دبیان 7.0 به صورت رسمی عرضه شد

دبیان 7.0 به صورت رسمی عرضه شد
  • 1392/2/16
  • علیرضا
  • 0

debian 7

تیم توسعه دهنده دبیان به صورت رسمی نسخه 7.0 دبیان موسوم به Wheezy را منتشر کرد و هم اکنون می توانید آن را دریافت کرده و نصب کنید . این نسخه از کرنل لینوکس 3.2 ، X.org 7.7 استفاده می کند . دبیان 7.0 شامل بهبودهایی در نصاب ، پشتیبانی از Multiarch ، ابزارهای متنوع مولتی مدیا و کدک ها و چندین ابزار مختلف به منظور گسترش Private Clouds .

پشتیبانی از Multiarch یکی از اهداف انتشار نسخه Wheezy می باشد . این قابلیت به کاربران دبیان اجازه می دهد تا پکیج های نرم افزاری مربوط به چندین معماری را روی یک دستگاه نصب کنند . این بدان معناست که اکنون شما می توانید برای اولین بار ، اقدام به نصب نسخه 32 و 64 بیتی نرم افزارهای مختلف روی یک دستگاه کنید . تمامی وابستگی های مربوطه به صورت خودکار حل می شوند .

پروسه نصب نسخه 7.0 دبیان بسیار بهبود یافته است . به شکلی که می توان با استفاده از سیستم گفتار نرم افزاری ( Software speech ) مراحل نصب را پیش برد . این قابلیت برای افراد نابینایی مناسب خواهد بود که دستگاه های بریل دسترسی ندارند . این قابلیت جدید از 73 زبان پشتیبانی می کند .

همچنین دبیان 7.0 از به شما اجازه دسترسی به بیش از 36000 پکیج نرم افزاری آماده استفاده را می دهد که از نزدیک به 17500 سورس پکیج ساخته شده اند .

نسخه هفتم دبیان به صورت دی وی دی ایزو ایمیج های قابل نصب عرضه می شود و از معمارهای 32 و 64 بیتی پشتیبانی می کند . از دیگر معماری هایی که توسط این نسخه پشتیبانی می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد .

EABI ARM

PowerPC

Hard Float ABI ARM

SPARC

(kFreeBSD 64-bit PC (amd64

(kFreeBSD 32-bit PC (i386

Intel Itanium IA-64

(MIPS (little endian

(MIPS (big endian

IBM S/390

IBM System z

دریافت دبیان 7.0 از سافت پدیا

softpedia.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *