آغاز شمارش معکوس تا عرضه پیش نمایش ویندوز ۸.۱: هشت روز دیگر

آغاز شمارش معکوس تا عرضه پیش نمایش ویندوز ۸.۱: هشت روز دیگر
  • 1392/3/28
  • علیرضا
  • 6

The-Countdown-Begins-9-Days-Until-the-Launch-of-Windows-8-1-Preview-2

همانطور که می دانید مایکروسافت رسما ویندوز ۸.۱ را تایید کرده است و قرار شده تا روز ۲۶ ژوئن امسال، یعنی حدود هشت روز دیگر، نسخه پیش نمایش آن در کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت که با نام BUILD شناخته می شود، عرضه شود. اکنون همه نگاه ها روی این موضوع متمرکز است که ویندوز ۸.۱ چه تغییرات و بهبودهایی خواهد داشت. ما نیز در مطلبی به قابلیت ها و بهبودهای ویندوز ۸.۱ اشاره کردیم که از لینک پایان مطلب می توانید آن را مطالعه کنید.

مایکروسافت می گوید که ویندوز ۸.۱ کاربرپسند‌تر شده است و علاوه بر همه بهبودهایی که داشته، دکمه ویندوز قدیمی نیز به جای خود بازگشته است. البته شاید خبر خوبی برای دوست داران منوی استارت نباشد. چون مایکروسافت سفت و سخت بر صفحه استارت اسکرین خود پافشاری می کند. بنابراین این دکمه منوی استارت را نشان نخواهد داد و شما را به یک صفحه جدید خواهد برد.

علاوه بر این ها، استارت اسکرین نیز کاربرپسندتر شده است و به کاربران گزینه های شخصی سازی بیشتری را خواهد داد. مثل رنگ ها و پس زمینه های بیشتر و همچنین امکان استفاده از والپیپرهای دسکتاپ به عنوان تصاویر پس زمینه استارت اسکرین.

یکی دیگر از قابلیت هایی که قرار است در اختیار کاربران قرار گیرد، رد کردن رابط کاربری مترو است. به شکلی که کاربران می توانند پس از بوت کردن سیستم، به صورت مستقیم به محیط دسکتاپ بروند. این قابلیت یکی از مواردی بود که موجب ارسال درخواست های زیاد کاربران به مایکروسافت شده بود.

اما آخرین تغییر مهمی که در ویندوز ۸.۱ بوجود آمده است مربوط به فروشگاه ویندوز یا همان Windows Store می شود. در نسخه ۸.۱ بهبودهای خوبی در فروشگاه ویندوز حاصل شده است.

برخی برنامه های جدید نیز وجود خواهند داشت. برنامه هایی مثل Movie Moment و یک ابزار هشدار دهنده که به صورت پیشفرض با ویندوز ۸.۱ نصب خواهند شد.

نسخه پیش نمایش ویندوز ۸.۱ در ۲۶ ژوئن عرضه خواهد شد اما نسخه نهایی آن قرار است که در اواخر سال جاری در اختیار کاربران قرار بگیرد. نسخه نهایی به احتمال فراوان در ماه های آگوست یا سپتامبر عرضه می شود.

همچنین برنامه ریزی شده است تا این بروزرسانی در سایر دستگاه های مبتنی بر ویندوز ۸ نیز اعمال شود. بنابراین انتظار می رود که تبلت ها، لپ تاپ ها، کامپیوترهای دسکتاپ و دستگاه های هیبریدی در آینده این بروزرسانی را دریافت کنند.

نگاهی به برخی از قابلیت های تایید شده‌ی ویندوز ۸.۱

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. وقتی استور مایکروسافت به روی ما ایرانیها بسته شده دیگه چه فاده ای داره که تغییر کنه یا نه؟

    1. سلام.
      قوانین تحریم آمریکا به تازگی تغییر کرده و به زودی شاهد باز شدن فروشگاه های نرم افزاری و سایر خدمات برای ایرانی ها خواهیم بود.

    2. چی!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      راست میگی؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب خبر خوشی-واقعا ممنون
      ولی چطور شد یه دفعه بیخیال تحریم کردن ایران شدن؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه با ما مشکل ندارن

    3. حالا دیگه خلاصه تحریما رو برداشتن. خدا خیرشون بده 🙂

    4. اینا یه چراغ سبزی نشون دادن که یعنی ما دلمون نمیخواد تحریمتون کنیم و رئیس جمهوری جدید مذاکرات کنه با ما

      نه مثل رئیس جمهور قبلی ……

      این تحریم ها مهم نیست این تحریم های اینترنتی و نرم افزاری رو که با هزار دوز و کلک میشه ازش رد شد که ساده ترینش همین استور مایکروسافت که قبل تحریم ها من با v p n

      میرفتم توش مهم ترینش اجازه ورود ارز به کشور و کاهش قیمت دلار که واقعا رفاه برمیگرده به امثال من و شما

      حالا از اینا گذشته من اصلا دلم نمیخواست دکمه استارت برگرده چون واقعا به این ویندوز 8 عادت کردم و واقعا راضیم که مایکروسافت تنوع داده بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *