سامسونگ خانه هوشمند نسل جدیدش را در CES امسال معرفی کرد

سامسونگ خانه هوشمند نسل جدیدش را در CES امسال معرفی کرد
  • 1392/10/16
  • ITTeach
  • 0

سامسونگ از خانه هوشمند جدید خود در CES 2014 رونمایی کرد. این خانه هوشمند امکاناتی فراهم می‌آورد تاتلویزیون‌های هوشمند، وسایل خانه و گوشی‌های‌ هوشمند به عنوان یک پلات‌فورم واحد به هم متصل شده و کنترل شوند.

قرار است این سرویس در نیمه اول سال 2014 به صورت تجاری به واسطه ابزارها و وسایل خانگی سامسونگ وارد بازار جهانی شود. این شرکت در راستای هدف دنیای یکپارچه و متصل، با شرکای مختلف شروع به همکاری کرده تا سرویس خانه خوشمند خود را به محصولات و خدمات دیگر نیز توسعه دهد و از این طریق، پایه‌های اولیه اکوسیستم خدمات خانه یکپارچه را که با سرعت بالایی در حال رشد است، بنا کند.

Samusng Smart Home

وونپیو هونگ (Wonpyo Hong)، رییس مرکز راهکارهای رسانه ای در اینباره گفت: “با ارایه خانه هوشمند سامسونگ، توانایی‌هایمان را به عنوان بهترین تولیدکننده ابزارهای هوشمند برای تحقق یک خانه کاملا متصل و یکپارچه برای مشتریان امروزی به نمایش گذاشته‌ایم. در روزهای پیشرو نیز سعی در طراحی و ساخت خدمات خانگی بهتر برای مشتریان‌مان داریم تا بتوانند “زندگی هوشمند و حتی فراتر از آن” را با سامسونگ تجربه کنند”.

خانه هوشمند سامسونگ به کاربران امکان می‌دهد که ابزارهای شخصی و وسایل الکترونیکی خانه- از یخچال فریزر و ماشین لباسشوئی گرفته تا تلویزیون هوشمند، گوشی هوشمند و حتی ابزارهای پوشیدنی مثل گلکسی گیر – را تنها به وسیله یک نرم افزار به عنوان یک پلات‌فورم یکپارچه کنترل و مدیریت کنند.

خانه هوشمند سامسونگ سه قابلیت سرویس‌دهی مهم را به کاربران ارایه می‌دهد تا آنها بتوانند در هر جا و در هر زمان که می‌خواهند به وسایل خود در خانه وصل شوند. این سه قابلیت عبارتند از:Device Control (کنترل ابزار)، Home View(دید خانه) و Smart Customer Service(خدمات هوشمندمشتری).

با استفاده از قابلیتDevice Control، کاربران می‌توانند تنظیمات را طوری روی ابزارهای همراه یا تلویزیون هوشمند خودانجام دهندکه چه در خانه و چه بیرون از خانه و حتیخارج از کشور، وسایل خانه را از طریق آن ابزار کنترل کنند؛ مثلا روشن کردن تهویه هوا یا سیستم روشنایی خانه. در واقع کاربران فقط با اجرای نرم افزار مخصوص خانه هوشمند سامسونگ، می‌توانند ابزارهای خانه‌شان را به طور همزمان و فارغ از اینکه در چه فاصله‌ای از خانه قرار دارند، کنترل کنند.

این خانه هوشمند همچنین قابلیت اجرای دستورات صوتی را نیز روی تمامی ابزارهای کنترل دارد. به طور مثال، اگر کاربر به ساعت هوشمند گلکسی گیر خود بگوید “می‌خواهم از منزل بیرون بروم”، بلافاصله سیستم روشنایی و برخی وسایل الکترونیکی خانه که قبلا توسط کاربر انتخاب شده‌اند، خاموش خواهند شد. یا اگر کاربر به کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند خود بگوید “شب بخیر”، به غیر از اینکه تلویزیون خاموش می‌شود، سیستم روشنایی غیرفعال و بقیه وسایل نیز آماده خواب خواهند شد. کاربران حتی می‌توانند به عنوان تفریح و سرگرمی از طریق  نرم افزارگوشی هوشمند با وسایل الکترونیکی خانه‌شان گفت‌و‌گو کنند و به روشی بسیار ساده با آنها ارتباط برقرار کنند.

کاربران با استفاده از قابلیت Home View می‌توانند از طریق دوربین‌هایی که در خانه نصب شده‌اند، در هر زمانوضعیت خانه‌شان را روی صفحه نمایش گوشی هوشمند ببینند. از طریق قابلیت Smart Customer Service نیز می‌توانند در صورت نیاز وسایل خانه رادستور سرویس یا تعویض قطعه‌ای از آنها را بدهند. این قابلیت در واقع دستیاری برای خدمات پس از فروش وسایل خانه به شمار می‌رود.

در حال حاضر، خانه هوشمندسامسونگ فقط روی برخی مدل‌های تلویزیون‌های هوشمند، وسایل خانگی و گوشی‌های هوشمند ارائه شده است. اما در آینده‌ای نزدیک، نه تنها با تمام محصولات سامسونگ، بلکه با محصولات برند‌ها و شرکت‌های دیگر نیز سازگار خواهد‌بود.

به همین منظور، سامسونگ، پروتکل نرم‌افزاری خانه هوشمند (SHP) خاصی را طراحی کرده که تمامی محصولات خانه هوشمند سامسونگ و حتی محصولات شرکت‌های دیگر را نیز به هم متصل می‌کند. سامسونگ براساس این استراتژی قصد دارد با همکاری شرکایش، بنیادی را برای اکوسیستم نوظهور خدمات خانگی متصل ایجاد کند.

این شرکت همچنین می‌خواهد خدمات خانه هوشمندش را به واسطه نرم افزار‌های انرژی مصرفی خانه، دسترسی امن خانه، مسائل بهداشتی و مسائل محیط زیستی توسعه دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *