آیفون 5S مجهز به پردازنده دو هسته ای و قابلیت NFC به مرحله تولید انبوه رسیده است !

آیفون 5S مجهز به پردازنده دو هسته ای و قابلیت NFC به مرحله تولید انبوه رسیده است !
  • 1392/4/25
  • سهیل دارائی
  • 0

نشریه Expreview که متعلق به کشور چین است ؛ در طی گزارشی منتشر شده نوشته است که نسل جدیدی از اسمارت فون های برند اپل ؛ به نام iPhone 5S در مراحل تولید انبوه قرار گرفته است.همچنین این نشریه به همین گزارش بسنده نکرده است و در ادامه ؛ لیستی از مشخصات فنی iPhone 5S را که مورد تایید نیز قرار گرفته است منتشر ساخته است.این نشریه چینی حتی زمان آغاز عرضه  iPhone 5S را با سیستم عامل iOS7 مشخص کرده است.بر طبق ادعای این نشریه ؛  iPhone 5S را در اوایل ماه سپتامبر میلادی در بازار خواهیم دید.در چند سطر بالا تر مطرح کردم که این نشریه چینی مشخصاتی از  iPhone 5S را منتشر کرده است.حال بد نیست نگاهی به مشخصات  iPhone 5S داشته باشیم :

iPhone-5S

  • پردازنده سریع و قدرتمند دو هسته ای (dual-core)
  • چیپ گرافیکی “PowerVR SGX554MP4” چهار هسته ای
  • صفحه نمایش گر چهار اینچی IGZO با کیفیت تصویری (رزولیشن ) 1136 در 640 پیکسل ( تراکم 326 پیکسل بر اینچ )
  • دو گیگابایت رم
  • دوربین عقب 12 مگاپیکسلی همراه با دو فلاش LED
  • قابلیت NFC
  • پشتیبانی از LTE Advanced Network Support
  • مجهز به سنسور انگشت ( سنسور تشخیص اثر انگشت )
  • و از همه مهم تر سیستم عامل iOS 7

نکته جالبی که در این مشخصات منتشر شده از iPhone 5S به چشم می خورد ؛ تجهیز iPhone 5S به فناوری NFC است.گویا برند اپل بالاخره زیر بار استفاده از فناوری استاندارد NFC رفته است و قانع شده است که این فناوری را در iPhone 5S به کار ببند.همان طور که می دانید فناوری NFC به کاربر اجازه می دهد تا با آسودگی تمام اطلاعات مورد نیازش را از طریق گوشی موبایل منتقل سازد.سنسور تشخیص اثر انگشت هم در زیر تکمه “HOME ” قرار داده شده است.اپل در iPhone 5S چیپ گرافیکی را ارتقاء داده است.اگر خاطرتان باشد اپل در اسمارت فون آیفون 5 ؛ از چیپ گرافیکی سه هسته ای استفاده کرده بود.حال اپل در iPhone 5S از چیپ گرافیکی چهار هسته ای استفاده نموده است.معنای این جمله این است که ؛ در حال حاضر iPhone 5S توان رقابت با آیپد 4 را دارا است.به نظر شما آیا می شود این اقدام اپل را این گونه تفسیر کرد که ، اپل قصد داشته تا iPhone 5S را به یک کنسول بازی جیبی برای کاربرانش تبدیل کند ؟نظر شما در این باره چیست ؟!

Apple-iPhone-5S-mass-production

در کنار تعریف و تمجید هایی که از iPhone 5S داشتم ؛ باید به یک جنبه منفی این اسمارت فون هم خرده بگیرم ! اپل در iPhone 5S از پردازنده دو هسته ای استفاده کرده است.به نظر من این کار را می توان یک درجا زدن دانست ! از عرضه iPhone 4S تا به حال ؛ اپل از پردازنده دو هسته ای دست بر نداشته است.البته این مجله چینی ادعا کرده است که مدل پردازنده iPhone 5S از مدل های قبلی پر سرعت تر است ؛ اما قطعا کاربران آیفون رویای پردازنده چهار هسته ای را برای iPhone 5S در سر می پروراندند.

اپل در iPhone 5S ؛ چیپ گرافیکی را ارتقاء داده است اما رزولیشن صفحه نمایش گر را مانند مدل قبلی قرار داده است و تغییر نداده است ( هرچند که IGZO کاهش مصرف باتری را به دنبال دارد. ).اپل در iPhone 5S از ارتقاء رم خبر می دهد و آن را به 2 گیگابایت رسانده است همچنین دوربین بهتری هم استفاده کرده است اما از پردازنده دو هسته ای متعلق به سال 2011 میلادی استفاده کرده است !!! امیدوارم روزی ؛ منطق این حرکت اپل را بفهمیم !

» منبع : vr-zone «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *