5 نکته اساسی در بهینه سازی سایت برای مبتدیان

5 نکته اساسی در بهینه سازی سایت برای مبتدیان
  • 1392/7/13
  • سعيد
  • 3

اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده و خواهان کسب ترافیک و مخاطب هستید باید به فکر دو مساله مهم باشید : تجربه کاربری و موتورهای جستجو.

مورد اول مربوط به طراحی , تولید محتوا و سرویس های است که از سوی شما برای کاربران در نظر گرفته و باعث جذب آنها می شود. اما در شماره 2 اوضاع فرق می کند باید نکاتی را رعایت کنید تا علاوه بر داشتن ویژگی های گروه اول باعث خشنود شدن موتورهای جستجوی نظیر گوگل هم بشود. در این مقاله به 5 نکته اساسی برای بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو اشاره می کنم.

SEO

عنوان مقالات

گوگل تنها تعداد 70 کاراکتر از عنوان مقالات را در صفحه نتایج خود نشان می دهد.سعی کنید عنوانی منحصربفرد و گویا که مشخص کننده محتوای مقاله باشد انتخاب کنید. وجود کلمات کلیدی , اعداد و کلمات جذاب در عنوان یک مقاله از راهکار خوب جلب توجه است.

شرح مختصر مقاله ( meta description)

با ارایه یک شرح مفید و مختصر از موضوع مقاله خود علاوه بر جذب کاربران به موتورهای جست وجو نیز کمک می کنید تا یک توصیف کلی از محتوای پست داشته باشند. باید یادآور شوم فقط 160 کاراکتر از  meta description در صفحه نتایج نمایش داده می شود. وجود کلمات کلیدی در این چند خط یک ایده خوب است. ;]

پرهیز از meta keywords

کلمات کلیدی متا نتنها دیگر ارزش زیادی در موتورهای جستجو ندارند بلکه ممکن است باعث ضرر نیز بشوند. اما اگر عاشق آنها هستید پیشنهاد میکنم بیشتر از 5 کلید واژه استفاده نکنید.

قرار دادن تگ H1 

تگ h1 از مهمترین قسمت ها در جلب توجه کاربران و همچنین موتورهای جستجو است. شما باید تنها برای یک مرتبه از این تگ در صفحه سایت خود بهره ببرید اگر بیش از چند تگ h1 در یک صفحه بکار برده شود ممکن باعث سردرگمی ربات جستجوگر شده و در نتیجه تنبیه شوید.

تثبیت موضوع سایت

مطمنا در ابتدای راه اندازی وب سایت تان تصمیم گرفته اید که در چه زمینه ای شروع به فعالیت کنید. شما باید همواره در همین راه قدم بردارید و از پرداختن به موضوعات بی ربط پرهیز کنید. وجود این گونه مقالات و گزارش ها ارزش کلمه کلیدی شما را کاهش می دهد.

در مقاله قبلی با عنوان بهینه سازی اصولی وب سایت توضیح مختصری در رابطه با بحث سئو ارایه شد. این مقاله نیز برای سطح مبتدی نگارش شده است که در اینده به بررسی تخصصی تر هر موضوع خواهیم پرداخت.متشکرم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
    1. بله و تعداد این به محتوا و موضوع سایت شما بر میگردد. همینطور که گفتم امروز کاربردی ندارد و میتونی از اون چشم پوشی کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *