تولید یک باتری با قابلیت شارژ یک ثانیه ای گوشی های موبایل

تولید یک باتری با قابلیت شارژ یک ثانیه ای گوشی های موبایل
  • 1392/2/1
  • علیرضا
  • 2

r-MICROBATTERIES-large570

تصور کنید که بتوانید گوشی موبایل خود را در عرض یک ثانیه شارژ کنید . واقعا جالب و هیجان انگیز است . مخصوصا برای افرادی که با موبایل های شان ساعات طولانی کارهای سنگینی مثل وبگردی و یا بازی انجام می دهند .

شاید این رویای شما در آینده ای نه چندان دور به واقعیت تبدیل شود . به لطف دانشمندان دانشگاه ایلینویز ، یک باتری بسیار کوچک و قدرتمند تولید شده است که از یک تکنولوژی بهبود یافته بهره می برد . این میکروباتری جدید حدود 1000 بار سریع تر از باتری های معمولی شارژ می شود .

گفتیم که این باتری ها کوچک هستند . اما چقدر کوچک ؟ این باتری ها به اندازه یک کارت اعتباری نازک خواهند بود . آقای ویلیام پی.کینگ که یکی از دانشمندان این پروژه است می گوید : ” بخش های تجزیه و تحلیل کامپیوترها به سرعت در حال کوچک تر شدن هستند . اما باتری ها نسبتا در این زمینه عقب افتاده اند . این میکروتکنولوژی می تواند تمامی این مسائل را تغییر دهد . این باتری ها بازدهی بسیار بالایی دارند . “

این باتری ها نه تنها به اندازه کافی کوچک هستند که بتوانند در موبایل ها و گجت ها جای بگیرند ، بلکه به اندازه کافی نیز قدرتمند می باشند تا انرژی لازم برای تجهیزات ضروری را فراهم بیاورند . در واقع آنها به اندازه ای قدرتمند هستند که می توانند انرژی لازم برای استارت زدن خودروتان را تامین کنند .

دانشمندان این پروژه اکنون در حال پیدا کردن راهی هستند تا بتوانند این باتری ها را با قیمتی ارزان تر به دست مصرف کنندگان برسانند .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. تصورش دور از واقعیت نیست ، با پیشرفت تکنولوژی کارها دارن روز به روز آسون تر میشن .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *