“Focal”، یک اپلیکیشن دوربین فوق حرفه‌ای برای اندروید

“Focal”، یک اپلیکیشن دوربین فوق حرفه‌ای برای اندروید
  • 1393/5/9
  • پرهام مارزلو
  • 0

سیستم‌عامل‌هایی همچون اندروید و ios مطمئنا از بهترین‌های دنیا می‌باشند و برنامه‌های رسمی آن‌ها بسیار حرفه‌ای و پرکاربر هستند. به عنوان مثال در سیستم‌عامل اندروید پیدا کردن رقیب برای برنامه‌هایی همچون Google Music، Google Camera و Google Earth کمی مشکل است و بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند به جای نصب برنامه‌های جانبی، از همین اپلیکیشن‌های شرکت گوگل استفاده کنند.

اما آیا نمی‌توان هیچ رقیب قدرتمندی برای Google Camera (برنامه‌ی مربوط به عکس‌برداری اندروید) پیدا کرد؟ در این بخش قصد داریم شما را با برنامه Focal Beta آشنا کنیم. اما قبل از اینکه بخواهیم بحث را شروع کنیم باید بدانید که این برنامه هنوز در نسخه‌ی آزمایشی است و ممکن است باگ‌های کوچکی داشته باشد.

focal-androidFocal با رابط کاربری زیبا و پرکاربرد خود و با داشتن امکاناتی همچون HDR، افکت‌های متفاوت، عکس برداری پشت سر هم، حالت‌های مختلف فلاش زدن و… به یکی از بهترین برنامه‌های مربوط به عکس‌برداری در اندروید تبدیل شده است.

به هنگام عکس‌برداری با این اپلیکیشن، با تاچ هر قسمت از آن می‌توانید تمرکز دوربین و برنامه را به همان سمت هدایت کنید. همچنین با اسلاید به سمت چپ می‌توانید تمامی تنظیمت و ویژگی‌های گسترده‌ی برنامه را در اختیار خود داشته باشید.قابلیت‌های فلاش حرفه‌ای و White Balance از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد و پرکاربرد Focal می باشند.

Focal-modesحالت Scene Mode نیز در برنامه قرار گرفته است که به کمک آن می‌توانید نور دوربین و صفحه را بر قسمتی خاص از عکس متمرکز کنید. همچنین برای زمان‌هایی که نور کافی برای عکس گرفتن وجود دارد قابلیت‌هایی همچون Beach Mode، Candle Light، FireWorks و Landscape در برنامه قرار گرفته‌اند که به کمک آن‌ها می‌توان عکس‌های با کیفیتی را گرفت.

قابلیت HDR Capture در برنامه عملکرد خوبی دارد. این فناوری در گوشی‌های آیفون نیز قرار دارد و به کاربران کمک می‌کند تا عکس‌های واقعی‌تر و با جلوه‌ی بهتر بگیرند. در واقع HDR مخفف عبارت High Dynamic Range می‌باشد. قابلیت Exposure Mode نیز به شما اجازه کم و زیاد کردن نور یک تصویر را می‌دهد. همچنین در منوی کناری برنامه امکان قرار دادن تایمر برای عکس‌برداری و تنظیم اندازه‌ی عکس‌ها نیز وجود دارد.

Focal-modesبا اسلاید برنامه به سمت چپ، می‌توانید به بخش‌ فیلم‌برداری، دوربین جلو، بخش گالری و عکس‌برداری 360 درجه بروید. قابلیت استفاده از برنامه به صورت افقی نیز وجود دارد که در این صورت اسلاید مربوط به منوهای برنامه به سمت بالا و پایین در می‌آیند. همانند برنامه‌ی اصلی دوربین، عکس‌های گرفته شده توسط برنامه به پوشه‌ی دوربین در حافظه و گالری گوشی منتقل می‌شوند.

Focal-camera-modes

همچنین در هنگام استفاده از برنامه باگ‌های کوچکی را نیز می‌توان احساس کرد که دلیل آن نیز آزمایشی بودن این نسخه‌ی برنامه است. اما در مجموع، Focal Beta یک جایگزین و یا مکمل خوب برای برنامه‌ی اصلی عکس‌برداری اندروید، یعنی Google Camera، می‌باشد و به کسانی که به عکس‌برداری اهمیت خاصی می‌دهند به شدت توصیه می‌شود. نسخه‌ی آزمایشی برنامه Focal Beta هم‌اکنون برای تمامی کاربران اندرویدی و با قیمت رایگان در فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت است.

لینک دریافت برنامه در گوگل‌پلی
لینک دانلود غیر مستقیم برنامه با حجم حدودا 13 مگابایت

لینک منبع مطلب

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *