حذف پسورد از روی ویندوز بدون نیاز به دیسک نصب

حذف پسورد از روی ویندوز بدون نیاز به دیسک نصب
  • 1393/4/26
  • Jeff Mosawy
  • 0

پسوردهایی که بر روی سیستم‌عامل‌ها قرار داده می‌شوند، به‌راحتی می‌توانند ریست شوند و یا از آن‌ها رد شد. از آنجایی که کاربران اکثراً ممکن است از سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنند، در این مقاله قصد داریم که نحوه عبور از رمز ویندوز را آموزش دهیم.

image12

  •  دانلود نرم‌افزار مورد نیاز؛ Offline NT Password & Registry Editor

نحوه عبور از رمزی که بر روی اکانت ویندوز قرار داده می‌شود، بسیار راحت هست. هنگامی که بر روی اکانت خود در ویندوز پسوردی را ایجاد می‌کنید، برای شما قابلیت ایجاد یک دیسک ریست را می‌دهد. اگر هم‌اکنون این دیسک را دارید، می‌توانید به‌راحتی رمز ویندوز خود را ریست کنیم.

اما اگر این دیسک را نداشته باشیم، نرم‌افزارهای غیر رسمی برای این کار نیز وجود دارند که بسیار راحت بتوانید پسورد خود را ریست کنید. یکی از نرم‌افزارهای موجود در این زمینه، نرم‌افزار Offline NT Password & Registry Editor می‌باشد.

برای استفاده از این نرم‌افزار، شما می‌بایست که دیسکت با قابلیت Boot از روی فایل‌های این نرم‌افزار ایجاد کنید. در نتیجه، شما نیاز به یک کامپیوتر دیگری برای ایجاد آن خواهید داشت.

جهت دانلود، اینجا را کلیک کنید.

این بخش در گذر زمان، انتشارهای مختلفی از نرم‌افزارهایش را ارائه می‌دهد.

download_image

برای رایت کردن این فایل‌ها بر روی سی‌دی، می‌توانید از نرم‌افزار ImgBurn استفاده کنید. استفاده از این نرم‌افزار بسیار راحت است؛ در صورت تمایل نیز می‌توانید از نرم‌افزار مورد علاقه‌تان استفاده نمایید.

گزینه Source را انتخاب کرده، سپس دکمه Burn را کلیک کنید تا رایت سی‌دی انجام شود.

image14

قابلیت ایجاد دیسک‌های بوتیبل بر روی فلش مموری‌های USB نیز وجود دارد. در این صورت می‌توانید بجای استفاده از CD، از فلش مموری خود استفاده کنید.

  • ریست کردن پسورد ویندوز

پس از رایت سی‌دی و یا ایجاد فلش مموری بوتیبل، از طریق BIOS کامپیوتر خود، بوت اولیه را بر روی دیسک بوتیبل خود قرار دهید. شما با صفحه‌ای مشابه صفحه‌ی زیر مواجه شوید. برای مثال، در این صفحه، از شما می‌خواهد که درایو خود را انتخاب کنید؛ بصورت پیشفرض خودش درایو شماره ۱ را انتخاب کرده‌ است، بنابراین تنها کافیست کلید Enter را بفشارید.

image15

در صفحه بعدی نیز از شما می‌خواهید مسیر Registry را انتخاب کنید که مقدار پیشفرض انتخاب شده، مقدار درست است، لذا تنها کافیست کلید Enter را مجدداً بفشارید.

image16

در صفحه بعد، از شما می‌خواهد که عملیات مورد نظرتان را انتخاب کنید. گزینه شماره ۱ که گزینه‌ی مورد نظر ما هست، جهت ریست کردن پسورد ویندوز می‌باشد، لذا کافیست که مجدداً کلید Enter را بفشارید.

image17

از آنجایی که ما می‌خواهیم پسورد کاربر ویندوز را ویرایش کنیم، در نتیجه، در صفحه بعد، اولین گزینه، گزینه مورد نیاز ما است. پس کلید Enter را بفشارید تا با همان مقدار پیشفرض انتخاب شده (مقدار ۱) پیش برویم.

image18

حال در صفحه بعد، شما می‌بایست که نام‌کاربری مورد نظر که می‌خواهید پسورد آن را تغییر دهید را وارد نمایید. برای مثال، برای من، نام کاربری Geek که برای من بود، آن را وارد کردم و سپس Enter را می‌فشاریم.

image19

احتمالاً شما می‌خواهید که پسورد سیستمتان را بردارید، در نتیجه، گزینه ۱ گزینه‌ی مورد نظرمان است. پس با همان مقدار پیشفرض پیش می‌رویم و کلید Enter را می‌فشاریم.

image20

اکنون شما می‌بایست که تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید. پس یک بار در این صفحه، علامت تعجب (!) را تایپ کرده و پس از آن، حرف Y را تایپ کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. image21

پسورد سیستمتان بطور کامل از بین رفت؛ اکنون می‌توانید با Restart کردن سیستم خود، خیلی راحت وارد محیط ویندوز شده و از آن استفاده نمایید.

  • نکته

از آنجایی که ممکن است از این روش برای کامیپتور شما سوء‌استفاده شود، می‌بایست که راه‌های پیشگیری را اتخاذ کنید. برای مثال، باید بر روی تنظیمات BIOS خود یک پسورد قرار دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *