آیا اپل iWatch را iTime نام‌گذاری کرده بوده؟

آیا اپل iWatch را iTime نام‌گذاری کرده بوده؟
  • 1393/5/1
  • بهراد جاود
  • 0

شایعات در مورد iWatch کم نیستند و هر روز هم به این شایعات افزوده می‌شود. ولی اطلاعات موجود در مورد این محصول آن‌قدر دقیق نیست که بتوان تصویر کاملی از آن داشت، حتی هنوز شک داریم که چنین محصولی اصلا وجود داشته باشد (هر چند احتمال واقعی بودنش خیلی زیاد است.)

اما ثبت اختراعی که اخیرا توسط وب‌سایت AppleInsider فاش شده کمی به این شایعات رنگ واقعیت بخشیده است و می‌توان گفت ثابت می‌کند که اپل از چند مدت پیش به فکر چنین محصولی بوده است.

iTime

این اختراع که در سال 2011 ثبت شده است خبر از یک ساعت مچی هوشمند با نام iTime می‌دهد. این طرح یک صفحه نمایش قابل جداسازی را نشان می‌دهد که به یک بند مچی مجهز به مدارها و حسگرها متصل می‌شود و اینطور که مشخص است دارای فناوری‌هایی از قبیل شتاب‌سنج، GPS، بلوتوث، NFC و برخی دیگر از فناوری‌های مشابه است. شایعات قبلی هم حاکی از آن بود که iWatch مجهز به انواع سنسورها است، درست مثل آنچه در این طرح می‌بینیم.

از این ساعت می‌توانستید به عنوان ابزاری برای ساختن یک محیط شخصی وایرلس استفاده کنید که در این محیط قادر بودید دیوایس‌های نزدیک مثل آیفون و کامپیوترتان را به هم متصل کنید و اطلاعات را بین آنها رد و بدل کنید. به عنوان مثال اگر در این محیط وایرلس کسی با آیفون شما تماس می‌گرفت روی این ساعت هوشمند هم یک اعلان دریافت می‌کردید.

iTime

از سوی دیگر از همین دیوایس برای کنترل مستقیم برخی کارها هم می‌شد استفاده کرد. به عنوان مثال، در همین ثبت اختراع آمده است که از این ساعت هوشمند برای کنترل محتوای چند رسانه‌ای مثل موسیقی و فیلم می‌توان استفاده کرد. یکی دیگر از ایده‌هایی که در این طرح وجود دارد نشان می‌دهد که این دیوایس این توانایی را دارد که اگر آیفون شما بیش از حد از شما دور شد به شما اخطار دهد تا اگر کسی آن را دزدیده باشد به سرعت متوجه ماجرا بشوید.

یکی دیگر از امکانات این دیوایس پذیرفتن دستورات کاربر برای انجام برخی از کارهای خاص بوده، مثلا اگر ساعت هوشمند خود را چند بار تکان می‌دادید می‌توانستید به یک تماس تلفنی پاسخ دهید.

اکثر مواردی که در این طرح می‌بینیم در حال حاضر در اکثر ساعت‌های مچی هوشمند به کار رفته‌اند ولی حداقل با این طرح می‌توانیم تصویر روشن‌تری از iWatch در ذهن خود بسازیم البته اگر اصلا چنین محصولی حقیقت داشته باشد.

مرجع: Techradar

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *