5 قابلیت که ساعت‌های اندرویدی برای موفقیت نیاز دارند(بخش اول)

5 قابلیت که ساعت‌های اندرویدی برای موفقیت نیاز دارند(بخش اول)
  • 1393/5/27
  • پرهام مارزلو
  • 0

ساعت‌های اندرویدی به تازگی خود را به جهان دیجیتال معرفی کرده‌اند اما هنوز آنگونه که باید و شاید خود را در دل کاربران جا نکرده‌اند. اما آیا قابلیت‌ها و امکانات جدیدتر می‌توانند این ساعت‌های اندرویدی را به موفقیت و شهرت بیشتر و بهتری برسانند؟ مجله گویا‌آی‌تی قصد دارد تا 5 قابلیت و نکته را که می‌توانند در این راه به آن‌ها کمک کنند مورد بررسی قرار دهد. در ادامه و با بخش اول از این مقاله همراه باشید.

wear-improveبرنامه‌های بیشتر

این مشکلی است که شرکت گوگل از مدتی پیش شروع به حل آن کرده است اما به نظر ما روند پیشرفت آن بسیار کند می‌باشد. اگر در فروشگاه گوگل پلی به دنبال اپلیکیشن‌های پوشیدنی اندروید بگردید شاید کمتر از 50 مورد پیدا کنید و ممکن است بسیاری از آن‌ها نیز به کار شما نیایند. البته گوگل در حال آپدیت و گسترده کردن این لیست می‌باشد اما نه به صورت مدام بلکه با روندی غیر منظم و آرام!

ما در این لیست شاید حدود 10 برنامه کاربردی مشاهده کردیم؛ البته این 10 برنامه شامل برنامه‌های همچون Tinder و Lyft نیز می‌باشد که کاربرد تخصصی داشته و هرکسی از آن ها استفاده نمی‌کند. خوشبختانه اکثر برنامه‌های اندرویدی که اطلاع‌رسانی (Notifications) دارند، قابلیت نمایش آن را در این ساعت‌های هوشمند دارند.

wear-improve-1

البته ناتوانی در نمایش اطلاعات اپلیکیشن‌های معروفی چون فیس‌بوک، توییتر و Snapshot بسیاری از کاربران را ناامید کرده است و امیدواریم این کمبود را هرچه زودتر شرکت گوگل برطرف نماید. البته خبرهای خوشی را نیز از گذشته تا به امروز در مورد اپلیکیشن‌های این ساعت‌های هوشمند نیز شنیده‌ایم، از انتشار اولین بازی مخصوص این ساعت‌ها به نام Swip3 گرفته تا برنامه‌هایی جهت تنظیم ولوم اسمارت‌فون‌ها و قطع و وصل کردن آلارم‌ها. علاوه بر این قرار است برنامه‌ای جهت کمک به افراد معتاد برای ترک اعتیاد نیز ارائه گردد. اما برای تمام تغییرات و انتشار اپلیکیشن‌ها زمان نیاز است و هنوز باید منتظر باشیم.

wear-improve-19عملکرد بهتر و بیشتر

شاید یکی از مهمترین دلایل سازندگان این ساعت‌ها، در نیاوردن گوشی برای دیدن تمام اطلاع‌رسانی‌ها( Notifications) باشد، این هدف تنها در صورتی به طور کامل در دسترس خواهد بود که عملکرد و انعطاف کاربری این ساعت‌ها افزایش یابد و این موضوع باز ما را به نکته قبل، یعنی برنامه‌های سازگار بیشتر، می‌برد.

یکی از مشکلاتی که افراد با این ساعت‌ها دارند، پرسش همیشگی آن مبنی بر باز کردن برنامه در اسمارت‌فون می باشد. شاید گوشی ما شارژ نداشته باشد و نخواهیم از ان استفاده کنیم و جدا از این مسئله وقتی کاربر به سراغ ساعتش می‌رود طبیعتا نمی‌خواهد برنامه‌ای را در اسمارت‌فون خود باز کند! از دیگر مشکلات و کمبود‌های این ساعات هوشمند برنامه‌ی مربوط به ایمیل آن‌ها می‌باشد، افراد نمی‌توانند لیستی از اکثر ایمیل‌های خود در ساعت داشته باشند و تنها آخرین ایمیل قابل دسترسی می‌باشد.

همچنین بسیاری از کاربران دوست دارند ویدیو‌های یوتیوب و یا حداقل پیش‌نمایشی از آن‌ها را بتوانند در ساعت خود ببینند اما متاسفانه شرکت گوگل عملکردی محدود برای این محصولات در نظر گرفته است. پس دومین نظریه ما عملکرد بیشتر و بهتر ساعت‌های پوشیدنی اندروید می‌باشد.

wear-improve-27امیدواریم از بخش اول این مقاله بهره کافی برده باشید. در بخش بعدی به 3 نکته‌ی دیگر جهت موفقیت ساعات پوشیدنی اندروید خواهیم پرداخت. این بخش به زودی در مجله‌ی گویا آی‌تی منتشر خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *