بررسی وایبر

بررسی وایبر
  • 1392/6/4
  • امين قاسمي‌زاده
  • 68

بررسی برنامه وایبر در آندروید.
با قابلیت جدید نصب بر روی دسکتاپ لپ تاپ شما:

s

وایبر نسبت به رقیبان خود پیشتاز است و به تازگی قابلیت استفاده از نرم افزار خود را بر روی دسکتاپ فراهم کرده است که این یک ویژگی مفید برای کاربران است.
وایبر در اصل یک برنامه ارتباطی ساده بود که برای کاربران ios و آندروید طراحی شده بود. تفاوت اصلی این برنامه با Whatsapp در این بود که در وایبر با استفاده از وایرلس و یا GPRS می‌توانید به راحتی به مکالمه با طرف مقابل خود بپردازید، برنامه Whatsapp فقط ویژگی ارسال پیام را دارد و از امکانات صوتی بی نصیب است.
در ابتدا Whatsapp در آسیا به محبوبیت رسید و در سایت‌های اینترنتی به صورت دانلود شد. اما سپس وایبر با امکانات بسیاری که برنامه خود اضافه کرد و با داشتن میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا توانست محبوبیت بیشتری کسب کند.
در کنار این دو برنامه، برنامه های محبوب دیگری مثل WeChat و Line هم در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند که Line هم همانند وایبر قابلیت مکالمه را دارد.
حرکت جدید وایبر برای نصب این برنامه در کلاینت رو میزی باعث تغییر طبقه بندی این برنامه شده است. که توانسته است وایبر رقیبان خود را پشت سر بگذارد.
وایبر در حال حاضر در مقابل رقیبان جدی مثل اسکایپ و iMessage قرار گرفته است.
از نظر من هنگام مقایسه در مورد سازگاری متقابل باید iMessage از لیست ما حذف شود زیرا شما فقط توسط گوشی‌های اپل قادر به دسترسی و استفاده از برنامه imessage هستید و این یک نکته منفی است.
وایبر و اسکایپ بر روی همه گوشی‌ها و سیستم عامل‌ها کار می‌کنند. پس وایبر و اسکایپ رقیبان هم محسوب می‌شوند.

قابلیت استفاده از وایبر بر روی دسکتاپ:

a

وایبر بر روی دسکتاپ دقیقا همان طور که شما می‌خواهید کار می‌کند.
این یک برنامه تقریبا کم حجم است که هنگام ورود به ویندوز شروع به کار می‌کند. هنگامی که برنامه را باز می‌کنید به شما چهار زبانه نشان می‌دهد: پیغام‌ها، مخاطبین، تازه‌ها و تماس‌ها.
بخش پیغام‌ها، کاملا سریع و قوی است. متن و عکس‌ها را به سرعت به مخاطب ارسال می‌کند و شما می‌توانید بر روی عکس‌ها زوم کنید و یا حتی آن‌ها را ذخیره کنید و یا در فیس‌بوک خود قرار دهید.
این بخش تنها در ابتدا یک مشکل داشت که شما نمی‌توانستید برچسب‌ها و شکلک‌هایی که در گوشی خود دارید را هم در دسکتاپ استفاده کنید و برای مخاطب ارسال کنید که البته با بروز رسانی نسخه جدید این مشکل هم حل شد و هم گام با ورژن و امکانات وایبر نصب شده بر روی گوشی شما پیش می‌رود.

w

برقراری تماس از طریق دسکتاپ هم بسیار آسان و راحت است. شما می‌توانید از طریق شماره گیر و یا با کلیک کردن بر روی تماس یا کلیک بر روی اسم مخاطب به راحتی می‌توانید تماس خود را برقرار کنید. تماس با کیفیت واضح است.
کیفیت صدا از اسکایپ بهتر است. شما می‌توانید به راحتی تماس را بین دستگاه های خود منتقل کنید اگر شما مجبور شدید که دستگاه های خود را تغییر دهید و از امکانات گوشی و یا لپ تاپ خود استفاده کنید.
من با استفاده از یک گوشی Htc One با یک وایبر که بر روی دسکتاپ نصب شده بود تماس تلفنی برقرار کردم و تماس من بدون اختلال بود.
قابلیت مکالمه تصویری آن هنوز فعال نشده است.
وایبر نصب شده بر روی دسکتاپ بسیار قوی و عالی است.
وایبر در کل یک نقطه ضعف نسبت به همتای خود یعنی اسکایپ دارد آن هم تماس با تلفن‌های ثابت است که در اسکایپ با پرداخت هزینه ای می‌توانید با تلفن‌های ثابت هم تماس برقرار کنید.

3

وایبر بر روی گوشی‌های آندروید:
انتخاب شکلک‌ها و برچسب‌ها برای رساندن منظور به حد کافی نیست اما باز هم بهتر از هیچ است.
پیام رسانی و تماس به خوبی کار می‌کنند. این برنامه نسبت به WhatsApp بهینه سازی شده است. مصرف باتری زیادی هم ندارد.
نتیجه گیری پایانی:

وایبر برای کاربرانی مناسب است که قصد استفاده از این برنامه را در کامپیوتر و لپ‌تاپ و گوشی هوشمند خود دارند. نصب این برنامه بر روی دسکتاپ یک مزیت فوق‌العاده است که باعث می‌شود پیام رسانی یکپارچه باشد و شما به صورت همزمان قادر به استفاده از این برنامه بر روی همه دستگاه های خود هستید.
من امیدوارم که رقیبانی مانند اسکایپ از این حرکت وایبر درس بگیرند و به حفظ تمام برنامه های خود روی همه سیستم عامل‌ها بپردازند.
البته فکر نکنم که لازم باشد باز هم تکرار کنم که این برنامه رایگان است و شما برای تماس با مخاطب خود باید از نصب برنامه وایبر بر روی سیستم او مطمئن باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 68 دیدگاه
  1. سلام
    چند وقتیه که عکس و اکانت دو تا از دوستام وقتی میرم تو وایبر چند تا نشون میده
    برای چی این اتفاق پیش میاد باهاشون گروه تشکیل دادم ممکنه اونا بلوکم کردن و دوباره غیر فعالش که اینطور میشه؟

  2. سلام
    آیا میشود بصورت همزمان از نسخه های نصب شده روی گوشی و pc و بدون نیاز به قطع دیگری استفاده کرد؟
    و آیا در این صورت کسی که در حال استفاده از گوشی است متوجه این موضوع میشود؟
    منظورم یجور استراق سمع نامحسوسه

  3. سلام و ادب و خسته نباشید نیازمند پاسخ سریع
    کن روی یک گوشی وایبر نصب کرده بودم اونو دادم به یکی رو گوشی دیگم دوباره وتیبرو نصب کردم
    با اینکه من اونو حذف کرده بودم ولی نمیدونم از کجا و چطوری توی گوشی قبلیم چند تا از مسیجام مونده بود چطور ممکنه و از کجا طرف به اونا دسترسی پیدا کرده بود با توجه به اینکه طرف وایبرو دوباره نصب کرده فکر کنم،و سیم کارتشم با من مسلما فرب داره

  4. سلام. من مجبور شدم گوشیمو ریست فکتوری کنم. الان وایبر نصب کردم . قبلا وقتی کانکت می شدم یه عکس تلفن ( مثل گوشی تلفن ) گوشه سمت چپ گوشیم میامد الان خبری ازش نیست . چون به واسطه اون علامت میتونستم بفهمم به وایبر کانکت هستم یا نه . یه راهنمایی بفرمایید چه کار کنم دوباره اون علامت برگرده !! ;-(

  5. سلام ببخشید گوشی من آیفون 5 است. میخواستم بدونم میتونم کاری کنم که فقط صدای الارم وایبرم سایلنت بشه ولی زنگ گوشی و اس ام اس و سایر الارم ها شنیده بشه؟ ممنونم.

    1. سلام دوست عزیزم،

      وارد مسیر Settings > Notification Center > Viber شوید و Sounds را روی حالت OFF قرار دهید.

  6. سلام.یکی از نقاط ضع وایبر این است که باهاش نمیتونی یک فایل صوتی که توی گوشیت داری مثل یک آهنگ رو با دوستانت به اشتراک بزاری.من واقعا تعب میکنم طور نقطه ضع به این بزرگی رو وایبر اصلاح نمیکنه.

  7. سلام.
    من یه سوال دارم :
    من چند وقت پیش با وایبر چند تا عکس برای یکی از دوستام فرستادم و امروز متوجه شدم یکی از افرادی که تو لیست مخاطبای وایبرم هست اون عکسا رو دیده. میتونم بپرسم چه طور چنین چیزی ممکنه و چطوری میتونم جلوش رو بگیرم …؟!

  8. سلام خسته نباشید میخواستم ببینم چه جوری میتونم برای وایبرم نسخه دسکتابش عکس بذارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ممنون میشم اگه کمکم کنید

    1. با سلام و احترام؛

      اگر سؤالتون رو در تالار پرسش و پاسخ گویا آی تی مطرح کنید خیلی سریع تر جواب خواهید گرفت.

      موفق باشید.

  9. سلام ،من 2 تا سوأل دارم!
    می خوام برای وایبرم عکس بذارم ولی چون وایبر روی ویندوز نصبه نمی دونم چی کار کنم،یکی دیگه هم من وقتی on میشم منو off نشون میده،چی کار باید بکنم؟

  10. سلام
    بعد از چه مدتی از استفاده نکردن یا وارد نشدن در برنامه وایبر و اکانت واقع در وایبر ، اکانت وایبر خودبه خود حذف میشه
    من خیلی وقته برنامه وایبرمو حذف کردم ولی همچنان در وایبر اکانت دارم و اون سیم کارتو ندارم که از وایبر خارجش کنم سئوالم اینه آیا اکانتم در وایبر بعد از یه مدت زمانی به خودیه خود پاک میشه
    یعنی آیا مثل واتس آپ مدت زمان داره
    و من میخوام پاک شه چیکار باید بکنم

  11. سلام آیا گوشی نوکیا E66 قابلیت استفاده از وابر را دارد. اگر جواب بله است چه نوع وایبری و از چه سایتی دانلود کنم؟

  12. salam, man ozve chand goroh hastam. vaghty mikham yek ax dar yeki az gorohha upload konam ferestade nemishe va dar gorohe dgeyi ferestade mishe. kamelan motmaenam ke dar gorohe morede nazaram mifretam amma send nemishe va baraye ye gorohe dgeyi mire.
    mamanon misham agar komakam konid
    mochakeram

  13. سلام وقت بخیر
    من وایبر رو رو لب تابم نصب کردم . استفاده میشه کرد لیست یک سری از مخاطبانم هست اما یک سری دیگه نیست .
    چطور میتونم با اسم لیست مخاطب جدید اضافه کنم فقط شماره تلفن میشه اما نمیتوانم ذخیره کنم با اسم
    در ضمن با گوشی نمیتونم تو وایبر باشم فقط از لب تاب استفاده میکنم
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز،

      در نسخه وایبر کامپیوتر امکان اضافه کردن و حذف مخاطب ندارید.
      لطفاً با مراجعه به تالار پرسش و پاسخ، سوال خودتون رو مطرح کنید تا سریع‌تر به جواب برسید.
      ممنونم.

  14. سلام یکی از دوستام آنلاینه ولی تو وایبرش میزنه last seen yesterday at 22:00 , مثل واتس اپ . میخواستم بدونم چه جوری میشه که اینجوری میشه

  15. سلام…
    وایبر دسکتاب 5 رو نصب کردم اولش خوبه ولی بعد از 10 دقیقه ارتباطش قطع میشه در صورتی که سرعت اینترنتم خوبه…نه پیام میاد نه میره…پاک میکنم دوباره نسب میکنم بازم 10 دقیقه اولش خوبه بعد قطع میشه….
    وقتی بازش کردی باید دکمه خاصی رو بزنی یا همینجوری فعاله؟
    چرا کانکت نییست؟

  16. سلام -من یه مشکل جدی دارم.از وقتی که وایبر نصب کردم و دارم استفاده میکنم روزی 300تا 500مگ از ترافیکم کم میشه-مگه نمیگن وایبر خیلی اقتصادیه پس چرا همچین حجم بالایی مصرف میکنه؟هر چی فکر میکنم جز وایبر کار جدیدی با اینترنتم نمیکنم-اینطوری هر 3روز 1گیگ مصرف میشه-چیکار کنم؟؟کلا وایبر و پاک کنم یا اینکه اگه فقط باهاش دریافت کنم حجمی مصرف نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  17. سلام و خسته نباشید.
    وقتی یه مدت به اینترنت وصل نیستم، و بعد از چند ساعت وصل می شوم، یه سری از پیام هایی که توو وایبر باید برام بیاد، نمیاد. یه بار هم پاکش کردم و دوباره نصب کردم، اما باز هم پیام ها نصفه میاد!! خواهشششششا کمکم کنید. ممنون
    لطفا جواب رو حتما به ایمیلم هم بفرستید. با تشکر

  18. سلام چرا با وایبرم.نمیتونم.تماس صوتی داشته.باشم تو جواب پیام.میده میکروفونت یه جای دیگه مشغوله لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  19. سلام.برای من از وایبر پیام میاد ولی نمی تونم بینم.فقط صدای ارسال پیام رو میشنوم و وقتی وارد وایبر میشم پیام جدید برام نمیاد .باید چه کار کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *