مدیر عامل Netflix از نیازمندی های پخش 4K می گوید.

مدیر عامل Netflix از نیازمندی های پخش 4K می گوید.
  • 1392/7/3
  • بهرام مرتاضی
  • 0

Netflix امیدوار است بتواند یکی از طلایه داران پخش 4K در آینده باشد. هنوز موانع زیادی بر سر راه است تا به واقعیت برسیم، اما این چیزی است که Reed Hastings درباره آن صحبت می کند و از مسیرهای پیش رو می گوید.

netflix4k-1

در یک کنفرانس خبری در شبکه Copenhagen Future مدیر عامل Netflix در مصاحبه Claus Bülow Christensen با تهیه کننده این شبکه گفت که اعتقاد دارد نمایش های 4K ابتدا برای تبلت ها، نوت بوک ها و کامپیوتر های شخصی باشند و این عامل همگام با بهبود رزولیشین این دستگاه ها خواهد بود. این امر کمک خواهد کرد که قدم قدم به سوی این تکنولوژی پیش برویم و نهایتاً به تلوزیون های 4K ارزان قیمت برسیم.

امروزه تلوزیون های 4K از قیمت 3500 دلار برای 55 اینچ Samsung شروع می شوند و تا مدل های 84 اینچی سونی با قیمت های نجومی 25000 دلار وجود دارند. این قیمت ها یقیناً با مرور زمان پایین تر خواهند آمد این که دقیقاً این زمان کی خواهد بود مشخص نیست.

ارسال دیتای 4K به دستگاه های متصل به اینترنت خیلی وقت است که یک بحث داغ به حساب می آید اما به گفته Hastings حداقل چیزی که انتظار می رود سرعت اینترنت 15Mb/s است و سرعت 50Mb/s یک سرعت خوب به شمار می رود.

او صحبت های خود را اینگونه ادامه داد که ISP ها نباید نگران پهنای باند در آینده باشند، زیرا در آن واحد تمامی مشترکین آنها از سرویس 4K استفاده نخواهند کرد. این سیستم آهسته و پیوسته گسترش خواهد یافت. طبق گفته Hastings شرکت های ISP زمان زیادی دارند تا زیربنای خود را برای این کار بسازند.

منبع خبر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *