اپل در سه ماهه چهارم ۷ درصد از بازار اسمارت فون های چین را تصاحب کرد

اپل در سه ماهه چهارم ۷ درصد از بازار اسمارت فون های چین را تصاحب کرد
  • 1392/12/2
  • بهراد جاود
  • 0

در دوره سه ماهه ای که به دسامبر ختم می شد اپل موفق شد ۷ درصد از بازار اسمارت فون های چین را به خود اختصاص دهد. این میزان در سه ماهه سوم ۶ درصد بوده. با توجه به گزارش IDC این اولین دوره ای بوده که پس از انتشار آیفون 5S و 5C در سپتامبر گذشته، آمار فروش آیفون در این کشور محاسبه می شود. مالکیت ۷ درصدی اپل در بازار اسمارت فون های چین، این شرکت را در مقام پنجم این بازار قرار داده است.

در کنار نام اپل در این لیست، رقیب سرسخت اپل یعنی سامسونگ در مقام اول قرار دارد که ۱۹ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده. پس از آن لنوو با ۱۳ درصد در مقام دوم قرار دارد، همان شرکتی که اخیرا موتورولا را از گوگل خریداری کرد. مقام های سوم و چهارم به شرکت های کولپد با ۱۱ درصد و هوآوی با ۱۰ درصد اختصاص دارد.

Apple

بعد از اپل و در مقام ششم شرکت زیامی قرار دارد. این شرکت به نظر می رسد پوشش خوبی روی اسمارت فون های ارزان قیمت و ساده و همین طور اسمارت فون های پیشرفته دارد و تصمیم دارد امسال ۴۰ میلیون واحد از محصولات خود را به چین صادر کند،یعنی دو برابر صادرات سال گذشته اش. با وجود اسمارت فون سطح پایین Xiaomi Hongmi و همین طور اسمارت فون پیشرفته Xiaomi Mi4 که هنوز معرفی نشده، جایگاه اپل در بازار اسمارت فون های چین توسط شرکت زیامی به طور جدی تهدید می شود. تحلیلگر IDC، ملیسا چو می گوید « زیامی هنوز در حال پیش رفتن است. این احتمال وجود دارد که در مسیر رو به رشد خود به جمع پنج شرکت اول در بازار اسمارت فون های چین بپیوندد ».

اما از سوی دیگر اپل در دوره سه ماهه جاری می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد چون این اولین دوره ای است که فروش آیفون توسط بزرگترین اپراتور دنیا یعنی China Mobile را شامل می شود. از تاریخ ۱۷ ژانویه بود که این اپراتور شروع به ارائه آیفون به ۷۶۳ میلیون مشترک خود کرد.

مرجع phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *