حل مشکل آپدیت کردن سیستم عامل ویندوز فون 8

حل مشکل آپدیت کردن سیستم عامل ویندوز فون 8
  • 1391/12/9
  • علیرضا
  • 15

Windows-Phone-update

سیستم عامل ویندوزفون را کاربران دنیای موبایل می شناسند . البته نه به اندازه اندروید گوگل و iOS اپل . اما باز هم محصولی است از غول نرم افزاری دنیا و نمی توان آن را دست کم گرفت . مطمئنا ویندوز فون در چند سال آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت . اما از همه این مسائل که بگذریم ، این سیستم عامل هم مانند هر محصول دیگری در دنیا یک سری مشکلات دارد .

مشکلی که در این مطلب قصد پرداختن به آن داریم ، بروز رسانی ویندوز فون 8 است . پس با گویا آی تی همراه باشید …..

هر از مدتی که می شود ، شرکت های نرم افزاری برای محصولات شان یک سری بروز رسانی ها ارائه می کنند و کاربران نیز باید آنها را دریافت کرده و نصب کنند . برخی از این بروز رسانی ها به منظور بالا بردن بازدهی و برخی دیگر نیز به دلیل مسائل امنیتی ارائه می شوند . در هر صورت باید آن را نصب کنید .

هنگامی که شما وجود بروز رسانی جدیدی برای ویندوز فون 8 را بررسی می کنید با یکی از دو پیغام زیر روبرو می شود .

An update is ready for download

Your update is ready to be installed

1

این پیام ها به شما نشان می دهند که بروز رسانی های جدیدی برای سیستم عامل دستگاه شما آماده شده اند . اما هنگامی که می خواهید بروز رسانی ها را نصب کنید ، ممکن است با خطاهایی روبرو شوید که به صورت کد نمایش داده می شوند . از طریق لیست زیر می توانید معنای هر کد و روش برطرف کردن آن را مشاهده کنید .

1- کد 801881CD

معنای این کد این است که دستگاه شما دارای فضای ذخیره سازی کافی به منظور دریافت و نصب فایل های بروز رسانی نیست . پس باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه ذخیره سازی شما فضای ذخیره سازی کافی داشته باشد . برای اینکه بدانید دستگاه شما چقدر فضای ذخیره سازی دارد باید به قسمت تنظیمات ( Settings ) رفته و از آنجا نیز وارد بخش Phone storage شوید . اکنون می توانید فضای ذخیره سازی موجود در دستگاه تان را مشاهده کنید .

2

اگر فضای ذخیره سازی کافی در اختیار ندارید ، باید حافظه دستگاه را کمی خالی تر کنید . پس فایل های بیهوده مخصوصا تصاویر و فیلم ها را که حجم زیادی اشغال می کنند را پاکسازی کنید . البته برنامه ها هم می توانند موارد خوبی برای پاکسازی باشند . برای پاکسازی برنامه ها نیز می توانید گزینه Phone را که در همین قسمت قرار دارد تپ کرده و شروع به حذف اپلیکیشن های بیهوده کنید .

پس از حذف موارد مورد نظر ، حالا دوباره سعی کنید که بروز رسانی های موجود را نصب کنید . به احتمال بسیار زیاد دیگر خطای مذکور را مشاهده نخواهید کرد .

2- کد 801881D0

این خطا ممکن است در حین بروز رسانی شدن رخ دهد و دلیل آن هم عدم وجود یک ارتباط اینترنتی با کیفیت است . همانطور که می دانید کشور ما از لحاظ کیفیت اینترنت یکی از ضعیف ترین کشورهاست . برای چک کردن وضعیت اتصال و کیفیت آن می توانید چندین صفحه وب را در مرورگر دستگاه خود باز کرده و کیفیت اینترنت را بسنجید . اگر کیفیت اینترنت پایین بود ، سعی کنید که ابتدا یک اینترنت با کیفیت پیدا کرده و سپس اقدام به بروز رسانی دوباره دستگاه خود کنید .

3- کد 801882CB

به مانند مورد شماره ی 2 ، این خطا هم بیشتر از مشکلات شبکه ای نشات می گیرد و در صورتی که به ارتباط اینترنتی با کیفیتی دسترسی نداشته باشید ، ممکن است با این خطا مواجه شوید . می توانید راهکارهای مورد شماره 2 را برای بررسی مشکل انجام دهید . در پایان دوباره اقدام به بروز رسانی دستگاه کنید .

4- کدهای 801882D1 و 801882D2

این خطا زمانی رخ می دهد که دستگاه شما در حال تلاش برای نصب بروز رسانی ها باشد اما با شکست مواجه می شود . در اینگونه مواقع بهتر است که ابتدا یک بار گوشی را خاموش و روشن کرده و سپس اقدام به بروز رسانی دوباره ی دستگاه کنید .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 15 دیدگاه
  1. سلام یه مشکل بزرگ با بروز رسانی دستگاه موبایلم پیدا کردم (گوشی من لومیا 620) هر کاری میکنم فقط این خطا رو میده 8018830f داره دیوانم میکنه لطفا هر کسی این مشکل رو حل کرده پیام بده
    ریست کلی کردم
    سافت ریست کردم
    دولوپر شدم
    ولی هیچ فایده ای نداره لطفا کمک کنید.

    1. ای بابا هیچ کس حرفه ای پیدا نمی شه کمک کنه من هم مشکل شما رو دارم اگه کسی میتونه به ایمیل من هم خبر بده (matin_mmrm@yahoo.com)

  2. من دولوپر نصب كردم و اجرا كردم وارد اكانت مايكروسافت شدم
    بعد قسمت فون اپديت ، اپديتي پيدا نمي كنه

  3. باسلام اول از همه باتشکر از توضیحات خوبتون که من تونستم گوشیمو به ویندوزفون8.1اپدیت کنم فقط یه مشکلی برام پیش اومده که اینه وقتی گوشیو روشن خاموش میکنم مارک اچ تی سی که قبلا میومد الان نمیاد وفقط یه صحفه سفیده

  4. سلام مطلبتون خیلی مفید بود و من میخواستم امتیاز کامل بدم اما چرا برعکسه ؟؟ منم سریع کلیک کردم امتیاز 1 ثبت شد ! ببخشید

  5. به خدا دیگه خسته شدم صد بار تاحالا زدم آپدیت بشه هربار تا یه جایی رفته بعد قطع شده ارور ۸۰۱۸۸۲D2 میده , همونطوری که شما هم گفته بودین گوشی رو خاموش روشن کردم و بعد زدم آپدیت شه همین 5 دقیقه پیش سر 92% دوباره همون ارور رو داد چندین بار هم با Nokia Software Recovery Tool خواستم آپدیت کنم با اونم نشد همش وسطاش قطع میشد الان ویندوز فون 8.1 آزمایشی دارم نرم افزار Preview For Developers رو هم نصب دارم راه دیگه ای اگه هست ممنون میشم راهنماییم کنین تاحالا کلی پول اینترنت دادم همش همینجوری تموم شد چون واقعا عصبانی هستم آخه چرا نمیشه مثل iOS فایل سیستم عامل رو دانلود کنیم و نصب کنیم

    1. سلام دوست عزیز،شما یه کاری کن،بهتره حافظه ی جانبی گوشیت رو خارج کنی،بعد فضای داخلی گوشیت رو پاک سازی کنی،دوباره اقدام کن،انشاالله درست بشه.یه بسم الله هم بگو،البته ریست فکتوری هم بعدش کنی بد نیست

  6. سلام من تازه گوشی لومیا۱۵۲۰خریدم یه اکانت ساختم ولی وارد استور نمیشه که برنامه جدید نصب کنم لطفا راهنمایی کنید.

    1. شماباید در قسمتsetting>region کشور آمریکارا انتخاب کنید

  7. فایلهای را که بلوتوث می کنم و یا از اینترنت دانلود می کنم گم می شوند و نمی توان به آن دسترسی پیدا کرد

    1. برنامه ی
      metro file manager
      رو از استور دانلود کن، تا حدودی کمک میکنه احتمالا

  8. من اصلا برام آپدیت نمیاد،، یه بار قبلا هارد ریست کردم، ازونجا دیگه واسم آپ نمیاد،، وقتی میخوام مانوال هم آپدیت کنم ،، میگه گوشی شما با آخرین نسخه آپدیت شده است، نمیدونم مشکل کجاست،، تو سایت مایکروسافتم چیزی پیدا نکردم،، اگه کسی راه حلشو میدونه یه کمکی بکنه پلیییییییز

  9. با سلام
    من دیروز برام آپدیت اومد
    نصب کردم همه مراحل انجام شد فقط یه لحظه ایراد شارژ باتری گرفت
    زدم تو شارژ
    الان گوشیم خاموشه روشن میکنی فقط چرخ دنده ها رو نشون میده و دوباره خاموش میشه، چیکار کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *