اپل از جیلبریکرها برای کمک به ایمن تر کردن iOS7.1 نام برد

اپل از جیلبریکرها برای کمک به ایمن تر کردن iOS7.1 نام برد
  • 1392/12/21
  • بهراد جاود
  • 0

معمولا ارتباط بین اپل و جامعه جیلبریک کننده مثل ارتباط بین موش و گربه است. اپل یک نسخه جدید از سیستم عامل موبایل خود عرضه می کند، بعد جیلبریکرها حفره های امنیتی را در آن پیدا می کنند و جیلبریک را عرضه می کنند و در نهایت اپل با یک به روز رسانی جدید همه آن حفره های امنیتی را می بندد. اما به نظر می رسد اپل در تلاش است با نام بردن این جیلریکرها در پروسه پیشرفت iOS این ارتباط را متحول کند.

iOS7.1

اگر نگاهی به صفحه توضیحات امنیتی iOS 7.1 در سایت اپل بیاندازید لیستی از تمام مشکلات امنیتی که در این نسخه رفع شده اند به همراه نام گروه و افرادی که سبب شناسایی شدن این مشکلات شدند خواهید دید. در این لیست نام گروه امنیتی گوگل کروم، چندین کاربر یوتیوب، توسعه دهندگان و حتی گروه evad3rs به چشم می خورد. مورد آخر خیلی جالب به نظر می رسد چون گروه evad3rs نام بزرگی در جامعه جیلبریکرها است و گروهی است که هم جیلبریک iOS 6 و هم iOS 7 را عرضه کرد.

البته اپل در همان صفحه اشاره کرده است که نام بردن از وب سایت ها و گروه های متفرقه در این لیست فقط به جهت اطلاع رسانی بوده است و بر خلاف شرکت های گوگل و فیسبوک و مایکروسافت، اپل برای کسانی که مشکلات امنیتی را پیدا کرده اند هیچ امتیازی در نظر نمی گیرد، پس کمی سخت است که بگوییم اپل از جیلبریکرها دل خوشی دارد.

مرجع: PhoneArena.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *