موعد واگذاری مجوز نسل سوم فرا رسید

موعد واگذاری مجوز نسل سوم فرا رسید
  • 1393/5/12
  • حدیث دلبرد
  • 0

وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از رومینگ ملی، وعده ارائه 3G در نمیه دوم سال را به مردم داد. همچنین قرار شد در 12 مرداد، روز تحلیف ریاست جمهوری، یکی از اپراتورها به طور آزمایشی 3G را در چند نقطه تهران اجرا کند.

images

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که در بسیاری از کشور‌ها حتی نسل چهارم هم راه‌اندازی کردند، در ایران قرارست در ابتدای شهریور مجوز نسل سوم به اپراتورها داده شود.

در فناوری نسل دوم ایران در سال 72 رتبه‌ی 35 را در جهان داشت. در صورتی که نسل چهارم موبایل تا پایان سال 2013 در کشور راه‌اندازی می‌شد، رتبه‌ی ایران هم اکنون 95 بود اما هنوز نسل سوم نیز در ایران به طور کامل پوشش داده نشده و تنها 1/5 میلیون ایرانی از نسل سوم استفاده می‌کنند. در نتیجه ایران در زمینه خدمات باندپهن موبایل  در جایگاه خوبی قرار ندارد.

هم اکنون طبق وعده وزیر ارتباطات، مشترکین در انتظار ارائه خدمات نسل سوم توسط اپراتورها هستند. رایتل انحصار این مجوز را در سال 89 کسب کرد ولی نتوانست عملکردی مطلوبی داشته باشد. قرار شد در پایان مردادماه 3G از انحصار رایتل خارج شده و در ابتدای شهریورماه مجوز نسل سوم برای اپراتورها صادر گردد.محمود واعظی نیز اعلام کرد: اگر حتی اپراتورها برای راه‌اندازی نسل سوم هزینه کنند اما مصوبات کمیسیون را رعایت نکرده باشند، مجوز به آنها داده نخواهد شد.

حال مسئولین سازمان مقررات و ارتباطات رادیوئی برای بررسی ابعاد اجرای 3G جلساتی تشکیل داده اند اما با همه اینها هنوز خبر قطعی از اجرای 3G منتشر نشده است.

/پایان/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *