آغاز همکاری اروپا و کره جنوبی برای ارائه نسل فوق سریع اینترنت 5G

آغاز همکاری اروپا و کره جنوبی برای ارائه نسل فوق سریع اینترنت 5G
  • 1393/4/4
  • بهراد جاود
  • 0

اگر فکر می‌کنید 4G به اندازه کافی سریع هست، لازم است که تجدیدنظر کنید چون به تازگی اروپا و کره جنوبی به توافق رسیده‌اند که برای تحقیق و توسعه نسل پنجم اینترنت موبایل یا همان 5G با هم همکاری کنند.

با توجه به گفته معاون کمیسیون اروپا، نیلی کروس (Neelie Kroes) «شبکه 5G خون حیات جدیدی در رگ اقتصاد و جامعه دیجیتال خواهد بود. این برای اولین بار است که مقامات دولتی به این شکل وارد همکاری می‌شوند تا با حمایت بخش خصوصی روند متعارف‌سازی را تسریع بخشند.»

5g

معاون کمیسیون اروپا در اکانت توییتر خود این خبر را همراه با یک عکس منتشر کرد، عکسی که در آن کروس در حال دریافت یک لوح از همتای کره‌ای خود است.

علاوه بر این، تقاضای روز افزون بازاریابی موبایلی و اینترنتی در شکل‌گیری این همکاری بی‌تاثیر نبوده. این فناوری جدید اینترنت موبایل طبق وعده‌ها، سرعتی «شبه-فیبر» خواهد داشت که قادر خواهد بود یک فیلم HD را فقط در طول 6 ثانیه دانلود کند!

همکاری بین اروپا و کره جنوبی که هر دو هم زیربنای اینترنتی سریع پرثباتی در دنیا دارند می‌توان امکان به واقعیت پیوستن این فناوری و همین‌طور استانداردهای آینده اینترنت موبایل را به امری ممکن بدل کند. قطعا به سادگی می‌توانید حدس بزنید که سامسونگ احتمالا سهم بزرگی در توسعه 5G خواهد داشت تا بتواند هم این فناوری را با محصولات خود هماهنگ کند و هم اینکه اروپا را به عنوان مشتریان اصلی خود هدف بگیرد.

این توافق همچنین متعارف‌سازی پلتفرم 5G در جهان را ساده می‌کند و باقی شرکت‌ها قادر خواهند بود در این زمینه به تحقیقات خود بپردازند و به همین خاطر هم اپراتورهای بزرگ اروپا همچون Deutsche Telekom, Orange و Erickson و همین‌طور انجمن 5G کره جنوبی باید تفاهم‌نامه‌ای در همین رابطه امضا کنند.

کمیسیون اروپا پیش‌بینی کرده که فناوری 5G در دوره‌ای میان سال‌های 2020 تا 2030 در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. این یعنی به این زودی‌ها خبری از 5G نخواهد بود و باید چند سالی صبر کرد.

مرجع: وب‌سایت techgeeze

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *