آموزش کامل کار با نرم‌افزار پیام رسان وایبر (قسمت دوم – نصب و استفاده در اندروید)

آموزش کامل کار با نرم‌افزار پیام رسان وایبر (قسمت دوم – نصب و استفاده در اندروید)
  • 1393/4/2
  • بهراد جاود
  • 113

در قسمت قبلی از این سری از مقالات با شما در مورد وایبر سخن گفتیم و بررسی کردیم که اصلا وایبر چیست و چرا باید از آن استفاده کنید. در این قسمت به شما می‌آموزیم که چطور وایبر را روی اندروید نصب و استفاده کنید.

viber main 2

شروع کار

ما از اندروید برای آموزش شروع کردیم چون برای استفاده از وایبر روی دسکتاپ به یک اکانت وایبر روی موبایل خود احتیاج دارید. برای دانلود وایبر یا به صورت آنلاین یا از طریق گوشی اندرویدی خود به گوگل پلی استور بروید و نرم‌افزار رایگان وایبر را دریافت کنید.

viber 07

قبل از اینکه بتوانید از وایبر روی اندروید استفاده کنید لازم است به این نرم‌افزار اجازه دهید که به برخی از بخش‌های گوشی شما دسترسی داشته باشد.

viber 08

وقتی وایبر نصب شد، به شما اعلام می‌کند که نیاز دارد به دفترچه تلفن گوشی شما دسترسی پیدا کند تا بداند کدام یک از دوستان شما از وایبر استفاده می‌کنند.

viber 09

بعد از اینکه به وایبر اجازه دادید دفترچه تلفن گوشی شما را ببیند، باید کد کشور خود را انتخاب کرده و بعد شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.

وایبر کد تایید اکانت شما را به شماره‌تان ارسال می‌کند و شما بعد از وارد کردن کد تایید، می‌توانید اکانت خود را ویرایش کنید.

viber 10

در این مرحله است که می‌توانید ببینید کدام یک از دوستان شما از وایبر استفاده می‌کنند.

چطور از وایبر موبایل روی اندروید استفاده کنید

حالا که وایبر به طور کامل روی گوشی اندرویدی شما نصب شده دیگر کار سختی نباید انجام دهید چون خود وایبر به قدری ساده هست که خیلی راحت بتوانید از آن استفاده کنید.

روی آیکان کاربر در بخش بالایی نرم‌افزار کلیک کنید.

viber 11

در این صفحه تمامی افراد حاضر در دفترچه تلفن وایبر خود را می‌بینید که می‌توانید با آنها به سادگی ارتباط برقرار کنید، به آنها زنگ بزنید یا پیام بفرستید.

همچنین می‌توانید از آیکان ذره‌بین استفاده کنید تا به شکل راحت‌تری بین افراد حاضر در دفترچه تلفن وایبر به جست‌وجو بپردازید.

وایبر هم مثل بسیاری دیگر از نرم‌افزارهای IM عمل می‌کند و شما می‌توانید هر زمان که خواستید به دیگران پیام بدهید.

viber 12

وقتی به فرد دیگری از طریق وایبر پیام می‌دهید، او یک اعلان دریافت می‌کند تا باخبر شود که در وایبر یک پیام جدید دارد و باید به آن پاسخ دهد. بعد از اینکه دوست شما وارد چت شد شما می‌توانید با یکدیگر به طور مستقیم چت کنید، درست مثل زمانی که به هم SMS می‌دهید. هر زمان که خواستید با کلیک روی آیکان تلفن در نوار بالایی نرم‌افزار می‌توانید به دیگران زنگ بزنید.

viber 13

اگر بخواهید به فرد دیگری از طریق وایبر زنگ بزنید باید در نظر داشته باشید که او هم باید وایبر داشته باشد. مهم نیست که آنها از کدام نسخه وایبر استفاده می‌کنند، فقط مهم این است که وایبر داشته باشند تا شما بتوانید به آنها زنگ بزنید.

هر وقت با وایبر به کسی زنگ می‌زنید یا شخص دیگری با وایبر به شما زنگ می‌زند، از طریق رابط کاربری ساده وایبر، بی هیچ مشکلی می‌توانید با فرد مقابل ارتباط برقرار کنید.

viber 14

از این صفحه شما می‌توانید تماس را به یک تماس عادی تبدیل کنید، به صفحه کلید شماره‌ها دسترسی پیدا کنید، تماس را بی‌صدا یا متوقف کنید و یا از اسپیکرها استفاده کنید.

اگر اکانت وایبر موبایل خود را به نسخه دسکتاپ متصل کرده باشید می‌توانید با استفاده از گزینه Transfer Call تماس را از وایبر به دسکتاپ منتقل کنید.

viber 15

منتظر قسمت‌های بعدی این سری مقالات باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 113 دیدگاه
  1. سلام دوست عزیز
    من میخوام واسه ورود به برنامه وایبرم پسورد بزارم
    لطفا راهنماییم کنین
    ممنوننننننننننم

    1. با سلام،

      چنین قابلیتی در وایبر بصورت پیشفرض امکان‌پذیر نیست!

  2. سلام..
    من یه مشکلی تو وایبر برام پیش اومده که وقتی پیام میاد روی صفحه نمایش میشه ولی علامت وایبر بالای صفحه گوشیم نمیاد یعنی اگه گوشیم همراهم نباشه متوجه نمیشم که از وایبر برام پیامی اومده چون علامتش بالای صفحه گوشیم نیس..
    میخوام ببینم چجوری این مشکلو برطرف کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید

  3. سلام
    من یه سوالی داشتم راجب همونی که علامت وایبر بالای صفحه گوشیم نمایان نمیشه..
    خواستم بگم مدل گوشیمم huawei G 510 هستش..اول میشد ولی الان دیگ نمیشه..تنظیماتش به هم ریخته..؟
    میشه کمکم کنید ممنون دوست هزیز

  4. با سلام وخسته نباشید
    کد فعال سازی وایبر برای من ارسال نمی شود چی کار کنم

    1. با سلام،

      از طریق گزینه No Code?، بزارید از طریق تماس تلفنی بهتون کد رو اعلام کنن.

  5. سلام خسته نباشید لطفا بفرمایید چگونه می تونم لیست تماسها بر قرار شده رو یکجا حذف کنم و همچنین می تونم لیست چتهای انجام شده رو همچنین یکجا حذف کنم
    ممنونم

  6. سلام میخوام بدونم راهی هست که بشه پیامهایی که واسه یک نفر میفرستیو جوری پاک کنی که اونم نداشته باشه?????

    1. با سلام،

      متأسفانه خیر، چنین امکانی وجود ندارد.

  7. سلام

    چطور میتوانم شخصی راازگروپ حذف کنم . و همچنین امکان دارد قفل برای وایبر گذاشت.

    1. سلام،

      مواردی که شما فرمودید قابل انجام نیستند. یعنی در واقع وایبر فعلاً چنین امکاناتی رو برای کاربرانشون قرار نداده است.

  8. با سلام.گوشی من ساده است و قابلیت اتصال به وایبر رو ندارم .آیا می تونم با گوشیه برادرم من هم وارد وایبر بشم ولی شماره خودم رو بدم .اما از سیم کارت برادرم استفاده کنم.

    1. سلام،

      بله، وایبر ارتباطی با سیم‌کارت داخل گوشی ندارد و می‌توانید از هر شماره‌ای که بخواهید استفاده کنید.

  9. با عرض سلام و تشکر .. من در وایبر عضو چندین گروهم و دوستان عکس و کلیپ هایی که میذارن به صورت اتوماتیک در گوشی من دانلود میشه و استفاده زیادی از حجم اینترنتم میکنه.. میشه برای توقف دانلود ها کاری کرد ؟

    1. سلام دوست عزیزیم،

      تا جایی که اطلاع دارم تنها عکس‌ها بصورت خودکار ذخیره می‌شوند و ویدئوها رو شما باید یکبار باز کنید که شروع به دانلود بکنه.
      البته شما قبل از هر چیزی بفرمایید که اینترنتی که استفاده می‌کنید، اینترنت WiFi هست یا ۳G؟

    2. من از وای فای استفاده میکنم

    3. شما به Settings مراجعه کنید و پس از آن وارد بخش Media شوید. گزینه‌های دانلود اتوماتیک در آن‌جا هستند؛‌ یک‌بار بصورت کامل بررسی بفرمایید.

  10. اگر من شماره کسی رو add کنم اون طرف هم میفهمد؟

  11. سلام
    تبلت من از نوع بدون سیم کارت هست و من Contact ندارم به همین خاطر نمی تونم شماره تلفن به تبلتم اضافه کنم و در وایبر به شماره ها نمی تونم اسم بدم، لطفه کمکم کنید.

    1. سلام،
      عدم وجود سیم‌کارت ارتباطی به عدم امکان اضافه کردن Contact نیست! باید یک icon به نام Contacts توی لیست برنامه‌های شما باشه که بتونید از طریق اون اسامیتون رو اضافه کنید.

  12. سلام
    میشه بگید چطور میشه خودم از تو گرو حذف کنم

    1. با سلام،

      وارد تنظیمات گروه مربوطه شده، در انتهای صفحه، گزینه Leave and delete را انتخاب نمایید.

  13. باسلام ورژن وایبرم رو ارتقا دادم بعد میخواستم بدونم برای لغو دانلود خودکار عکس و فیلم چکار باید کنم توی ورژن قدیم تونستم ولی الان نمیدونم باید چه کنم ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام دوست عزیزم،

      وارد بخش More که بشید، اونجا توی Settings گزینه‌ها موجود هست؛ اما از آنجایی که من از iOS استفاده می‌کنم، گزینه‌های زیادی رو نمیبینم. احتمالاً وایبر تنظیمات اون رو حذف کرده و خیلی محدود کرده.

  14. سلام .خسته نباشید ما تو وایبر یک گروه داریم ولی من یک اشتباه کردم و اون گروه رو از تو لیست حذف کردم .چیکار کنم که دوباره اون گروه تو لیستم بیاد لطفأ بگید

  15. سلام . خسته نباشید . از کدوم قسمت تنظیمات میشه کاری کرد ویدیو هایی که برامون میفرستن به طور خودکار روی حافظه گوشی دانلود نشه ؟

    1. بخشی در Settings با نام Auto Download را باید تنظیم کنید.

  16. سلام
    خسته نباشید
    برای من یه مشکل عجیب در وایبر پیش امده

    من در وایبر میتوانم به تمام دوستان پیام بدهم الی 2 نفرشان

    یعنی وقتی برای ان دو نفر بطور خصوصی پیامی میفرستم در حالتsentگیر میکند

    و بعضی اوقات هم میفرستت میتوانید مشکل مرا حل کنید ممنان از شما

    1. ممکن است آن‌ها به اینترنت وصل نباشند، لذا پیام شما را دریافت نمی‌کنند و روی حالت Sent باقی می‌ماند.

  17. سلام من وایبرو رو گوشیم نصبه کار میکنه رو کامپیوتر وصل بود خوب کار میکرد ویندوز عوض کردم دیگه نمیشه من اول برنامه که شماره میدی برات کد میفرسته من خیلی زدم پشت سر هم کد میفرستاد ولی نمیشد حالا دیگه شماررو هم قبول نمیکنه چیکار کنم

    1. شما نباید مشکلی بر روی نسخه کامپیوتر داشته باشید! یکبار نرم‌افزار را حذف کرده و مجدد اون رو نصب کنید. پیغامی که وایبر بهتون نشون می‌ده و می‌پرسه که آیا وایبر رو بر روی گوشیتون دارید، گزینه YES رو انتخاب کنید و پس از وارد کردن شماره تلفنتون، یک پیام از طریق وایبر برای شما ارسال می‌شود (از طریق اپراتور نیست!)

  18. سلام دوست عزیز اکانت وایبر من بطور خودکار قطع شده و هیچ دستکاری در تنظیمات نشده و الان اکانتم کلا از گروهها حذف شده اما حالا هرکاری میکنم برای نصب مجدد درقسمتی که شماره رو وارد میکنم ارور میده گوشی و رم رو هم فرمت کردم چند ورژن متفاوتم امتحان کردم از قسمت تایید شماره به جلو نمیره که کد بده لطفا راهنماییم کنید ممنونم منتظر کمکتون هستم

    1. با سلام و احترام؛

      اگر سؤالتون رو در تالار پرسش و پاسخ گویا آی تی مطرح کنید خیلی سریعتر جواب خواهید گرفت.

      موفق باشید.

  19. سلام
    من وایبر دارم همسایمون شماره منو نداره اماتونسته با وایبر منو پیدا کنه
    این چجوریه داستانش
    اگه میشه کامل توضیح بدین
    مرسی

    1. با سلام و احترام؛

      اگر سؤالتون رو در تالار پرسش و پاسخ گویا آی تی مطرح کنید خیلی سریع تر جواب خواهید گرفت.

      موفق باشید.

Comments are closed.