چیز ok یعنی گزینه sleep رو حالت enabel هستش ولی بازم فعال نمیشه.

  6. سلام برای من موقع نصب این ارور رو میده مشکل چیه
    this nvidia graphics driver is not compatible wite this versian of windows
    this graphic driver colud not find compaitblegraphics hard war

    1. سلام.
      خط اول میگه که این درایور انویدیا متناسب با نسخه ویندوز شما نیست.
      خط دوم هم میگه که سخت افزار سازگار با این درایور پیدا نشده.
      —–
      راه حل:
      ۱- باید موقع دانلود درایور مراقب نسخه سیستم عامل ( مثلا ویندوز هفت یا هشت ) و همچنین چند بیتی بودن سیستم عاملتون باشید. مثلا ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی با هم فرق دارن.
      ۲- ممکن درایور رو اشتباهی دانلود کرده باشید. بهتره توی سایت انویدیا مدل دقیق کارت گرافیک رو جستجو کنید تا درایور مناسب به شما نشون داده بشه. البته جستجوی انگلیسی توی گوگل هم میتونه شما رو خیلی سریع به نتیجه برسونه.

      موفق باشید….

    2. مرسی از راهنماییت داداش ولی الان از خود انویدیا نسخه ویندوز و مدل کارت گرافیکم را دانلود کردم ولی موقعه نصب ارور میده ومیگه no internet connection found

    3. اینترنتت وصله موقع نصب؟
      اگه وصله احتمالا به یه جایی میخاد وصل بشه که فیلتره. با ساکس پروکسی یا وی پی ان امتحان کن ببین جواب میده.

    4. بله اینترنتم وصله ولی فیلتر شکن ندارم باید چیکار کنم راه دیگه ای نیست من نرم افزار فری گیت رو دارم ولی تا بازش کنم تمام حجم اینترنتمو تموم میکنه

    5. خواهشا کمک کنید بدجور به اپدیت کارت گرافیک نیاز دارم

  7. درایو دانلود کردم اما نمی تونم نصب یا همان بروزرسانی کنم لطفا ایمیل بزنید وکمکم کنید

  8. سلام.آقا من میخوام تصب کنم در قسسمت check system اینو مینویسه:internet not found در حالی که به اینترنت وصلم.چه کار کنم؟؟؟؟؟

    1. داداش منم مشکل تورو دارم از مدبیران خواهش می کنیم که کمکمان کنند

  9. با سلام و خسته نباشید

    من دیروز یه لپتاپ lenovo-z500 خریدم بعد داخله کاتالوگش نوشته بود nvidia 720 gforce حالا که میخوام درایرو نصب کنم ارور میده که this ghrphic driver could not find compatible graphics hardware
    اگه میشه راهنمایی کنین
    با تشکر

  10. خسته نباشید
    من بازی pes2014 رو نصب کردم ولی در بازی در بعضی قسمتها افت سرعت دارد اگر کارت گرافیکمو آّبدیت کنم مشکل حل میشه؟
    لطفا تو نصب آبدیتهم راهنمایی کنید.

  11. با سلام
    لب تاب بنده مدل مک بوک پرو هست که ویندوز 7 رو روش نصب کردم واز گرافیک nvidia استفاده میکنه..بعد از دانلودآپدیت جدید درایور ورژن 314.22 هنگام نصب پیغام the grafics driver could not finde campatiblt grafics hardware رو میده..اینم اضافه کنم که درایور قبلی رو آناینستال کردم واین ورژن رو دایور قبلی به عنوان آپدیت جدید معرفی کرد که با نصب به این مشکل برخورد کردم.لطفا راهنمایی کنین..
    ممنون

  12. سلام من آپدیت رو دانلود کردم و نصب کردم . ولی نسخه گرافیکم از 12 به 13 ارتقا پیدا نمیکنه. یعنی کاملا نصب میشه ولی عملا آپدیت نمیشه. AMD Radeon 4600

  13. dadash in linke ke javab nemide vase khoshiye delet gozashty jaye in kar boro ye linke salemo bedoone tahrim be ghole khodet bezar ta hame betoonan dl konan

  14. با سلام
    من به سایت نویدا رفتم و میزنم برا دانلود و 30MB دانلود میشه و یکدفعه دانلود قطع میشه.(سرعت اینترنت هم بالاست) یععععنییی مشکل چییییه؟باتشکر

  15. سلام میخواستم بگم من دو کارت گرافیک intel media hd وstandard vga دارم ومیخواستم nvidia نصب کنم میشه بگید باید چیکار کنم ؟ ممنون

  16. با سلام خدمت شما من آپدیت nvidia 9500 GT رو دانلود کردم وقتی روش کلیک می کنم 1 پنجره باز میشه که ازم 1 لوکیشن می خواد هرجارو بهش آدرس میدم حتی محل سیو های آپدیت قبلیو یه هرجای دیگه ارور میده. لطفا راهنماییم کنید چطور از آپدیت استفاده کنم.

    با تشکر

  17. سلام من ویندوز که عوض کردم( اکس پی داشتم الان سون نصب کردم) ولی ویندوز کارت گرافیکمو اصلا شناسایی نمیکنه این راه هایی که گفتین رفتم همه راه های دیگم رفتم
    مشکلم حل نشد تو قسمت device manager هم اسم کارت گرافیکم نیست نوشته standard VGA graphics adapter لطفا راهنماییم کنید کل اینترنتو زیرو رو کردم مشکلم حل نشد.ممنون

    1. کسانی که مطمعن هستن که درایور درست دانلود کردن و هنگام نصب خطای سخت افزار ( شناسایی نشدن ) رو میده اول chipset رو نصب کنن و بعد از نصب کامل و ریستارت دوباره به نصب گرافیک بپردازن و اینکه اگه سیستم لپ تاپ هست اول اینتل بعد گرافیک دوم نصب شه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *