سونی موبایل در سال 2014 برای رقبا چه خط و نشان‌هایی کشیده است؟

سونی موبایل در سال 2014 برای رقبا چه خط و نشان‌هایی کشیده است؟
  • 1393/3/6
  • سهیل دارائی
  • 1

اوایل هفته، سونی نشستی با مضمون “استراتژی در سال 2014” برگزار کرد. این نشست فرصت خوبی بود تا مدیران سونی اهداف و استراتژی خود را در شاخه های مختلف تعیین کنند. در متن این نشست مدیران سونی خاطر نشان کردند که تا به این جای کار، به اهداف و مقاصد خود از فروش اسمارت فون های سونی نرسیده اند.

البته طبق آمار به دست آمده از این برند، سونی توانسته است در بخش میزان فروش اسمارت فون هایش رشدی 50 درصدی در قیاس با سال قبل خود داشته باشد. با این حال سونی به فکر افزایش سود از شاخه موبایل است و قصد دارد با پیاده سازی سیاست های جدیدش به این مهم دست یابد.

  • استراتژی موبایل سونی و نکات کلیدی آن

Capture

“تقویت مانیتورینگ جهت آنالیز چشم اندازهای کسب و کار که شامل خطراتی همانند تغییرات نوسانی و ناگهانی بازار و تغییرات کمبود در تقاضا، جهت کمک به عملیات های پایدار می گردد”

جالب است بدانید که Kazuo Hirai، مدیر عامل برند سونی این عامل را برجسته ترین و مهم ترین رُکن در ساست های جدید شاخه موبایل این برند می داند.برند سونی به خوبی می داند که بازار موبایل در جهان به دلیل کاهش رشد در بازارهای توسعه یافته، به شدت ناپایدار است و دچار نوسانات عدیده ای می شود.

Kazuo  در سخنانی جالب اذعان داشته است که فرصت ها دُرست پشت سر خطرات قرار دارند! به همین جهت نیز سونی قصد دارد بخش نظارتی خود را تقویت نماید و با ایجاد سازو کاری قوی بتواند در هر زمان که لازم به اجرای آن شد از آن استفاده نماید.

  • اضافه کردن پرچم دار خانواده Xperia در مواقع زمانی لازم و بر اساس شیوه زمانی

Capture

برند سونی قصد دارد روند عرضه پرچمداران سری Xperia را در ادامه نیز حفظ کند و در هر دوره زمانی خاص پرچمداری از سری Xperia با امکانات  سخت افزاری قوی معرفی نماید.حتی این برند قصد دارد در برنامه هایی که دارد پرچمداران جدید سری Xperia را مجهز به بهترین تکنولوژی آن زمان نماید تا بتواند مخاطب بیش تری را جذب خود نماید.Kazuo  اذعان داشته است که این رویه، دقیقا مهم ترین استراتژی آن ها برای تولید از همان زمان آغاز به کار این سری بوده است.

  • بهبود بخشیدن محصولات رده پایین در قالب ارائه نسخه جدید جهت عرضه در بازارهای محلی

با توجه به نیاز بازارهای محلی، سونی قصد دارد طی سال جاری میلادی،  سخت افزار سری محصولات رده پایین خود را در قالب ارائه نسخه جدید تقویت نماید و در بازارهای محلی عرضه کند.

  • ایجاد مشارکت استراتژیک با اپراتورهای مختلف در ایالات متحده و تقویت حضور در بازار ایالات متحده

بدون شک اصلا جای هیچ گونه تعجبی نیست که علاوه بر بازار کشورهای اروپایی و ژاپن، بازار ایالات متحده هم جایی باشد که سونی امسال تمرکزی ویژه بر روی آن داشته باشد.

  • گسترش کانسپت های پوشیدنی هوشمند

Capture

گویا امسال برند سونی، پیگیر پروژه SmartBand خود است وبرنامه هایی برای معرفی آن و محصولات مشابه آن دارد.

  • رشد محصولات جانبی اسمارت فون ها

Capture

سونی نگاه ویژه ای به بازار لوازم جانبی اسمارت فون ها دارد.در تازه ترین سیاست های این برند ژاپنی، حفظ این نگاه ویژه به بازار لوازم جانبی اسمارت فون ها حفظ شده و ادامه دار خواهد بود.حتی آن ها بر این اصل تاکید دارند که بتوانند این بازار را به یکی از ستون های کسب و کار با ثبات این برند تبدیل نمایند.

» منبع : xperiablog «

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *