بررسی گوشی هوشمند موتورولا Moto G

بررسی گوشی هوشمند موتورولا Moto G
  • 1392/9/9
  • امين قاسمي‌زاده
  • 1

گوشی هوشمند موتورولا با صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی و پردازنده ۴ هسته ای و قیمت ۱۷۹ دلار به بازار می‌آید.
حتماً گوشی Motorola Moto X را به خاطر دارید، گوشی هوشمند با رنگ‌های جذاب و زنده و قیمت مناسب که کاربران زیادی را در ایالت متحده آمریکا به خود جذب کرد.
گوشی جدید موتورولا تقریباً در همان طراحی است، دارای رنگ‌های زیبا و واقعی و یک صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی و ۷۲۰ پیکسلی است و از همه مهم‌تر قیمت آن بسیار مناسب می‌باشد.
قیمت گوشی هوشمند Moto G برای مدل ۸ گیگابایتی آن ۱۷۹ دلار و برای مدل ۱۶ گیگابایتی آن ۱۹۹ دلار می‌باشد.
این گوشی در انگلستان قیمتی حدود ۱۳۵ پوند دارد و در دیگر کشورهای اروپایی ۱۳۰ یورو به فروش می‌رسد.
این گوشی هوشمند از امروز در برزیل و بخش‌های از اروپا مثل انگلیس در دسترس خواهد بود و از تاریخ ژانویه ۲۰۱۴ در کل دنیا در دسترس خواهد بود.
طراحی و صفحه نمایش:
همراه با انحناهای گوشه بدنه گوشی و خطوط پلاستیکی در اطراف صفحه نمایش Moto G بسیار شبیه به Moto X است و دارای طراحی ساده ای است.

ش

این گوشی دارای صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی است که راحت‌تر از صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی Moto X در دست قرار می‌گیرد، ولی اندازه بدنه آن‌ها یکسان است.
البته باید اعتراف کنم این گوشی هوشمند راحت‌تر در داخل جیب شلوار جین نازک من قرار می‌گیرد.
گوشی هوشمند Moto G در رنگ‌های مختلف از جمله:فیروزه ای و بنفش هم به بازار خواهد آمد و طبق معمول اگر شما علاقه ای به رنگ‌های شاد ندارید می‌توانید رنگ سفید و یا مشکی را انتخاب کنید.
همانند Google Nexus 4 این گوشی هوشمند در دو نسخه ۸ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی به کاربران عرضه خواهد شد.
متأسفانه این گوشی هوشمند قابلیت استفاده از کارت ذخیره سازی را ندارد و این یک نکته منفی بزرگ است.
صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی دارای رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسلی است که همانند Moto X می‌باشد ولی خوب صفحه نمایش کمی کوچک‌تر است ولی دارای رزولوشن یکسان هستند.
در هر اینچ ۳۲۹ پیکسل قرار گرفته است، برخلاف Moto X که در هر اینچ دارای ۳۱۲ ppi است.
متأسفانه Moto G فقط با ۳G کار می‌کند و قابلیت پشتیبانی از ۴G LTE را ندارد و این دیگر عیب بزرگ این گوشی هوشمند می‌باشد.
نرم افزار و پردازنده:
گوشی هوشمند موتورولا Moto G با اندروید ۴٫۳ Jelly Bean به بازار می‌آید و با توجه به این که این گوشی ساخت گوگل است برای ما جای تعجب بود که چرا با اندروید ۴٫۴ به بازار نمی‌آید ولی مسئولین اعلام کرده‌اند که شاید تا زمان عرضه این گوشی آن را به اندروید ۴٫۴ به روز رسانی کنند.
این گوشی دارای پردازنده ۴ هسته ای است که سرعت آن ۱٫۲GHz است برخلاف Moto X که دارای یک پردازنده ۲ هسته ای و سرعت ۱٫۷GHz بود که باعث می‌شود در هنگام کار کردن متوجه تفاوت آن دو شوید.

دوربین و باتری:
در پشت گوشی هوشمند Moto G یک دوربین ۵ مگا پیکسلی قرار داده شده است.
این در دنیای امروزه که گوشی هوشمند Sony Xperia Z۱ دارای یک دوربین ۲۱ مگا پیکسلی و Nokia Lumia ۱۰۲۰ دارای یک دوربین ۴۱ مگا پیکسلی است یک معضل است.
با این حال شما قادر هستید عکس‌های خود را در فیس‌بوک با دوستانتان به اشتراک بگذارید و همین طور از دیگر ویژگی‌های دوربین می‌توان به :HDR و حالت پانوراما و عکس برداری پشت سر هم اشاره کرد.
همین طور یک دوربین ۱٫۳ مگا پیکسلی در جلوی گوشی هوشمند قرار گرفته است که برای مکالمه های اسکایپ و گوگل است.
برای این گوشی موتورولا یک باتری ۲۰۷۰ میلی آمپری تهیه شده است و موتورولا ادعا کرده است این باتری قادر است تا یک روز از این گوشی پشتیبانی کند.
البته می‌دانید که در اصل طول عمر باتری به طریقه مصرف شما به طور مستقیم ربط دارد.
چشم انداز:
بهتر است این بررسی را در مورد این گوشی هوشمند موتورولا به پایان برسانیم.

ش

گوشی هوشمند Motorola Moto G با صفحه نمایش ۷۲۰ پیکسلی و پردازنده ۱٫۲GHz گوشی خیلی عالی‌ای نیست. دوربین آن بسیار قوی نیست.
البته نمی‌توان منکر سیستم عامل آن و طراحی ساده و رنگ‌های شاد آن شد، با این حال این گوشی جز گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت است، با این حال بهتر است صبر کنید تا به طور کامل و دقیق و همه جانبه این گوشی بررسی شود.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *