Bio Shock Infinite واقعا چه می خواهد بگوید ؟

Bio Shock Infinite  واقعا چه می خواهد بگوید ؟
  • 1392/2/25
  • ميثاق جراحي
  • 0

“هشدار : قبل از اینکه بازی را بازی کنید این مقاله را نخوانید ! “

نگاهی داستانی بر پرمحتواترین بازی دهه، بازی Bio Shock Infinite ساخته ی کن لوین

cityinthesky__ONLINE_wideuse

نمی دونم چقدر درباره ی جهان های موازی، زندگی همزمان در دنیای دیگر، همزاد پنداری و از این طور کلمه های عجیب و غریب چیزی شنیده اید، اما خب اگر می خواهید که بدانید داستان از چه قرار است شما را اول به انجام بازی فوق العاده ی  Bio Shock Infinite و سپس این مطلب دعوت می کنم.

بازی Bio Shock Infinite سومین شماره از این سری داستانی است که طرفداران خاص خود را می خواهد و شاید همه افرادی نتوانند با این شاهکار ارتباط برقرار کنند.

داتسان بازی Bio Shock Infinite بی شک یکی از پر محتوا ترین داستان هایی است که در دهه ی اخیر در بازی های رایانه ای دیده ایم.

بازی های ر ایانه ای همانند کانال های دیگر،  به شما چیز هایی را یاد می دهد و شما را به تفکری عمیق وا  می دارد که شاید حتی کمتر کتابی بتواند این تاثیر را بر روی مخاطبش داشته باشد.

نمی خواهم این بحث رو پیچیده نشان دهم اما خب داستان در بازی Bio Shock Infinite چیزی بسیار فراتر از یک داستان پیچیده خواهد بود که نیازمند آن است که شما قبل از انجام بازی شروع به مطالعه ی علم فیزیک، نجوم و علم های دیگر کرده باشید.

برداشت های مختلفی از بازی Bio Shock Infinite وجود دارد و برداشت کلی از این شاهکار هنری، شاید نظریه ی جهان های موازی باشد که مدت ها پیش توسط برخی دانشمندان به اثبات رسید.

lizcomstock_ONLINE

شخصیت اصلی بازی، بوکر برای فرار از هویت و گذشته ی خود و کاری که انجام داده به دنبال جایی برای رستگاری و بخشش است و نمی داند که سرنوشت تصمیم های او به کجا خواهند رسید ؟

دنیای موازی، تصمیم های بوکر، شخصیت های پیچیده و صرفا خیالی و دروغ در دنیای بی کران Bio Shock Infinite یعنی معماهای گیج کننده، سردرد های عجیب و رفتن به سمت یک دنیای دیگر که شاید در آن بوده اید و خاطرات شما یادی از آن نخواهد کرد !

Bio Shock Infinite یعنی دنیای بی کران، یعنی شخصیت های بد و خوب، یعنی ذات هر آدمی که می تواند یا شرور و یا منفور باشد.

در Bio Shock Infinite شما فقط بازی می کنید، می بینید و از خلاقیت های کارگردان و نکته های ! بازی هیجان زده می شوید و تا آخر بازی هرگر نمی توانید بفهمید که Bio Shock Infinite روی چه موضوعی تمرکز دارد.

بازی چاشنی های اکشن بودن را داراست اما اصلا یک بازی اکشن نیست و به نظر من بازی Bio Shock Infinite یک بازی ماجراحویانه ی واقعی با داستانی بی نطیر و فوق العاده است.

در این بازی شخصیت های دیگر هر کدام به نوعی نشان دهنده ی یک فرهنگ، یک دوره و حتی یک ریشه ی قدیمی هستند و باز هم تم کلاسیک در کنار فناوری های مدرن در نسخه ی Bio Shock Infinite پیاده سازی شده است.

مدت زمانی که برای بازی صرف می کنید می تواند متفاوت باشد و هر چقدر به دور و بر خود بیشتر نگاه کنید نتایج بهتر و برداشت های مختلفی از بازی خواهید داشت. داستان جهان های موازی و اینکه آیا در کدام جهان هستید و هم زمان در جهانی دیگر چه شخصیتی دارید در بازی Bio Shock Infinite به صورت مستقیم و غیر مستقیم دیده می شود و آیا اینکه سرنوشت یک آدم با تصمیمی که میگیرد چگونه می تواند زندگی او در جهان های موازی تحت الشعاع قرار دهد، چیزی است که محور اصلی داستان در نسخه ی Bio Shock Infinite است.

patriotfight_ONLINE

این مقاله نقد بازی Bio Shock Infinite نیست و در واقع نگاهی کلی و کمک به مخاطبینی است که شابد نتوانستند آن طور که باید این شاهکار را درک کنند. این بازی در حال حاضر برای کنسول ایکس باکس، پلی استیشن و کامپیوتر های خانگی در دسترس است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *