آیا جنگ بین چین و اپل را چین برد؟! ذخیره اطلاعات کاربران اپلی برای نخستین بار خارج از خاک امریکا!

آیا جنگ بین چین و اپل را چین برد؟! ذخیره اطلاعات کاربران اپلی برای نخستین بار خارج از خاک امریکا!
  • 1393/5/26
  • شهریار علی اصغر خانی
  • 0

اپل شروع به ذخیره اطلاعات برخی کاربران چینی بر روی سرور هایی در خاک کشور چین میکند! اکنون به عنوان اولین غول فن آوری که اطلاعات کاربران چینی را در خاک آن کشور ذخیره میکند شناخته می شود.

ذخیره سازی اطلاعات کاربران چینی نشان دهنده خروج این کمپانی از سیاست های برخی شرکت ها است، مانند گوگل که مدت مدیدی است که به دلیل نگرانی از سانسور و حریم شخصی کاربران از این کار خودداری کرده است.

Apple

اپل اعلام کرده است این بخشی از یک تلاش برای بهبود سرعت و اعتماد iCloud است، که به کاربران اجازه می دهد تصاویر، ایمیل ها و اطلاعات دیگر را با سرعت بالاتری ذخیره کنند، زیرا نزدیک بودن مراکز داده به کاربران به معنای سرعت بیشتر جا به جایی اطلاعات است.

تمامی داده ها بر روی سرور هایی که توسط کمپانی China Telecom، سومین کمپانی ارائه دهنده خدمات وایرلس در چین، ارائه شده با مسئولیت محدود نگهداری می شوند، اپل در بیانیه ای در روز جمعه اعلام کرد:

” اپل برای امنیت و حریم خصوصی کاربران اهمیت زیادی قائل است به همین دلیل شرکت China Telecom را به لیست ارائه دهندگان مرکز داده هایمان اضافه کردیم تا پهنای باند و عملکرد بهتری را برای کاربرانمان در کشور چین به ارمغان آورد، تمامی اطلاعاتی که بر روی این سرور ها به صورت رمز گذاری شده ذخیره شده و China Telecom هیچ دسترسی به اطلاعات کاربران نخواهد داشت. “

[ منبع : reuters ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *