معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت پنجم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت پنجم)
  • 1392/4/16
  • زهرا معبودی
  • 0

در راستای کمک به طراحان سایت و کد نویسان مبتدی و حرفه ای در حال بسط دادن معرفی برنامه هایی هستیم که برای شما کاربران طراح مفید باشد. تا کنون به بیان 40 نرم افزار پرداخته ایم، در این بخش نیز تصمیم داریم ادامه برنامه ها، و وب سایت ها را به اطلاع شما برسانیم. پس با ما همراه شوید .

Writedown

Writedown یک برنامه برای سیستم عامل مک است که به عنوان یک برنامه ویرایشگر کوچک معروف است، کاربران می توانند به راحتی از این ویرایش گر استفاده کنند و به راحتی با استفاده از ویژگی هایی که دارد یک کد نویسی کاملا حرفه ای و شخصی سازی شده را تجربه نمایند. Writedown دارای یک راهنمای قواعد است که به کاربر کمک می کند به بهترین شکل دستور العمل ها را بکار گیرد. همچنین دارای امکان تغییر اندازه فونت، امکان رنگ آمیزی، ذخیره اتوماتیک، نمایش خروجی کد و … می باشد .

TextEdit

این برنامه بسیار ساده تر از چیزی است که فکرش را هم بکنید. اگر به دنبال یک محیط ساده با امکانات ابتدایی نظیر های لایت دستور العمل ها و نمایش خروجی هستید این برنامه را انتخاب کنید در غیر اینصورت اگر به محیط پیچیده علاقمندید به سراغ آن نروید. با توجه به سادگی و شاید کم کاربر بودن این برنامه باید بگوییم که استفاده از این برنامه به طور کلی برای هر فرد و برندی رایگان می باشد.

Markdown On Save

Markdown On Save یک افزونه یا پلاگین ورد پرس است که بر روی ورد پرس نصب می شود. زمانی که Markdown On Save را بر روی ورد پرس نصب کردید هنگام انتشار و نوشتن پست جدید این برنامه وارد عمل می شود و امکانات لازم برای تغییر پست را به شما می دهد.

Smultron

این برنامه یک بستر زیبا و جالب برای کد نویسی است که از خاصیت چند صفحه ای هم پشتیبانی می کند، یعنی در زمان رندر و مشاهده خروجی هر تعداد صفحه که ایجاد کرده باشید به راحتی قابل نمایش است. این برنامه به کاربر پیشنهاد می کند تا به طور تمام صفحه به کد نویسی ادامه دهد اما در عین حال دارای ویژگی هایی نظیر خاصیت تگ گذاری، کامنت و نظر گذاری، ذخیره اتوماتیک و.. نیز می باشد. علاوه بر این امکان رعایت دستور العمل ها و رعایت آنها نیز در این بر نامه پشتیبانی می شود.

Hallo

یک برنامه قوی ویرایشی برای نوشتن کد و نمایش خروجی در فرمت WYSIWYG است. در این برنامه بجای دست کاری فرم ها و ابزارها می توانید با محتوا کار کنید، علاوه بر این با رابط کاربری jQuery و HTML5 موجود می توانید قابلیت های زیادی را در اختیار داشته باشید و مهمتر از همه با پشتیبانی از CSS هم می توانید به راحتی وب سایت خود را شکل دهید.

Online Markdown Editor

این برنامه یک برنامه ویرایشی نمایشی مختص زبان jQuery است که از خاصیت های لایت دستورالعمل ها و قواعد jQuery بهره می برد. علاوه بر این با این برنامه می توانید به راحتی بعد از نوشتن و مشاهده کد های jQuery از محتوا پرینت بگیرید.

Instant Mark

InstantMark یک برنامه قوی برای ویرایش و نمایش کد های اچ تی ام ال و CSS است. از قابلیت های ویژه این نرم افزار این است که می توانید کدهای CSS را در قالب یک فایل به درون برنامه بکشید. برای این کار باید فایل حاوی اطلاعات CSS خود را تهیه و بعد از ذخیره بر روی سیستم آن را با DRAG &DROP به قسمت “Drop your CSS file(s) here” بکشید تا بر روی کد هایتان اعمال شود.

nvALT 2

nvALT 2

این برنامه برای یادداشت برداری به طور سریع و راحت و موثر به کار می رود، با استفاده از این امکان شما می توانید حتی متن هم در ویرایش گر کپی کنید، و بعد نوشته های خود را در قالب HTML مشاهده نمایید.

Mark It Up

MarkItUp به عنوان یک پلاگین جاوا اسکریپت برای هر نوع ویرایشگر کد بکار می رود. نمی توان گفت این پلاگین برنامه ویرایشی کاملی را در اختیار شما قرار میدهد اما می توان گفت یکی از ابزار های سبک وزن در امر کد نویسی محسوب می شود. این برنامه دارای کلید های میانبری برای راحتی و درستی کار است، علاوه بر این تولبار و منوهای قابل تنظیم می باشد تا کاربر بهتر بر کار تمرکز داشته باشد و بر روی طراحی و کد نویسی تسلط داشته باشد.

Gonzo

این برنامه یک نرم افزار ویندوزی  متن باز یا اپن سورس و سبک وزن باقابلیت های زیادی است که برای Adobe Air با استفاده از Flex 4 و AS3 نوشته شده است. علاوه بر اینکه این یک برنامه کاملا ویرایشی نمایشی است و امکان تبدیل فرمت ها دارد می توان گفت که دارای خاصیت پشتیبانی از چند تب و ادغام با شیت های مختلف است. همچنین خاصیت مشاهده و مشاهده نمونه HTML آن و کلید های میانبر را می توان از ویژگی ها و برجستگی های آن به حساب آورد.

برای مشاهده سایر قسمت های منتشر شده این مقاله به لینک های زیر مراجعه نمایید.

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت سوم)

معرفی ۷۸ ابزار برای نوشتن و نمایش کد های html ویژه طراحان ( قسمت چهارم)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *