تبلتی که کنسول فوق العاده ای است !

تبلتی که کنسول فوق العاده ای است !
  • 1392/1/21
  • امیر امام جمعه
  • 0

به نظر شما ترکیب ویندوز 8 به همراه گرافیگ Nvidia و دسته کنترل های بازی به چه چیزی تبدیل میشود؟ پس به تبلت Razer Edge فکر کنید که علاوه بر داشتن موارد ذکر شده به آسانی میتواند با نمایشگر های خانگی ارتباط برقرار کند. این محصول دارای صفحه نمایش 10 اینچی است که از سیستم عامل ویندوز 8 بهره میگرد. هم چنین در دو مدل مختلف همراه با پردازشگر های Core i5 یا i7 عرضه میشود. اما چیزی که این تبلت را برای بازی آماده میکند گرافیک Nvidia GeForce به کار رفته در آن است. برخی از لوازم جانبی نیز مثل گیم پد ، خروجی HDMI و USB نیز برای راحتی کار کاربران در نظر گرفته شده است.

اما همه چیز به همین آسانی ها هم نیست. زیرا وقتی به قیمت این دستگاه و لوازم جانبی آن پی میبریم ممکن است نظر خود را به محصولات دیگر شرکتها جلب کنیم. فقط کافی است بدانید که گیم پد Razer Edge دارای قیمت 249 دلاری است و با این پول میتوان یک Xbox از شرکت مایکروسافت و یا Vita از شرکت سونی خریداری کرد. البته قیمت خود تبلت نیز سر به فلک کشیده است و با توجه به نسخه های مختلف از 999 دلار تا 1.449 قیمت گذاری شده است.

1

یکی از ویژگی های مهم تبلت Edge کاربردی بودن آن است و میتوان از آن در زمینه های گوناگون بهره گرفت. به طور مثل کافی است یک موس و صفحه کلید به این تبلت متصل شود تا نقش یک رایانه کوچک را ایفا نماید یا این که با اتصال به تلویزیون به یک کنسول بازی تبدیل خواهد شد. پس در اینجاست که میفهمید پرداخت چنین هزینه بالایی ممکن است ارزش واقعی ای را به دنبال داشته باشد. ولی با تمام این احوالات باز هم باید اشاره کرد که این محصول بیشتر برای بازی کردن طراحی شده است تا استفاده هایی برای کاربران خانگی و غیره.

2

در قسمت طراحی Edge تفاوت خاصی با دیگر تبلت های ویندوز 8 ندارد اما باید اشاره کرد که کمی ضخیم تر و سنگین تر از نمونه های مشابه میباشد. البته اگر نخواهیم آن را با محصولات دیگر مقایسه کنیم ، به نوبه خود دارای ظاهری خوب و آراسته است. در سوی دیگر قسمت های سخت افزاری کاملا یکپارچه به نظر میرسند و در دست گرفتن این تبلت حس خوبی را در بر دارد. هم چنین یکی از مواردی که خودنمایی میکند لوگوی Razer است که بر روی دستگاه حک شده است.

3

اندازه صفحه نمایش این محصول 10.1 اینچ است و دارای رزولوشن تصویر 1.366×768 میباشد. باید گفت که از این نظر تبلت شرکت مایکروسافت یعنی Surface Pro کمی بهتر به نظر میرسد زیرا رزولوشن تصویر 1.920×1.080 پیکسل را دارا میباشد. البته ناگفته نماند که خروجی تصویر تبلت Edge میتواند کیفیت 1080p را برای بازی بر روی تلویزیون به همراه آورد. کیفیت نمایش دستگاه نیز روشن و شفاف است. به طور مثال بازی BioShock کمی واضح تر از نسخه Xbox خود به نظر میرسد.

4

بلندگوهای استریو در زیر تبلت صدایی شفاف و تمیز را ارائه میدهند. البته اگر قصد داشته باشید که بازی کردن را به معنای واقعی تجربه کنید باید از هدست استفاده نمایید.

5

با اضافه کردن گیم پد ، دستگاه به سخت افزاری فوق العاده برای بازی کردن تبدیل میشود. در دست گرفتن چنین تبلتی و استفاده از کنترل های آن حس عجیبی را موقع بازی کردن به کاربر منتقل میکند. برای اتصال گیم پد به تبلت باید از دو ضامن موجود بهره بگیرید. پس از اتصال لامپ LED کلیدها با رنگ سبز روشن میشود. هم چنین یک باطری اضافی نیز برای دستگاه با قیمت 69 دلار در نظر گرفته شده است.

6

در دو طرف دستگاه دسته های ضخیم و محکم برای بازی وجود دارند و زاویه آنها طوری است که کمی زمان میبرد تا به آنها عادت کنید.اگر بخواهید کمی دسته ها را کج کنید صفحه نمایش نیز با آنها تکان میخورد و این یکی از مشکلات گیم پد به شمار میرود. هم چنین کلید های دسته سمت چپ کمی مسطح به نظر میرسند و فشردن آنها دشوار است. به طور کلی گیم پد طراحی شده برای تبلت هیچ شباهتی به دسته دیگر کنسول ها ندارد.

7

وزن تبلت با نصب وسایل جانبی به 4.2 پوند میرسد که برای حمل نقل متعادل است. البته زیاد به فکر حمل و نقل دستگاه نباشید زیرا استفاده از گیم پد برای مدت زمان طولانی خسته کننده است. هم چنین بسیاری از برنامه ها مثل Steam برای کار به اتصال شبکه نیازمند هستند که در مکانهایی مثل اتوبوس و یا مترو در دسترس نمیباشد.

8

البته یک داک دیگر نیز با قیمت 99 دلار برای دستگاه موجود است. بر روی این داک سه پورت USB و پورت HDMI به همراه ورودی صدا قرار دارد. هم چنین سطح زیر آن چسبنده است و میتواند تبلت را در حالت ایستاده نگه دارد. از طریق ورودی های تبلت میتوانید آن را به تلویزیون متصل کنید و به عنوان یک کنسول واقعی استفاده نمایید. از این طریق ممکن است فکر کنید که مشغول بازی کردن با Xbox خود هستید.

9

یک داک لپتاپی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده و میتواند تبلت را به یک لپتاپ برای انجام کارهای روزمره تبدیل کند. اگر بخواهیم Razer Edge را به دیگر تبلت های معمول ویندوز 8 مثل Surface Pro مقایسه کنیم نکات قابل توجه حافظه رم بیشتر ، پردازشگر سریع تر و حافظه داخلی بیشتر میباشد که البته باید گرافیک Nvidia را نیز به این لیست اضافه کرد. اما در سوی دیگر دارای وزن و ضخامت بیشتری نسبت به رقبا است و رزولوشن پایین تر و تعداد ورودی های کمتری را شامل میشود. هم چنین در این محدوده قیمت میتوان یک لپتاپ مخصوص بازی با امکانات بالا خریداری کرد فقط با این تفاوت که دارای صفحه نمایش لمسی نمیباشد.

از ورودی های موجود بر روی دستگاه میتوان USB 3.0 را نام برد که مهم ترین آنها میباشد. هم چنین ورودی استاندارد برای استفاده از هدست نیز در نظر گرفته شده است. فقدان ورودی کارت حافظه نیز یکی از نکات قابل توجه میباشد. هم چنین برای ارتباطات تصویری میتوان از دوربین 2 مگاپیکسلی در دسترس استفاده کرد. البته این محصول دارای دوربین اصلی نمیباشد.

10

در آخر میتوانید برخی از مشخصات اصلی این محصول را مشاهده کنید :

  •  پردازشگر : Core i7 / Core i5
  • حافظه رم : 8GB
  • حافظه داخلی : 256GB
  • سیستم عامل : ویندوز 8
  • رزولوشن : 1366×768
  • گرافیک : NVIDIA GeForce GT 640M LE
  • حافظه ویدیویی : 2 GB DDR3 SDRAM

منبع : Cnet.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *