غذانت، اگر زمان برای‌تان پر ارزش است..

غذانت، اگر زمان برای‌تان پر ارزش است..
  • 1393/2/7
  • ITTeach
  • 3

یک زمانی بود که سفارش آنلاین تنها محدود به گجت‌ها می‌شد، اما این روزها در وب فارسی محدوده فعالیت فروشگاه‌های آنلاین بسیار اضافه شده است و می‌توان کتاب، پوشاک، وسایل هنری و کارهای دست و حتی مبلمان خانه را هم آنلاین سفارش داد. در این بین کسانی هم هستند که می‌خواهند شیوه سفارش غذای ما را تغییر بدهند. ما هم در این پست می خواهیم یک سایت خوب در همین زمینه به شما معرفی کنیم.

رستوران رفتن، تنوع خوبی برای بسیاری از ماهاست، اما اگر هدف خوردن غذای خوب، بدون اتلاف وقت باشد، چه؟

تصور کنید که به دلیلی مثلا سر حال نبودن یا داشتن مشغله‌ای مثل درس خواندن یا انجام پروژه‌ها در منزل نمی‌خواهید از خانه بیرون بزنید، یا اینکه برایتان مهمان آمده و آمادگی پخت غذا را نداشته‌اید، هیچ شناخت قبلی هم از رستوران‌های مناسب اطراف محل زندگی نداشته‌اید و نمی‌دانید منوی آنها چیست، پیک دارند یا نه و مهم‌تر از همه، قیمت‌هایشان چطور است؟

gaza

در این شرایط آیا راهی برای سفارش بی‌دردسر غذا وجود دارد؟

غذانت آمده است که همین مشکل را برطرف کند. این سایت تعداد بسیاری از رستوران‌ها و فست‌فودی‌های تهران را پوشش داده است و به زودی محدوده فعالیت‌اش را به شهرستان‌ها هم گسترش خواهد داد.

با فناوری خوبی که سایت از آن بهره می‌برد، هر کس می‌تواند با جستجوی غذای مورد علاقه خود و مشخص کردن محل سکونت خود، به رستوران‌هایی برسد که آماده سفارش‌گیری هستند. کاربر سپس می‌تواند به صورت آنلاین غذای مورد نظر خود را سفارش دهد.

توصیه می‌کنم از همین حالا کاربر سایت شوید و شروع به فعالیت کنید. چرا؟

چون هم به وقت ضرورت آشنایی لازم را با روند سفارش‌دهی در این سایت خواهید داشت و هم اینکه فعالیت‌های شما مثل کامنت گذاشتن و لایک و دیسلایک کردن و سفارش غذا، همه باعث می‌شوند که امتیاز بگیرید و این امتیازها هم بی‌اجبر نخواهد ماند و به کسانی که به سقف معینی از امتیاز رسیده باشند، جایزه داده خواهد شد.

نقد و نظرات کاربران درباره رستوران ها
نقد و نظرات کاربران درباره رستوران ها
طرح امتیازی و طرح قرعه کشی هفتگی غذانت
طرح امتیازی و طرح قرعه کشی هفتگی غذانت

علاوه بر این با یک بار عضویت در غذانت، برای همیشه در قرعه‌کشی هفتگی شرکت داده خواهید شد.

همان طور که اشاره کردم جستجوگر سایت بسیار هوشمند است، طوری که مثلا می‌توان سبک غذا را جستجو کرد یا اینکه بر اساس قیمت غذا به دنبال غذای مناسب گشت. این امکان را هم دارید که نظر (رتینگ) کاربران را در مورد یک رستوران، ببینید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

منو یک رستوران در غذانت
منو یک رستوران در غذانت

از نقطه‌نظر طراحی و فناوری‌های استفاده‌شده، در غذانت از آخرین تکنولوژی های وب استفاده شده است. وب سایت در پشت صحنه از Asp.Net MVC نسخه ۵٫۱ استفاده می کند. در سمت کاربر، از CSS3 و Bootstrap 3 استفاده شده و با استفاده از Media Query ها صفحات برای تبلت و گوشی های موبایل بهینه سازی می شوند (البته هنوز کار بر روی این مورد به پایان نرسیده است). در اکثر صفحات سایت از CSS 3 Transitions برای ایجاد انیمیشن های جذاب بهره برده شده است. سایت به طور کامل بر پایه HTML نسخه ۵ است. مثلا در درخواست های AJAX، از HTML 5 History API برای تغییر آدرس صفحات بدون تغییر کل محتوای صفحه، پشتیبانی از Drag & Drop به هنگام تغییر تصویر کابر و یا استفاده از HTML5 Web Storage برای ذخیره نام رستوران ها در لیست های Dropdown جستجو به منظور افزایش سرعت کاملا محسوس استفاده شده است. از دیگر تکنولوژی های سایت می توان به Microsoft SignalR برای نمایش بدون درنگ جستجو های کاربران در صفحه جستجوی زنده اشاره کرد. همچنین برای بهتر شدن تجربه کاربر به هنگام کار با سایت، خیلی از کارها (مثلا افزایش، حذف و تغییر غذا های سفارش داده شده در سبد خرید، ثبت نظر، رای، مرتب سازی، بهینه سازی جستجو و …) به صورت AJAX انجام می شود.

همه برنده اند
همه برنده اند
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. به نظرم می تونه استارتاپ موفقی باشه . امیدوارم که همینطور باشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *