حرفه ای شویم! (مقدمه)

حرفه ای شویم! (مقدمه)
  • 1393/6/6
  • فربد نجفی
  • 9

wallpaper-gamer controllers artwork

یک گیمر حرفه ای هیچگاه از همان اول حرفه ای نبوده، بلکه با طی کردن مراحلی توانسته به این مقام برسد. گیمر حرفه ای یک فرد خاصی نیست. تنها تفاوتی که نسبت به دیگر گیمر ها دارد، تلاش و پشتکار اوست. او طولانی مدت جلوی مانیتور (یا تلویزیون) می نشیند و خسته نمی شود، چرا که از بازی کردنش لذت می برد. اگر شما هم می خواهید مانند یک حرفه ای از بازی کردنتان لذت کامل را ببرید، سری مطالب “حرفه ای شویم” را دنبال کنید.

ژانرتان را انتخاب کنید

اکشن و شوتر، اسپرت، ادونچر (ماجراجویی)، نقش آفرینی، استراتژیک، از ژانر های اصلی بازی ها به حساب می آیند. بازی های نقش آفرینی اکثرا نیاز به درک بالای زبان انگلیسی دارند، به همین دلیل ممکن است گیج کننده و در نتیجه خسته کننده به نظر برسد. شما باید به علایق و سلایق خود رجوع کنید و بهترین بازی در ژانر مد نظرتان را انتخاب کنید. اگر به دنبال بازی های سوم شخص اکشن با داستانی جذاب هستید، سری بازی های Asssassin’s Creed, The Last of Us, Mafia, Watch Dogs و نظایر آن و اگر به سبک MMORPG علاقه مندید، بازی World of Warcraft را پیشنهاد می کنم.

به ورزش علاقه دارید؟ حتما سری بازی های ورزشی 2K Games و EA Sports مخصوصا Fifa نسخه ی Ignite و NBA 2K و یا حتی برای ماشین سواری Dirt و Gran Turismo را امتحان کنید.
شوتر دوست ها نیز حتما با بازی های Battlefield و Call of Duty آشنا هستند. دیگر بازی هایی همچون Ghost Reacon, Splinter Cell, Crysis و The Line می تواند تجربه ای متفاوت را برایشان به ارمغان آورد.

از بهترین وسایل جانبی استفاده کنید

PC گیمر ها برای برخی از بازی ها (اکثرا بازی های غیر شوتر) از جوی استیک به جای کیبورد و موس استفاده می کنند. استفاده کردن از جوی استیک برای همه بازی ها و یا تنها از کیبورد و موس استفاده کردن یک اشتباه است! بازی های شوتر، خصوصا اول شخص ها، نیاز به عکس العمل با سرعت بالا دارد؛ در نتیجه بهترین گزینه برای این ژانر بازی ها، کیبورد و موس است. قطعا تغییر زاویه دوربین با استفاده از موس، سریع تر و با دقت بیشتر انجام می شود. از طرفی دیگر، در بازی هایی همچون Fifa و یا بازی هایی که شامل رانندگی یا دویدن می شود، کیبورد و موس حرفی برای گفتن نخواهند داشت؛ زیرا برای کنترل بازی نیاز است مقدار سرعت در رانندگی و یا دویدن به حالت آنالوگ تنظیم باشد.

با کلید های دیجیتال شما فقط “بله یا خیر” بودن کاری می فهمانید، اما در آنالوگ به جز “بله یا خیر” گفتن موضوعی، مرحله ی دیگری نیز وجود دارد که اگر در مرحله ی اول جواب شما “بله” باشد، مورد استفاده قرار می گیرد: “چه قدر؟”. این مرحله بالاتر بودن دقت آنالوگ نسبت به دیجیتال را ثابت می کند. در دیجیتال همه چیز یا 0 از یا 1، یا 0% است یا 100%، آنالوگ مقداری است که از 0% شروع می شود تا 100% ادامه دارد.

با سلیقه ی خودتان می توانید از هر نوع جوی استیکی که دوستش دارید استفاده کنید، اما بهترین گزینه، کنترلر کنسول های اکس‌باکس و پلی‎استیشن هستند؛ به دو دلیل:

  1. کنترلر های استاندارد هشت دکمه ای هستند.
  2. همان کنترلر های کنسول ها هستند؛ بنابراین یک تیر دو نشان!

بازی را احساس کنید! کیفیت بالای لوازم جانبی می تواند به بالا بردن لذت بازی تأثیر بگذارد؛ نمایشگر های 1080p، هدفون های استریو می توانند شما را وارد دنیای بازی ها کنند تا خودتان را به جای کارکتر اصلی بازی احساس کنید.

در برنامه‌تان، روزانه وقتی را برای بازی کردن اختصاص دهید

سعی کنید حداقل روزانه یک ساعت از وقتتان را برای بازی کردن کنار بگذارید. تمرین پیاپی از مهم ترین کار ها برای حرفه ای شدن در زمینه ی گیم است. تمرین آنقدر اهمیت دارد که در مقاله ای از مجله ی Forbes، در رابطه با همین موضوع سه مرتبه “تمرین کردن” را در “10 قدم برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای” تکرار کرده است.

تماشا کنید!

حس بینایی بهترین حس برای یادگیر و دک مسائل به حساب می آید. در شبکه های اشتراک‌گذاری ویدیو مانند یوتیوب، رپتر، توییچ و … فعالیت کنید. گیمر ها معمولا بازی هایشان را ضبط می کنند و در این شبکه ها به اشتراک می گذارند. کانال های رسمی شرکت های بازی سازی نیز برخی اوقات، گلچینی از بهترین صحنه های بازی هایشان قرار می دهند؛ با دقت به نحوه ی پیشبردن بازی توجه کنید (که از چه نوع فن ها و امکاناتی استفاده می کنند). در گام از آنان تقلید کنید، هنگامی که توانستید یاد بگیرید، شیوه‌تان را تغییر دهید، خودتان شوید.

در ارتباط باشید

بعد از تماشا کردن، شما به برقراری ارتباط مستقیم تری با گیمر ها نیازمندید. در گروه های مربوطه در فیسبوک، انجمن ها در گوگل+ عضو شوید. با این حال، فروم ها را در اولویت کارتان قرار دهید، چون:

  1. در فروم ها، دسته بندی ها بهتر سازمان دهی شده‌اند.
  2. قوانین موجود در فروم ها جدی ترند و مدیران آن اغلب بهتر به موضوعات رسیدگی می کنند.
  3. فضای فروم، فضایی بهتر برای شروع ارتباط تازه‌واردان با سایرین خواهد بود.
  4. گیمر ها تجاربشان را بیشتر در فروم ها به اشتراک می گذارند تا در گروه ها یا انجمن های شبکه های اجتماعی.

شما مقدمه ی سری مطالب حرفه ای شویم را مطالعه کردید. در مطالب آینده مسائل گفته شده را برایتان باز خواهم نمود.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 9 دیدگاه
  1. سلام…

    اولا مهمترین عامل برای گیمر شدن پول هست.

    دوما این که گفتی کیبورد و موس برای فیفا بازی کردن حرفی برای گفتن نداره،کاملا اشتباه من خودم اون موقعه ای که بازی می کردم با کیبورد هر کسی به من یه گل میزد من بازنده بودم.یعنی این قدر حرفه ی بودم که اگه مثلا 3 هیچ هم جلو بودم ولی یک گل می خوردم از قبل شرط کرده بودم که بازنده هستم.اونم با چی کیبورد،کیبورد تولید داخل نه خارجی،اونم سال 1379 خریدمش.پس این که کیبورد و موس برای فیفا خوب نیست کاملا اشتباه هست.اصلا حال واقعه ای فیفا رو با کیبورد باید فهمید نه جوی استیک.
    توی این 2 سالی که میام گویا آیتی این بد ترین مقاله ای بود که خوندم.تنها موردی که توی این مقاله خوب بود این هست که باید سبکت رو از اول مشخص کنی.ولی باید به یک نکته هم دقت کرد که توی مقاله نبود،این هست که نباید فقط گیر بدی به یک سبک چون عشق و علاقه بازی کردن رو از دست میدی،باید گاهی اوقات بزنی بیرون از سبکت مثلا من که فیفا باز بودم بعد 8 ماه فیفا رو میگذاشتم کنار و 1 ماهی وارکرافت بازی می کردم.

    ولی مهم ترین عامل توی گیمر شدن اول پول و بعدشم عشق و علاقه.

    در ضمن این مقاله واقعا کیفیتش پایین،گیمر شدن که الکی نیست،به خصوص فیفا،اگه از فیفا تجربه ندارید ازش مطلب نزارین لطفا.
    این رو از این جهت گفتم که خودم از زمان سگا تا سال 1390 فیفا بازی می کردم،اون با شرایط بالا که براتون گفتم

    1. مرتیکه چرا الکی جو می دی؟ فک کردی تا سال 90 فیفا بازی کردی خیلی بلدی؟؟؟
      آفرین پس خیلی شاهکاری که از زمان سگا بازی می کردی!!! چرا اصن اجازه میدین این کامنتای دری وری تو گویا آی تی تایید بشه.اخه دیگه کدوم احمقی با کیبورد بازی میکنه فیفا رو

    2. آقای مهدی عزیز ادبیاتتون رو دوست نداشتم … این جا در گویا آی تی باید به نظر و عقاید شخصی کاربران احترام گذاشته شود.

    3. برای این که جوابت رو بدم دو را هست:

      1-r.shabani.isfahan@gmail.com

      2-ID yahoo messenger: shabani_isfahan

      هر کدوم رو دوست داشتی امتحان کن.ولی یادت باشه خودت اول شروع کردی.

      موفق باشی یا علی

    4. غلط املایی گرامی، متشکرم هم بابت نظر و هم بابت این که وقت گذاشتید مقاله ی سطح پایین من رو مطالعه کردید. اگر براتون مقدور هست میتونید منبع درآمد حاصل گیمینگ رو داخل ایران به من معرفی کنید؟ بله در ایران تورنومنت های جام دیجیتال و یک سری مسابقات محلی در گیم نت ها برگزار می شود اما واقعا آیا جوایزشون انقدر بالاست که از گیمینگ در *ایران* بشود به عنوان منبع درآمد نام برد؟

      در مورد موضوع فیفا هم عرض کنم خدمتتون که استفاده از موس و کیبرد گزینه ی مناسب تری برای فیفا به حساب می آید، چرا که برای استفاده از Skill Moves شما نیازتان با کیبورد به تنهایی برطرف نخواهد شد. در ضمن به یاد دارم در رنکینگ جام دیجیتال، در بازی فیفا کنسولی ها امتیاز بیشتری کسب کرده بودند. این شد که بنده این طور از عبارت “حرفی برای گفتن ندارد” استفاده کردم.

      نظر شما محترم. متشکرم که این نظر رو خواندید.

    5. سلام…

      منظور من از پول این هست که باید به روز باشی،معمولا هم چیزی بین 2 تا 15 میلیون تفاوت بین سیستم گیمینگ هست تا سایر سیستم ها البته این تفاوت در PC قابل مشاهده تر هست.پس اگر پول نداشته باشی سیستم خوبی نداری اون موقعه گیمر شدن خوابی بیش نیست.

      وگر نه اصلا من به پول در آوردن از راه گیم فکر هم نمی کنم.این طور به نظر میاد که منظور من رو درست متوجه نشدید.آیا برای خرید یک بازی ps4 پول لازم نیست؟اصلا برای خرید خود ps4 چقدر پول لازم هست؟کم کم 2 میلیون برای این که بتونی با ps4 فیفا بازی کنی پول می خواد.اونم فوقش برا 1.5 سال،بعد فیفا 15 میاد ،فیفا 16 میاد….همش هم بالای 180 تومان پول می خواهد.پس وقتی پول نباشی گیمری هم در کار نیست.

      در خصوص PC هم که درست می تونی حداکثر با 20 تومان بازی تراز اول بگیری ولی دست کم 5 تا پول می خواد تا بتونی یه سیستم متوسط داشته باشی.و برای هر ارتقاع سیستم…

      پس پول الویت اول است،بعد عشق و علاقه به بازی که بتونی خودت رو راضی کنی این همه پول بدی بالای گیمینگ.

  2. در ضمن یادم رفت بگم من جام دیجیتال شرکت نکردم.یعنی چند سالی هست که از نظر مالی نمی تونم وارد میدون گیمینگ بشم.

    ولی اگه کسی رو میشناسی که از فیفا 96 تا 08 بتونه با جوی استیک بازی کنه،به خصوص کونسولی ها معرفی کن.با همون شرط بالا باهاش بازی می کنم.یعنی یه گل بزنه من باختم.اون هم با کیبورد داغون خودم نه کیبورد مخصوص گیمینگ.

    من هم فقط و فقط منظورم این بود که سطح مقالت در موردفیفا خیلی پایین ،وگر نه توی نظر اول هم اشاره کردم به نکات مثبتش ولی مثل این که ندیدی.

  3. چیزم تو فیفا بابا این بازیه که چند ساله هی منتشر میشه و فقط گرافیکش یه چس چی میره بالا شما با فیفا بازی کردن اسم خودتون رو بخواید گیمر بزارید پس ما هم داریم با کامپیوتر خونه جارو میکنیم .

  4. این دگه چ داهاتییه فیفارو با کیبرد بازی میکنه گیمرم هست???
    ت گیمو از مخیلت بیار بیرون اصن???

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *