هرآن چه که در رابطه با iphone5s باید بدانید + تاریخ عرضه !

هرآن چه که در رابطه با iphone5s باید بدانید + تاریخ عرضه !
  • 1392/6/3
  • سهیل دارائی
  • 0

اگر شما از علاقه مندان به برند اپل باشید ؛ حتما اخبار و شایعات دو محصول جدید و جنجالی این برند را که قرار است در آینده ای نه چندان دور به بازار جهانی راه یابند را دنبال کرده اید.بله ! دقیقا منظورم از این دو محصول ؛ iphone5s و iphone5c بود.امروز قصد دارم با شما کاربران خوب گویا آی تی به یک جمع بندی در رابطه با اخبار و شایعات پیرامون iphone5s برسیم و اخبار و شایعات پیرامون iphone5s را با هم ورق بزنیم.

Capture

در حال حاضر متاسفانه نمی توان میان شایعات و واقعیات لو رفته از این محصول مرزی قائل شد ؛ چرا که شایعاتی بوده اند که پس از گذشت زمان ؛ رنگ واقعیت به خود گرفته اند ! بنابراین نمی توانیم چشم خود را روی شایعات ببندیم و بگوییم که این ها همه کذب محض است و ارزشی ندارند ! در نتیجه باید به شایعات و یا اخبار لو رفته ؛ کمی دقت نماییم و گوشه چشمی هم به آن ها داشته باشیم.

برطبق ادعاها و اطلاعاتی که در دست است ؛ گفته می شود که این دو محصول جدید برند اپل ؛ در تاریخ دهم ماه سپتامبر میلادی از طرف برند اپل رسما رونمایی می شوند.البته ادعای یک رسانه ژاپنی ( Nikkei ) نیز جالب است که ؛ مدعی شده است عرضه این دو محصول در بیستم ماه سپتامبر میلادی انجام خواهد گشت !

حال بد نیست ؛ کمی هم روی مشخصات فنی لو رفته iPhone 5s تمرکز کنیم :

  • دوربین ) شاید به جد بتوان گفت که برای خریدار یک اسمارت فون ؛ یکی از گزینه های مهم ؛ کیفیت دوربین باشد. در رابطه با دوربین iphone5s ؛ باید بگویم که به لنز f/2.0 و فلاش دوگانه LED مجهز است.بنابراین باید این نتیجه را گرفت که ؛ دریچه دیافراگم iphone5s در قیاس با آیفون 5 بزرگ تر خواهد بود و سنسور آن نور بیش تری را جذب خود می کند.این جذب نور بیش تر از طریق سنسور مربوطه ؛ بهبود کیفیت تصویر و بازده بیش تر و بهتر در عکاسی با نور کم را به ارمغان می آورد.
  • اسکنر اثر انگشت ) فناوری AuthenTec که در سال گذشته به مالکیت و تصاحب برند اپل درآمد در iphone5s قرار داده شده است.این سنسورِ مجهز ( سنسور اثر انگشت خوان ) قرار است تا با دکمه اصلی HOME موجود در آیفون ؛ هماهنگ و یکپارچه باشد.آن چه که از هدف برند اپل در قرار دادن این فناوری در iphone5s مشخص است ؛ انجام آسان پرداخت های الکترونیکی به وسیله این اسمارت فون و افزایش امنیت دستگاه است.
  • چیپ / تراشه ) طبق شنیده ها ؛ احتمال عرضه iphone5s با حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی وجود دارد ! اگر به یاد داشته باشید ؛ تراشه A5 به همراه آیفون 4s در ماه اکتبر سال 2011 میلادی رسما توسط برند اپل معرفی شد.حال قرار است که برند اپل در iphone5s خود ؛ از تراشه A7 استفاده نماید.
  • پشتیبانی از اسنتاندارد جدید  3G/4G ) قرار است یک نسخه از iphone5s  و iphone5c از استاندارد 4G TDD-LTE ( این استاندارد در کشور چین بسیار کاربرد دارد و مورد استفاده است ) پشتیبانی به عمل آورد.اگر این ادعا صحت داشته باشد برند اپل از این طریق می تواند ؛ نفوذ بسیار موفقیت آمیزی در بازار بزرگ کشور چین داشته باشد.حتی شایعه شده است که در صورت صحت داشتن این ادعا ؛ اپراتور های بزرگ موجود در کشور چین علاقه مند هستند تا با برند اپل قرارداد همکاری ببندند و آیفون جدید را توزیع کنند.

در پایان بد نیست اشاره ای به رنگ های iPhone 5s داشته باشم.طبق اخبار ضد و نقیض ؛ قرار است برند اپل ؛ iPhone 5s را در سه رنگ عرضه کند ! دو رنگ اصلی و همیشگی آیفون که همان رنگ های سیاه و سفید هستند نیز جزو دو رنگ از این سه رنگ انتخابی برای iPhone 5s هستند.رنگ سوم iPhone 5s هم رنگی نیست جز رنگ طلایی !

» منبع : cnet «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *