چطور مقاله‌ای برای نقد و بررسی یک اسمارت فون بنویسیم

چطور مقاله‌ای برای نقد و بررسی یک اسمارت فون بنویسیم
  • 1393/4/17
  • Jeff Mosawy
  • 0

احتمالاً شما جزو افرادی باشید که تجربه خواندن نقد و بررسی یک تلفن‌هوشمند را داشته‌اید، مقاله‌هایی که با یک نظم خاصی و دارای یک ساختار معینی در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک نقد و بررسی از یک دستگاه را در اختیارتان قرار دهد.

moto-e-review

ممکن است که شما نیز جزو افرادی باشید که دوست دارید در رابطه با یک تلفن‌هوشمند، نقد و بررسی‌های خودتان را منتشر کنید. در این مقاله، با ما باشید تا با دنبال کردن این مراحل، یتوانید یک نقد و بررسی موفقی را ارائه دهید.

قدم اول: اطلاعات خود را در رابطه با دستگاهی که می‌خواهید نقد آن را بنویسید، افزایش دهید. بهترین نقد‌ها از آن کسانی هست که اطلاعات زیاد و درستی را در زمینه دستگاهی که می‌خواهند برای آن نقد بنویسند، دارند.

670px-Write-a-Smartphone-Review-Step-1

نقدی که بدون اطلاعات کافی صورت گیرد، نمی‌تواند مخاطب و یا حتی خود نقد کننده را متقاعد کند و کاملاً نقد غلطی خواهد بود. ممکن است که شما صاحب دستگاهی که می‌خواهید آن را نقد کنید، نباشید؛ می‌توانید از یکی از دوستانتان که این دستگاه را دارد، اجازه بگیرید تا دستگاهش را برای چند ساعت در اختیار شما قرار دهد.

سعی کنید در این بازه، اطلاعات مهمی را از دستگاه استخراج کنید؛ مزایا، معایب، ویژگی، قیمت آن و … از جمله اطلاعات مهمی است که خواننده یک نقد، دوست دارد درباره آن‌ها بداند.

قدم دوم: تلفن‌هوشمند را معرفی کنید. ابتدا با موارد ساده‌ی آن شروع کنید. نام دستگاه را ذکر کرده و اگر دارای اسامی دیگری نیز می‌باشد، حتماً آن‌ها را در نقد خود قرار دهید. بعضی از تلفن‌های هوشمند، دارای چندین نام (اسامی مستعار) هستند که می‌بایست خواننده نقد از آن‌ها اطلاع پیدا کند.

670px-Write-a-Smartphone-Review-Step-2

می‌توانید در نقد و بررسی خود، دلیل انتخاب این تلفن هوشمند را نیز بیان کنید. ارائه اطلاعات دیگر همانند قیمت آن، پوشش شبکه‌ای و … از جمه مواردیست که در این قسمت می‌گنجد.

قدم سوم: نقد خود را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید. در این بخش، شما می‌توانید نظرتان را در رابطه با ویژگی‌های خاصی از تلفن هوشمند را ارائه دهید. ویژگی‌های تلفن هوشمند را به بخش‌های کوچکتری، برای مثال، مکالمه، ارسال پیام‌، دوربین، موسیقی، مرورگر وب و … تقسیم کرده و در رابطه با هر کدام، نقدی بنویسید.

670px-Write-a-Smartphone-Review-Step-3

ممکن است که بعضی از ویژگی‌های تلفن هوشمند شما را هیجان‌زنده کرده و یا آن‌ها را دوست داشته‌اید؛ فراموش نکنید که آن‌ها را بیان کنید.

قدم چهارم: همیشه در کنار ویژگی‌های خوب تلفن‌هوشمند، ویژگی‌های بد آن را نیز قید کنید. کسانی که به نقد شما می‌رسند، دوست دارند که همیشه حقیقت را در رابطه با تلفن هو‌شمند نقد شده بدانند. مقاله‌ای که بصورت تعادلی، ویژگی‌های خوب و بد تلفن ‌هوشمند را بررسی می‌کند، بسیار دوست‌داشتنی‌تر و قابل ملاحظه‌تر از مقاله‌ای است که تنها ویژگی‌های خوب آن را ذکر کرده است.

670px-Write-a-Smartphone-Review-Step-4

قدم پنجم: عکس‌های واضح و با جزئیات زیادی را از تلفن هوشمند بگیرید. حتماً عکس‌هایی مرتبط با ویژگی‌هایی که آن‌ها را پیش‌تر توضیح داده‌اید، بگیرید. اگر نقد و بررسی خود را بصورت ویدئو در حال ضبط هستید، تمامی سعی و تلاش خود را در جهت ضبط با کیفیت بالا کنید. هرچقدر کیفیت فیم‌ها بالاتر باشد، جزئیات بیشتر نمایان است و قطعاً خواستنی‌تر خواهد بود.

670px-Write-a-Smartphone-Review-Step-5

قدم ششم: نتیجه‌گیری فراموش نشود! پس از آن‌که تلفن هوشمند را بررسی کرده‌اید، سعی کنید به یک نتیجه‌ای برسید؛ نتیجه‌ای که حاصل کارکردن با تلفن هوشمند بوده!

670px-Write-a-Smartphone-Review-Step-6

نتیجه‌گیری باعث می‌شود که اگر تلفن هوشمند بررسی شده، مناسب قشر خاصی از افراد هست، مشتری سریع‌تر متوجه آن شود و در صورت نیاز آن را تهیه نماید.

در نهایت، نقد و بررسی خود را در وبلاگ‌ها منتشر کنید و حتماً به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دهید و آن‌ها را مهم بدانید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *