پشتیبانی تمامی سری 8های گیگابایت از Xeon

پشتیبانی تمامی سری 8های گیگابایت از Xeon
  • 1392/5/15
  • علیرضا
  • 0

01
گیگابایت در طراحی مادربردهای سری 8 خود از جدیدترین فن آوری ها استفاده کرده و بیشترین میزان امکانات را در آن ها گنجانده است. یکی از این امکانات، پشتیبانی همزمان از پردازنده های Xeon سری E3 اینتل در کنار پشتیبانی از نسل چهارم پردازنده های Core می باشد. البته دیگر شرکت های بزرگ تولید کننده مادربرد نیز مدل های انگشت شماری از مادربردهای مبتنی بر سوکت LGA1150 با قابلیت پشتیبانی از این پردازنده ها را تولید کرده اند. اما برتری گیگابایت در این است که تمامی مادربردهای سری 8 این شرکت مبتنی بر چیپ ست های Z87، H87، H81، B85 و Q87 از پردازنده های Xeon سری E3 پشتیبانی می کنند. همچنین در حال حاضر تنها مادربردهای نسل جدید گیگابایت با این قابلیت در بازارهای داخلی کشور موجود می باشند. در نسل های قبلی مادربردهای گیگابایت، تنها تعداد محدودی از مادربردها از این سری پردازنده های اینتل پشتیبانی می کردند، اما گیگابایت با اعمال تغییراتی در معماری مادربردهای نسل جدید خود این قابلیت را در بین تمامی محصولات High-end، میان رده و پایین رده خود گسترش داده است. بدین ترتیب کاربران برای ساخت یک سیستم سرور یا Workstation گزینه های بسیاری را برای انتخاب مادربرد در اختیار دارند و با توجه به هر میزان بودجه ای، می توانند چنین سیستمی را تهیه کنند. پردازنده های Xeon اینتل از چند ویژگی خاص برخوردار هستند که برای سیستم های حرفه ای سرور و Workstation بسیار ایده آل می باشند.
نسل جدید این پردازنده ها که به عنوان نسل سوم سری Xeon E3-1200 شناخته می شود، بر پایه معماری 22 نانومتری Haswell تولید شده و به جز مدل 1220Lv3، طراحی چهار هسته ای دارد. این هسته ها در مدل های میان رده و حرفه ای توانایی پردازش تا هشت رشته (Threads) به صورت همزمان و مجزا را دارند. این پردازنده ها از 8 مگابایت حافظه نهان کش L3 (Cache) بهره می برند و کلاک هسته آنها تا 4 گیگاهرتز در حالت توربو بالا می رود. در واقع یکی از مهمترین برتری های این پردازنده ها نسبت به پردازنده های Core اینتل، میزان حافظه نهان کش بالاتر جهت انجام سریعتر محاسبات پردازشی می باشد. همچنین پردازنده گرافیکی HD P4600 (GT2) با سرعت کلاک 1.2 تا 1.3 گیگاهرتز در برخی از این سری پردازنده ها تعبیه شده است. فن آوری های پیشرفته ای از جمله Turbo Boost، Hyper-Threading، نسخه جدید AVX2 و FMA3، پشتیبانی از حافظه های DDR3-1600 ECC و ارائه چندین درگاه ورودی و خروجی مختلف، این پردازنده ها را از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی تقویت می کنند و در عین حال مصرف انرژی را در آنها کاهش می دهند.
تا نسل قبلی مادربردها، تنها برخی مدل ها مثل سری X79 برای ساخت یک سیستم سرور قدرتمند مناسب بود، اما گیگابایت این قاعده را برهم زده و تمامی مادربردهای نسل جدید خود را به قابلیت پشتیبانی از پردازنده های Xeon سری E3 اینتل مجهز کرده است. در حال حاضر چهار مدل G1.Sniper5، Z87X-UD5H، Z87X-UD4H و Z87X-D3H در بازارهای سراسر کشور موجود می باشند و مدل Z87X-UD3H نیز به زودی توزیع خواهد شد. مادربردهای سری 8 گیابایت با گارانتی آواژنگ در بازارهای داخلی در دسترس کاربران می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *