خرید کدام دستگاه ویندوز 8 برای شما بهتر است؟

خرید کدام دستگاه ویندوز 8 برای شما بهتر است؟
  • 1392/9/5
  • امين قاسمي‌زاده
  • 3

خرید یک دستگاه ویندوز 8 به سادگی نیست. درست است که اکنون ویندوز ۸٫۱ به بازار آمده است اما باید قبول کنیم که اکثر دستگاه های موجود در بازار هنوز بر روی سیستم عامل ۸ و یا حتی ۷ اجرا می‌شوند.
در این بررسی می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین دستگاه موجود در بازار که نیاز شما را بر طرف می‌کند را معرفی کنیم تا خرید راحت‌تری داشته باشید.
خوب، پس بیاید با هم آموزش ببینیم تا بهترین دستگاه ویندوز ۸ را انتخاب کنیم.
حرید یک لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز ۸:
اول سوالی که باید از خود بپرسید این است: آیا من نیاز به یک دستگاه گوشی همراه هوشمند دارم یا به یک لپ تاپ آخرین سیستم؟

لپ تاپ گزینه مناسبی است اگر شما واقعاً فکر می‌کنید نیازهای شما را یک لپ تاپ برطرف می‌کند.
اولین قدم برای پیدا کردن لپ‌تاپ مناسب در میان انواع ساخته شده، آنالیز نوع کاربرد آن برای شماست. مسلماً همه ما خواسته‌های مشابهی از یک لپ‌تاپ نداریم، به همین دلیل تنوع در برنامه‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهیم و استفاده بیشتر از برنامه‌ای در طول روز، می‌تواند در انتخاب ما تعیین‌کننده باشد. پیش از هر چیز در نظر بگیرید چرا می‌خواهید لپ‌تاپ بخرید؟ آیا تنها قصد درست کردن پرزینتیشن، یادداشت برداری و انجام یکسری از کارهای این چنینی را با لپ‌تاپ دارید یا این که تماشای فیلم‌های HD، انجام بازی و ویدئو چت مناسب سلیقه‌تان است؟

در مرحله بعد دقیقاً مشخص کنید چه مقدار پول می‌خواهید صرف خرید چنین وسیله‌ای کنید؛ بنابراین بهترین سیستمی را که می‌توانید در آن محدوده مالی و با دانستن نیازهایتان بخرید بررسی کنید. پس از آن گزینه بسیار مهمی که حتماً باید به آن توجه کنید این است که می‌خواهید لپ‌تاپ‌تان محصول چه کارخانه‌ای باشد؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد مختلف ترجیح می‌دهند لپ‌تاپ خریداری کنند، قابلیت حمل و جابه‌جا کردن آن است. به همین دلیل عمر باتری یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های انتخاب این وسیله است. چنانچه هدفتان از خرید لپ‌تاپ انتخاب جایگزینی برای رایانه خانگی‌تان است و چندان اهمیتی به جابه‌جا کردن این وسیله نمی‌دهید، بهتر است توجه زیادی به طول عمر باتری لپ‌تاپ‌تان نشان ندهید و وقت‌تان را صرف پیدا کردن لپ‌تاپی با طول عمر بالا نکنید.
لوازم جانبی که به همراه لپ تاپ های جدید به بازار ارائه می‌شوند هم چشم گیر هستند، برای مثال:مایکروسافت اقدام به فروش Touch Cover و Type Cover مخصوص به خود کرده است.
یکی از مواردی که باید در مورد ویندوز ۸ در لپ تاپ ها در نظر داشته باشیم این است که اگر چه صفحه نمایش لمسی بسیار خوب است اما از طرفی باعث کاهش طول عمر باتری لپ تاپ شما می‌شود.
البته این مشکل در ویندوز ۸٫۱ بهتر شده است.
اگر بخواهیم قابلیت‌های جدید ویندوز ۸ را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که با ویندوزی سریع‌تر، با پشتیبانی از صفحه های لمسی و تبلت ها و همچنین فروشگاه برنامه مواجه هستیم. با توجه به اینکه ویندوز ۸ به سخت افزار قوی‌تری نسبت به ویندوز ۷ نیاز ندارد تقریباً همه می‌توانیم ویندوز ۸ را نیز تجربه کنیم برای اجرای این ویندوز به پردازنده ۱ گیگا هرتزی، رم ۱ گیگابایتی برای ۳۲ بیتی و ۲ گیگابایتی برای ۶۴ بیتی نیاز دارید که معمولاً ۸۰ درصد کاربران امروزی از این امکانات بهره‌مند هستند.

مواردی که قبل از خرید یک ویندوز تبلت باید بدانید :
اگر لپ تاپ قابل حمل هر چقدر هم سبک باشد باز هم برای شما مفید نباشد چه؟ گزینه بعدی ویندوز تبلت است.
تبلت های نازک مایکروسافتی به سرعت دارند در بازار به فروش می‌رسند (البته در صورتی که قصد خرید تبلت های اندروید یا آی پد را ندارید بهتر است به خرید تبلت ویندوزی فکر کنید).
Nokia Lumia ۲۵۲۰ تنها قابلیت پشتیبانی از LTE و on-the-go را دارد.
البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که تبلت های ویندوزی حتی از تبلت های اندرویدی هم گران‌تر هستند.
ویندوز ۸ همانند تمامی نسخه های قبلی به گونه ای طراحی شد ه که قابل اجرا روی پرد ازند ه های خانواده اینتل است؛ پرد ازند ه ای که د ر اغلب رایانه های شخصی و رومیزی استفاده می‌شود. مزیت این کار آن است که تبلت های ویندوز ۸ همانند یک رایانه شخصی کار می‌کنند و قادر به اجرای برنامه های ویندوز هستند. اگر نسخه ای از برنامه آفیس مایکروسافت را خریداری کرد ه اید، می‌توانید آن را به سادگی د ر تبلت ویندوز ۸ خود اجرا کنید و این قابلیت تنها به بسته آفیس ختم نمی‌شود و می‌توانید از سایر برنامه های مبتنی بر ویندوز نظیر فتوشاپ، Movie Maker و هزاران بازی دیگر بهره ببرید.

این موضوع مزیت انکارناپذیری است، به خصوص برای کاربران تجاری که نیازمند سازگاری بیش از پیش بسته آفیس و سایر برنامه های ویندوزی د ر محل کار هستند. تاکنون چند ین مد ل تبلت ویندوز 8 برای کاربران تجاری تهیه و ارائه شد ه است، از آن جمله می‌توان به تبلت ThinkPad۲ شرکت لنوو یا Latitude ۱۰ شرکت د ل اشاره کرد. نقطه ضعف ویندوز ۸ آن است که نیازمند تجهیزات سخت افزاری قدرتمند است.

تقریباً همه مدل‌های تبلت ویندوز دارای لوازم جانبی صفحه کلید اختیاری است و مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ در این تبلت به سادگی و با سرعت بالا کار می‌کند.
در بسیاری از تبلت های ویندوز ۸، یک کپی از Office Home و Student از پیش نصب شده است.
خرید یک ویندوز تبلت:

تقریباً همه مدل‌های تبلت ویندوز دارای لوازم جانبی صفحه کلید اختیاری است و مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ در این تبلت به سادگی و با سرعت بالا کار می‌کند.
در بسیاری از تبلت های ویندوز ۸، یک کپی از Office Home و Student از پیش نصب شده است.
خرید یک ویندوز تبلت:
بهتر است کمی بیشتر راجع به ویندوز تبلت ها بدانیم.
ویندوز RT نوع دیگری از ویندوز ۸ است که برای دستگاه های همراه (مانند تبلت، موبایل و …) که از معماری ARM استفاده می‌کنند طراحی شده است.

تفاوت اصلی ویندوز RT و ۸ در موارد زیر است:
بسیاری از نرم افزارها بر روی ویندوز RT اجرا نمی‌شوند.
بعضی از قابلیت‌های ویندوز ۸ در ویندوز RT وجود ندارد (مانند windows media player).
به دلیل اجرای ویندوز RT بر روی پردازنده های ARM، این دستگاه‌ها باتری کمتری مصرف می‌کنند.
تبلت Nokia Lumia ۲۵۲۰ از LTE پشتیبانی می‌کند و تبلت مخصوص و جدید خود مایکروسافت یعنی Surface ۲ دارای سخت افزار قوی‌ای است.
در جدیدترین نسل تبلت های مایکروسافت شما می‌توانید پردازنده Intel Atom Z۲۷۶۰ را بیابید.
برخی از تبلت ها مثل: Acer Iconia W۷۰۰ و HP Pavilion ۱۳ دارای پردازنده هستند (این‌ها بیشتر جز تبلت های ترکیبی محسوب می‌شوند).

امروزه Surface Pro ۲ و Windows ۸ hybrids فروش بالایی در ویندوز تبلت ها دارند.
تبلت های ویندوز ۸ دارای طراحی ۱۰ و ۱۱ اینچی هستند و با باطری حداقل ۹ ساعت و امکان اتصال 3G/4G ارایه خواهند شد. ضمن اینکه مدل‌های ۱۱ اینچی به همراه یک کیبورد فیزیکی خواهند بود.
بهترین خرید برای دانشجویان کدام است؟
همان طور که می‌دانید دانشجویان جز افرادی هستند که به دلیل پروژه و کارهای دانشگاهی استفاده زیادی از این دستگاه های هوشمند می‌کنند.
تقسیم‌بندی:
اول باید گفت دانشجویان را باید به دو دسته تقسیم نمود.
دسته اول دانشجویانی که فنی هستند و یا نیاز به نرم‌افزار خاص تحت ویندوز دارند، مانند دانشجویان عمران که نیاز به برنامه‌هایی کدی همچون اتوکد دارند یا دانشجویان گرافیک که نیاز به برنامه‌های گرافیکی دارند.
دسته دوم دانشجویانی که نیاز به برنامه خاص تحت سیستم‌عامل ویندوز ندارند مانند دانشجویان مدیریت یا دانشجویان ادبیات فارسی.
نیازهای مشترک و نیازهای خاص:
هر دو دسته نیازهای مشترکی از قبیل: سبکی، حمل و نقل، نیاز به استفاده از اینترنت، نیاز به چک کردن ایمیل، انتخاب واحد الکترونیکی، خواندن کتاب‌های و داکیومنت‌های الکترونیکی، ویرایش فایل‌های دفتری و… دارند.
اما دسته اول نیاز به اجرای برنامه‌های ضروری خود در سیستم‌عامل ویندوز را دارند و این نیاز آن‌ها را از هر انتخابی باز می‌دارد.
بهترین پیشنهاد:
باید بگوییم که تبلت‌های ویندوز ۸ و یا لپ‌تاپ‌های موجود در بازار تأمین کننده نظر و نیازهای آن‌ها خواهد بود اما بازهم توصیه اصلی و اساسی خرید لپ‌تاپ با توجه به نیازهای خود می‌باشد.
اما دسته دوم می‌توانند از تبلت‌های اندرویدی یا تبلت‌های اپلی استفاده نمایند تا هم نظر آن‌ها تأمین گردد هم نیاز آن‌ها.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. دوستانی که ویندوز فون ۸ دارند و دنبال مرورگر حرفه ای هیتند به لینک زیر بروند. واقعا عالی است.مخصوصا تب های جداگانه در بالا دارد

    http://sayannet.ir/%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%D9%81%D9%88%D9%86-surfy-browser-for-windows-phone/

  2. آیا می تونیم با ارتقا و تعویض برخی از سخت افزارهای موجود در سیستم ویندوز ایکس پی کامپیوتر را به ویندوز 8 تغییر بدیم از نظر فنی ممکن هست؟ از لحاظ ارزش اقتصادی چطور؟ مرسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *