تقسیم بندی Gmail با مدیریت label ها

تقسیم بندی Gmail با مدیریت label ها
  • 1393/3/10
  • زهرا معبودی
  • 0

نظم‌دهی به ایمیل‌ها کار بسیار مشکلی است؛ چرا که ایمیل‌ها با موضوعات مختلف و از سوی افراد مختلف و با اهداف مختلف برای ما ارسال می‌شوند و هر یک از ایمیل ها برای ما درجه اهمیت متفاوتی دارند. بد نیست بدانید سرویس ایمیل گوگل که آن را با نام جی‌میل می‌شناسیم، با ابزاری به نام برچسب‌ یا لیبل‌ (Label) به ما کمک می‌کند که فضای اینباکس خود را ساماندهی کنیم.

اگر شما در استفاده از جی‌میل تازه کار هستید و تاکنون از امکان برچسب‌گذاری استفاده نکرده اید، امروز وقت آن رسیده که از این قابلیت فوق‌العاده بهره ببرید. پس با ما همراه باشید تا به سادگی و سرعت، به شما بیاموزیم که چگونه می‌توانید جی‌میل خود را سر و سامان دهید.

به بخش تنظیمات جی‌میل بروید. برای این کار بر روی آیکون چرخ‌دنده در قسمت بالای فضای جی‌میل کلیک کرده و از منوی بازشو روی عبارت Settings کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه ای به نام labels  را می‌بینید که در آن می توانید لییل‌های پیش فرض جی‌میل (مانند chat و …) و لیبل‌های جدیدی که قرار است اضافه کنید را ببینید! شما می توانید بر اساس نیاز خود، هر چقدر دوست دارید لیبل ایجاد کنید و از آن ها برای سهولت کارتان استفاده کنید!

برگردیم به اینباکس! با کلیک بر روی عبارت more در نوار کناری جی‌میل در اینباکس خود، می توانید تعدادی لیبل آماده را مشاهده کنید!

11111111111111

موارد هاشورخورده دقیقا لیبل هایی هستند که خودمان ساخته ایم، و با رنگ های شاخصی که روبروی هر کدام هست، آن ها را جدا کرده ایم، اما در انتها گزینه ای می بینید به نام create new label با این می توانید لیبل های جدید را ایجاد کنید و هر چقدر هم که بخواهید می توانید این دامنه را گسترش دهید.

ممکن است دوست داشته باشید برخی از این لییل ها نمایش داده شوند و برخی نه، به راحتی می توانید از بخش manage labels این محدودیت ها را ایجاد کنید. با کلیک بر این گزینه، وارد بخش تنظیمات لییل ها می شوید که می توانید دسته بندی لیبل های از پیش ساخته شده و آن هایی که خودتان ساخته اید را در مشاهده و تنظیمات را اعمال کنید!

زمانی که لیبل مورد نظرتان را ساختید می توانید مطالبی را که به لیبل ها ربط دارد را برچسب دار کنید و زمان های آینده بدون نیاز به جستجوی مطلب، روی لیبل کلیک کنید و ایمیل مورد نظر را مشاهده کنید!

برای شروع روی ایمیل مورد نظرتان کلیک کنید!

6 Surprising Facts About Marketing Automation You Probably Didn’t Know - itlass2014@gmail.com - Gmail

قسمت برچسب ها را که کلیک کنید، صفحه ای مطابق بالا باز می شود که به شما لیست برچسب ها را می دهد و شما باید برچسب مورد نظر را تیک دار کنید! اینگونه به راحتی ایمیل مورد نظر در لیست برچسب مورد نظر قرار می گیرد. زمانی که این گزینه را تیک زدید، می توانید در بین ایمیل ها نام مورد نظر را با رنگی که از پیش انتخاب کرده اید کنار ایمیل مشاهده کنید :

121212

حالا اگر روی گزینه مورد نظر در لیست لیبل ها در سمت چپ کلیک کنید لیست ایمیل هایی که با این لیبل برچسب دار کرده اید، مشاهده می کنید! بدین صورت به راحتی می توانید ایمیل های رسیده را دسته بندی کنید و مدیریت و دسترسی به آن ها را راحت تر تجربه کنید!

موفق باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *