پردازنده مدل 5.5 اینچی آیفون 6 احتمالا سریع‌تر از مدل 4.7 اینچی خواهد بود

پردازنده مدل 5.5 اینچی آیفون 6 احتمالا سریع‌تر از مدل 4.7 اینچی خواهد بود
  • 1393/5/14
  • بهراد جاود
  • 0

وقتی بحث آیفون 6 به میان می‌آید، واژه بزرگ‌تر نیز بهتر معنا می‌شود گرچه این فقط در مورد اندازه صفحه نمایش نیست. یک گزارش جدید از تیموتی آرکوری، تحلیلگر Cowen & Co، گویای آن است که مدل 5.5 اینچی آیفون 6 به نسخه‌ای از پردازنده A8 مجهز است که از نسخه به کار رفته در مدل 4.7 اینچی پرسرعت‌تر است.

آرکوری در نامه‌ای که صبح روز دوشنبه به سرمایه‌گذاران ارسال کرده نوشته که منبع این خبر شرکت‌های زنجیره‌ای آسیایی سازنده قطعات محصولات اپل هستند. محتوای این نامه که در وبلاگ AppleInsider فاش شده است کمی فنی است.

همان‌طور که در نامه ذکر شده است، پردازنده مدل 5.5 اینچی آیفون 6 بُرد بزرگ‌تری دارد که این یعنی روی بردهای این پردازنده سیلیکان بیشتری نسبت به مدل 4.7 اینچی به کار رفته است. اگر بُرد این پردازنده واقعا بزرگ‌تر باشد می‌توان نتیجه گرفت که پردازنده A8 به کار رفته در آیفون 6 مدل 5.5 اینچی هسته‌های پردازش گرافیک بیشتری خواهد داشت.

iPhone6

قبل از این هم اپل به سخت‌افزارهای یک خانواده از محصولات خود پردازنده‌های مختلفی را اختصاص داده بود. مثلا آیپد ایر دارای پردازنده 1.39 گیگاهرتزی A7 است که در برابر پردازنده 1.29 گیگاهرتزی A7 به کار رفته در آیپد مینی پرسرعت‌تر و قدرتمندتر است.

بعید نیست که اپل با آیفون 6 هم همین کار را کند به خصوص که مدل 5.5 اینچی آن صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد و می‌تواند از این وجه تمایز برای به کار بردن پردازنده قدرتمندتر بهره ببرد.

با این حال، گرچه آرکوری به این نتیجه رسیده که برد بزرگ‌تر یعنی پردازش سریع‌تر و هسته‌های گرافیکی بیشتر، ولی این احتمال هم وجود دارد که دو شرکت سازنده مختلف اقدام به ساخت پردازنده A8 کرده باشند و حالا دو نسخه از این پردازنده به وجود آمده که با وجود تفاوت‌های بین آنها، هر دو در نهایت قدرت پردازش یکسانی دارند.

گزارش‌های قدیمی نشان می‌دهد که هر دو شرکت سامسونگ و TSMC در حال ساخت این پردازنده بوده‌اند و قرار بوده در این راه بین هم تقسیم وظایف بکنند.

مرجع: DigitalTrends

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *