6 مزیت وبلاگ نویسی با وردپرس

6 مزیت وبلاگ نویسی با وردپرس
  • 1392/7/11
  • سعيد
  • 4

وردپرس ( WordPress ) به عنوان یکی از محبوب ترین و انعطاف پذیرترین سیستم های مدیریت محتوا شناخته می شود که درعرض چند دقیقه شما را صاحب یک وبلاگ می کند. کاربران و مدیران وب سایت های زیادی در جهان برای ارایه مقالات و هدایت بخش بلاگ سایت خود از این CMS استفاده می کنند. اما شاید برای شما سوال باشد که چرا وردپرس ؟! در این مقاله به برخی از مزیت های آن اشاره خواهیم کرد تا شاید شما هم بعدا به جمع وردپرسی ها ملحق شوید!

WORDPRESS GOOYAIT

مقرون به صرفه در کنار پشتیبانی

بهترین ویژگی وردپرس منبع باز بودن و استفاده رایگان از آن است. بدون هیچ دردسری می توانید فایل های مورد نیاز را از سایت wordpress.org دریافت و وبلاگ نویسی را شروع کنید. حتی دریافت نسخه های جدید و نصب برخی پلاگین ها کاملا مجانی است بنابراین یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند را بدون پرداخت هیچ وجهی در اختیار دارید. در کنار ارایه وردپرس منابع بسیاری وجود دارد تا به سوالات و مشکلات شما در این ضمینه پاسخ دهی کنند. انجمن های اصلی WordPress یکی از معتبرترین آنها است.

رابطه کاربر پسند

برای کار با وردپرس به دانش و مهارت خاصی نیاز نیست. طراحی ساده،قابل فهم و کاربر پسند آن باعث شده تا به سادگی امکان ارایه مقالات ،تصاویر و فیلم ها برای هر فرد میسر باشد حتی بدون نیاز به دانستن چیزهای مانند HTML ، CSS و جاوا اسکریپت و غیره.

قالب های متنوع و قابل سفارشی سازی

وردپرس دارای هزاران تم برای سلیقه ها و کسب کارهای مختلف است. همچنین با کمی تلاش و دریافت اطلاعات لازم امکان ساخت تم های کاملا سفارشی با ویژگی ها و آنچه که در ذهن شما نقش بسته نیز وجود دارد. از بخش تم و گزینه Customize میتوانید نحوه نمایش ، ظاهر و همچنین عنوان سایت خود را انتخاب کنید.

مقاومت در برابر هرزنامه (اسپم)

وردپرس دارای یک پلاگین مسدود کننده اسپم بسیار محبوب با نام Akismet است که از ارسال نظرات بی ارزش حاوی لینک وب سایت های دیگر جلوگیری و آنها را مستقیم به دسته جفنگ ارسال می کند. حداقل فایده این کار جلوگیری از اتلاف وقت شما برای مدیریت نظرات است.

SEO Compatibility

ساختار کلی وردپرس نه بطور کامل اما به گونه ای استاندارد و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو است.امکان تعریف کردن دسته های وبلاگ و در نظر گرفتن برچسب ها و کلمات کلیدی با توجه به موضوع سایت تان میتواند به موتورهای جستجو کمک کند تا اطلاعات سایت شما را بهتر ایندکس و مرتبط با موضوع جستجوی کاربران برای آنها نمایش دهد. همچنین با کمک افزونه های مخصوص SEO به راحتی قادر هستید عنوان و توصیفاتی مطابق با میل موتورهای جستجو خصوصا گوگل برای هر یک از مطالبتان تهیه کنید. همه اینها باعث می شود سایت شما خیلی زود در کانون توجه قرار بگیرد.

تعامل با خواننده

وردپرس با ویژگی های که دارد به راحتی ارتباط میان مدیر و نویسنده را با مخاطبین و کاربران سایت برقرار میکند. بخش نظرات،خبرنامه، افزونه های شبکه های اجتماعی، چت آنلاین و غیره همگی ارتباط مستقیم با کاربران را فراهم میکند و این  موردپسند و باعث جذب آنان می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. سلام… مقاله خوبی بود .راحت تر میتونم برای سیستم مدیریت محتوای سایت تصمیم بگیرم 🙂

  2. با سلام
    مطلبی مفیدی واقع شد..خصوصا برای کسانی که مشکل انتخاب سیستم مدیریت محتوا دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *