اپل BookLamp را با پرداخت 10 تا 15 میلیون دلار خریداری کرده است!

اپل BookLamp را با پرداخت 10 تا 15 میلیون دلار خریداری کرده است!
  • 1393/5/5
  • بهراد جاود
  • 0

اپل تایید کرد که در سال جاری میلادی شرکت BookLamp را با پرداخت هزینه‌ای حدود 10 تا 15 میلیون دلار خریداری کرده است. این استارت‌آپ که از آیداهو (Idaho) پا به عرصه وجود گذاشته و به «پاندورای کتاب‌ها» معروف شده دارای سرویسی مشهور به Book Genome Project است که بر اساس محتوای هر کتاب و دیدگاه خوانندگان آن، کتاب‌ها را به کاربران پیشنهاد می‌دهد (درست مثل Music Genome Project پاندورا که همین کار را در مورد موزیک‌ها انجام می‌دهد).

BookLamp

از ماه آوریل که این استارت‌آپ اعلام کرد که قصد دارد به کار خود پایان بدهد، بسیاری از کارمندان BookLamp به کالیفرنیا سفر کردند. به نظر می‌رسد در آن زمان هم اپل و هم آمازون نسبت به خرید این استارت‌آپ تمایل داشته و در حال مذاکره بوده‌اند. اما آمازون دست از خریدش برداشت و به جای آن GoodReads را خرید و BookLamp را برای اپل باقی گذاشت.

با اینکه BookLamp دفتر خود در آیداهو را همچنان دارد، ولی یک دفتر هم در کالیفرنیا ایجاد کرده اما این‌طور که معلوم است هیچ کدام از کارکنان BookLamp در هیچ‌کدام از این دو دفتر مشغول به کار نیستند. در عوض گویا همه کارکنان در اپل هستند و احتمالا در حال کار بر روی یک موتور جست‌وجو و پیشنهاد قوی‌تر برای iBooks هستند.

مرجع: 9to5mac

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *