AQS در ویندوز 8 برای جستجوی بهتر (بخش 2)

AQS در ویندوز 8 برای جستجوی بهتر (بخش 2)
  • 1393/5/9
  • مهيار سوري
  • 0

در نوشته قبلی به توضیح و ارائه راه کار هر مشکل پرداختیم و در این نوشته قصد داریم تا شیوه به کار گیری هر کدام را به شما آموزش دهیم. با گویا همراه باشید

به کار گیری

image_thumb

خب، ما تا اینجای کار به صورت جداگانه تنها به بررسی روش های جستجو پرداختیم، اما در این بخش می خواهیم روش استفاده از تمام این تکنیک ها را در یک روش مورد بررسی قرار دهیم.

پیدا کردن یک سند طولانی گم شده

اگر یک گیمر حرفه ای باشید، حتما بازی Civilization (تمدن) را که یک بازی استراتِژیک هست را بازی کرده اید و به طور مثال شما می خواهید فایل پی دی اف راهنمای بازی را که در جایی روی هارد دیسک شماست پیدا کنید.

متاسفانه جستجو در پوشه در اینباکس و اسناد شما بی فایده است و مشکل بزرگتر موقعی رخ می دهد که دقیقا نمی دانید اسم فایل پی دی اف مورد نظرتان چیست و فقط می دانید که در تیتر آن عنوان CIV وجود دارد.

خب اینجاست که AQS به کمک شما می آید. برای این نوع جستجو شما فقط نیاز به یک کلمه کلیدی ساده دارید و به راحتی می توانید سند مورد نطرتان را پیدا کنید. در روش اول شما می توانید با کلمه کلیدی CIV و نوع فایل document به جستجو فایل بپردازید. “civ kind:=document.”

clip_image0154

در کارساز بودن روش اول که شکی نیست، اما هنوز مشکلی که وجود دارد این است که تعداد فایل های جستجو شده بسیار بالاست. پس بیایید به سراغ روش دوم برویم. ما می دانیم که بخش از نام فایل ماست پس می توانیم به روش “civ و *.pdf” جستجو کنیم. بدیهی است که روش دوم از روش اول کمی دقیق تر است.

clip_image0173

حالا می خواهیم یک تکنیک روی جستجو فایل های موسیقی را امتحان کنیم.

clip_image0191

می خواهیم یک تِرَکِ موسیقی را پیدا کنیم که در آن کلمه Love به کار رفته باشد. جستجوی این کلمه زیاد کارامد نیست چرا که این کلمه در بسیاری از ترک های موسیقی به کار رفته و نتایج بیشماری را برای ما به دنبال دارد. خب، حالا چگونه باید نتایج جستجو خود را محدود کنیم؟

برای اینکار به سراغ پارامتر ها می رویم و نتایج جستجو خود را به ترانه های 1 تا 5 دقیقه ای محدود می کنیم و می بینیم که نتایج جستجو کاهش می یابد و به راحتی می توانید ترک خود را پیدا کنیم. شرح این کار را در تصویر مشاهده می کنید.

clip_image0212

حالا می خواهیم ترفندی را هم برای جستجوی تصاویر به کار بگیریم.

شما در هفته ی گذشته سفری به شمال کشور داشته اید و بیش از 1000 عکس نیز گرفته اید. شما تصمیم می گیرید که مثلا چند عکسی که در شهری ساحلی را گذرانده اید را پیدا کنید، اما شاید این کار کمی سخت بیاید.

clip_image0252

خب اینجاست که دسته بندی زمانی به کمک ما می آید. حالا با آیکون بالای صفحه، تصاویر را کمی بزرگتر کنید تا راحت تر به جستجو تصاویر مورد نظر بپردازید…

منبع: BenoîtLautHTG

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *