نسل سه ارتباطی و حاشیه های آن

نسل سه ارتباطی و حاشیه های آن
  • 1393/6/3
  • حدیث دلبرد
  • 0

با به پایان رسیدن دوره انحصار رایتل، طبق وعده وزیر ارتباطات ، زمان آغاز به کار نسل سه ارتباطی فرارسیده است.

به گزارش ایتنا، نسل سه ارتباطی در ایران تکنولوژی نوپایی محسوب می‌شود که مهمترین تفاوت آن با نسل دوم، افزایش سرعت اینترنت است. ارتقا از نسلی به نسل دیگر نیازمند تغییراتی اساسی و مطابقت تجهیزات و تکنولوژی‌ها با نسل جدید است. تلفن همراه از مواردی است که با ارتقای یک نسل تغییر می‌کند. تلفن‌های آنالوگ و دیجیتال به ترتیب برای نسل‌های اول و دوم‌اند. نسل سوم ارتباطی نیز  تلفن همراه خاص خود را دارد.

download (1)

این تکنولوژی که در سال 2003 با ارائه سرعتی به میزان 44 کیلوبایت بر ثانیه به آمریکا راه یافت؛ امروزه با سرعتی 10 برابر بیشتر از 400 کیلوبایت بر ثانیه ارائه می‌شود. اما مدتی بعد ارائه این سرویس ممنوع شد. پرونده ممنوعیت تماس تصویری هنوز باز است. البته طبق اظهارات وزیر ارتباطات، پیوست فرهنگی تماس تصویری برای بررسی به رئیس جمهوری تقدیم شده است. واعظی به راه‌اندازی مجدد این تکنولوژی خوش‌بین است.

اکنون در هفته دولت نسل سه ارتباطی که از ابتدای شهریورماه از انحصار رایتل خارج شده است، توسط دو اپراتور دیگر ارائه خواهد شد. طبق گفته‌ی محمود واعظی، مذاکرات اعطای مجوز 3G به همراه اول در مراحل پایانی است و در هفته دولت خبر آغاز به کار نسل سه داده خواهد شد.

/پایان/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *