6 سرویس ذخیره سازی ابری برتر و رایگان (بخش اول)

6 سرویس ذخیره سازی ابری برتر و رایگان (بخش اول)
  • 1393/6/11
  • مهدی صمصامی
  • 10

Print

وقتی ما با مشکلاتی مانند از دست دادن لپتاپ و یا خرابی اطلاعات مواجه می‌شویم، حاضریم هر کاری انجام دهیم تا به هر قیمتی که شده اطلاعات مان را به دست بیاوریم.

برای جلوگیری از رخ دادن این گونه وقایع، بهترین گزینه استفاده از یک فضای ذخیره سازی ابری آنلاین است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند داده‌های خود به صورت امن نگاه داشته و در هر نقطه ای از جهان به آن دسترسی داشته باشند (برای آشنایی بیشتر با رایانش و سرویس‌های ابری، می‌توانید از این مطلب استفاده کنید).

با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید صد درصد مطمئن باشید که داده هایتان به صورت کاملا امن حفظ خواهند شد. برای اکثر کاربران، موبایل ها، اولین انتخاب برای ذخیره کردن عکس ها، ویدیوها و اسناد و اطلاعات هستند، اما فضای ذخیره سازی موبایل چندان برای این کار مناسب و کافی نیست. بنابراین، امروزه دسترسی به فضاهای ذخیره سازی ابری بر روی موبایل‌ها نیز امکان پذیر شده است. با این وجود دیگر نیاز نیست نگران ذخیره سازی اطلاعات باشید، زیرا داده هایتان بر روی یک سرور امن و مطمئن ذخیره خواهند شد و می‌توانید از هر جایی به آن دسترسی داشته باشید.

در ادامه‌ی مطلب، 6 سرویس ذخیره سازی ابری برتر (و رایگان) را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. Google Drive

Google-Drive

شرکت گوگل نیز همانند دیگر ارائه دهندگان فضاهای ذخیره سازی، فضای ذخیره سازی ابری خود را همراه با قابلیت همگام سازی و به اشتراک گذاری در اختیار کاربران قرار داده است. می‌توان گفت سرویس ابری گوگل یکی از بهترین و امن ترین سرویس‌های موجود است. برای استفاده از Google Drive نیازی نیست که یک حساب کاربری جداگانه بسازید، زیرا این سرویس بر روی حساب جیمیل شما فعال شده و قابل استفاده خواهد بود. در حالت رایگان، این سرویس به شما 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می‌کند و با خرید پلن‌های پولی، بسته به پلن انتخابی، می‌توانید تا 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. کاربران می‌توانند به سادگی به Google Drive دسترسی داشته باشند و سرعت بالای آپلود آن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن است.

لینک : www.drive.google.com

  1. Microsoft OneDrive

Microsoft-OneDrive-logo-large

OneDrive (که قبلا با نام Sky Drive شناخته می‌شد) نیز برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند بدون پرداخت هزینه از فضاهای ذخیره سازی ابری استفاده کنند، گزینه‌ی مناسبی است. این سرویس به شما 25 گیگابایت فضا برای ذخیره سازی می‌دهد و محیط کاربری آن دقیقا شبیه محیط کاری ویندوز (Windows Explorer) است. ویژگی کلیدی سرویس OneDrive این است که می‌توانید در عین اشتراک گذاری فایل ها، در File Manager آن به ایجاد و ویرایش اسناد آفیس بپردازید. همچنین گزینه ای برای Drag و Drop کردن فایل‌ها از هارد دیسک کامپیوتر به منظور آپلود آن‌ها نیز وجود دارد. در زمان Sky Drive فقط می‌توانستید از طریق وب سایت به این سرویس دسترسی پیدا کنید، اما اکنون نرم افزار OneDrive برای دستگاه‌های مک، ویندوز، Android، iOS، Windows Phone، Windows Tablet و حتی برای Xbox نیز در دسترس است. همانند سرویس ابری گوگل، برای دسترسی داشتن به این سرویس نیاز به ساخت حساب کاربری جدید در وب سایت مایکروسافت نیست و با همان اکانت ایمیل Live خود می توانید به OneDrive دسترسی داشته باشید.

لینک :www.onedrive.live.com

  1. DropBox

dropbox

یکی از شناخته شده ترین سرویس‌های ذخیره سازی ابری، DropBox است. با استفاده از این سرویس می‌توانید به راحتی هر نوع فایلی را در فضای ابری خود ذخیره سازی کنید در هر جا که بخواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. DropBox به صورت رایگان به شما 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد داد. همچنین با خرید پلن‌های پولی آن می‌توانید تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. دسترسی به این سرویس بر روی هر دستگاهی امکان پذیر خواهد بود. نرم افزار دسکتاپ DropBox بسیار ساده و کاربردی بوده و به شما امکان مدیریت فضای ابری را از طریق یک پوشه‌ی اختصاصی در کامپیوترتان می‌دهد. همچنین اپلیکیشن آن نیز برای اکثر سیستم عامل‌های موبایل و تبلت در دسترس است. ناگفته نماند که نرم افزار تحت وب این سرویس نیز امکان جستجو بین فایل‌ها و اشتراک گذاری آن‌ها را به شما خواهد داد. یکی از ویژگی‌های جالب DropBox، تایید دو مرحله ای (Tow-Step Verification) است که با استفاده از آن یک لایه‌ی امنیتی جدید برای حساب تان ایجاد خواهد شد و به امنیت بیشتر فایل هایتان کمک خواهد کرد. به طور کلی می‌توان گفت که این سرویس یکی از قدرتمندترین و در عین حال کاربر پسندترین سرویس‌های ذخیره سازی ابری موجود است.

لینک : www.dropbox.com

در بخش دوم که بخش آخر این مقاله است، به معرفی سه سرویس دیگر خواهیم پرداخت.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 10 دیدگاه
    1. خب آب هویج یه اپلود سنتز ایرانیه دائمی بگو که یه ترا بهت فصا بده !!!!!!!!

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

  2. dropbox تو اوبونتو برنامه داره که استفاده ازش را در اوبونتو راحت می کنه

  3. سلام.من حساب اسکای درایو دارم.ولی بعد از مدتی استفاده نکردن نمیشه وارد حساب شد و از ما کدی میخواد که به گوشی ارسال میشه ولی با وجود اینکه شماره تلفنم رو وارد کردم کد برام ارسال نشد تا وارد کنم و نمیتونم دیگه وارد حسابم بشم.شما چه راه حلی پیشنهاد میکنید

    1. واسه منم همینطوری شد.وقتی شماره امو نوشتم و کلیک کردم پیامی نیومد ولی وقتی رفتم پیامامو بررسی کنم ای دل غافل دیدم پیام اومده من نفهمیدم.دیگه اون رمز به درد نمیخورد و رمز دیگه ای هم نیومد.تو هم بهتر یا بیخیالش شی یا یه حساب دیگه باز کنی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *