AdBlock تبلیغات را می خرد تا فرهنگ استفاده نکردن از تبلیغات را رواج دهد !!!

AdBlock تبلیغات را می خرد تا فرهنگ استفاده نکردن از تبلیغات را رواج دهد !!!
  • 1392/6/6
  • بهرام مرتاضی
  • 2

در یکی از عجیب ترین تصمیماتی که یک سازمان عمومی طی چند سال گذشته گرفته است، ما شاهد آن هستیم که AdBlock سازمانی که Adds-on های حذف تبلیغات را برای مرورگرهای اینترنت فراهم می کند در حال فراهم کردن جمعیت برای خرید امتیاز تبلیغات است.  “آنها از تبلیغات برای حذف تبلیغات استفاده خواهند کرد !!!” از هر پولی برای ساخت بنرهای تبلیغاتی، ویدیوهای تجاری و بیلبوردها استفاده خواهند کرد.

2013-08-26-image-21

به گفته بنیانگذار Michael Gundlach بنیانگذار AdBlock “این سازمان کمک خواهد کرد اینترنت جای بهتری بشود و البته همه لایق وب بهتری هستند”. این سازمان می گوید هنوز از هر 10 نفر 7 نفر با تبلیغات ناخواسته اینترنت مواجه هستند و آنها می خواند اینترنت آنلاین بی تبلیغاتی را فراهم کنند.

کسانی که به این سازمان کمک مالی کنند از هدایایی نظیر برچسب، تیشرت، چت کردن با Michael Gundlach یا حتی انتخاب جک روز بهره مند شوند. در حالی که 26 روز به پایان زمان پیش بینی شده آنها باقی می ماند، آنها به اولین هدف خود یعنی 25،000 دلار رسیده اند و همچنین امیدوارند بتوانند یک بیلبورد تایمری را در یک میدان با قیمت 50،000 دلار یا حتی یک صفحه کامل را در New York Times با قیمت 150،000 دلار در اختیار بگیرند.

ایده ی حذف تبلیغات به وسیله خود تبلیغات ابتدا به صورت طنز مطرح شد، اما بعد ها به صورت یک روش مبارزه در نظر گرفته شد. بسیار از سایت هایی که ما هر روزه به آنها سر می زنیم پر شده است از تبلیغت ناخواسته، اگر هر روز افراد بیشتری به فکر مبارزه با تبلیغات بیافتند شاید روزی بیاید که اینترنتی بدون تبلیغات را داشته باشیم.

منبع خبر

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. یعنی شما داری می گی به جای این که تبلیغات ناخواسته ببینیم، پول بدهیم تا تبلیغات نمایش داده نشه؟ خوب این کار که همین الان هم در خیلی از سایت ها ممکن هست. یعنی اگر شما حق اشتراک بپردازید تبلیغات رو نخواهید دید. تلویزیون کابلی در برخی کشورها به همین صورت کار می کنه. حق اشتراک ماهانه می گیره و هیچ تبلیغی پخش نمی کنه…

    انسان ها با هم فرق دارند. بعضی ها ترجیح می دهند تبلیغات رو ببینند تا این که پول بدهند. مثلا من به شخصه اصلا از دیدن تبلیغات آزرده نمی شم. البته منظور من تبلیغاتی هست که در سایت های معتبر مثل گوگل و فیسبوک می بینید. این تبلیغات در محل خاصی قرار گرفته اند، بخش کوچکی از صفحه را اشغال می کنند وشرایط دیگری دارند که از آزاردهندگی اون ها کم می کنه. ضمنا اگر تبلیغات هدفمند باشند، گاهی اوقات این تبلیغات مفید هم هستند. مثلا وقتی من (به عنوان کسی که به تکنولوژی و آی تی علاقه دارم) توی یه سایت کامپیوتری تبلیغ تبلت جدید گوگل رو می بینم خوب روش کلیک می کنم! یا وقتی توی یه فوروم با موضوع هاست و دامین هستم، یه تبلیغ می بینیم که فلان شرکت فروش ویژه گذاشته و خدماتش رو برای مدت محدودی نصف قیمت ارائه می کنه… خوب از این اطلاع رسانی استقبال خواهم کرد.

  2. با سلام خدمت شما
    برای وب سایت هایی که rss ان ها فلتر می باشندف چه راه کاری پیشنهاد می کنید؟
    ا احترام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *