آشنایی با iOS 8: برقراری و پاسخ به تماس‌های تلفنی در آیپد و مک

آشنایی با iOS 8: برقراری و پاسخ به تماس‌های تلفنی در آیپد و مک
  • 1393/6/16
  • بهراد جاود
  • 2

می‌دانم که اکثر شما برای برقراری تماس تلفنی روی آیپد و مک از سرویس‌های VoIP مثل اسکایپ و وایبر استفاده می‌کنید. اما آیا می‌دانستید که در iOS 8 و OS X یوسمیتی شما قادر خواهید بود که در آیپد و مک هم تماس تلفنی معمولی برقرار کنید یا تماس‌های تلفنی را پاسخ دهید، درست مثل همان کاری که با آیفون انجام می‌دهید؟

Phone Calls02

شرکت‌های دیگر قبلا هم سعی کرده بودند که با استفاده از بلوتوث این ویژگی را برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها فراهم کنند. اپل هم تا پیش از این با فیس تایم امکان مشابهی را برای آیپد و مک فراهم کرده بود ولی باز هم فیس تایم با ارتباط تلفنی ساده و معمولی‌ای که روی آیفون یا گوشی‌های موبایل دیگر می‌توانید برقرار کنید متفاوت بود. حالا اپل با iOS 8 و یوسمیتی راه حل بهتری برای این موضوع فراهم کرده و برای این کار هم از شبکه وای فای استفاده می‌کند. چطور؟

اینطور در نظر بگیرید که آیفون شما حکم پل ارتباطی شما بین مک یا آیپدتان با شخص مقابل در آن سوی خط را ایفا می‌کند. وقتی یک تماس تلفنی به آیفون شما ارسال می‌شود، آیفون شما از طریق شبکه وای فای می‌تواند این تماس را به آیپد یا مک منتقل کند. البته لازمه این انتقال این است که روی مک و آیپد خود هم از همان اکانت iCloudی استفاده کنید که در آیفون خود استفاده می‌کنید.

Phone Calls03

بعد از این که تماس به آیپد یا مک شما منتقل شد، درست مثل آیفون می‌توانید به تماس دریافتی پاسخ دهید، یا آن را رد کنید و در عوض به شخص مقابل پیامک بزنید که بعدا با او تماس می‌گیرید (همه چیز دقیقا مثل آنچه در آیفون دیده‌اید انجام می‌شود). تماس گرفتن هم به همین شکل است. شما با استفاده از برقراری ارتباط وای فای با آیفون می‌توانید در آیپد یا مک خود با شخص مورد نظرتان تماس تلفنی معمولی بگیرید.

Phone Calls01

بنابراین با iOS 8 و OS X یوسمیتی، آیپد و مک شما هم مثل آیفون‌تان توانایی برقراری تماس تلفنی خواهند داشت، البته از طریق برقراری ارتباط وای فای با آیفون. هر چند هنوز معلوم نیست که آیا می‌توان از طریق بلوتوث هم این انتقال را انجام داد یا نه.

برای آشنایی با بقیه امکانات iOS 8 گویا آی تی را دنبال کنید…

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. آیا سخت افزار و دیوایسی وجود دارد که بتوان به کمک آن از آیپد4 (4G) تماس تلفنی برقرار کرد ؟ یعنی ابزاری که کمک کند آیپد به یک گوشی موبایل تبدیل شود

    1. اونطور که شما انتظار داری که مثل آیفون بشه با آیپد تماس برقرار کرد نمیشه. البته راه حل‌هایی درست شده برای برقراری تماس تلفنی از طریق وای فای یا ۳G. اپ‌های VoIP هم مثل اسکایپ وجود دارن ولی بازم انتظار داشت که آیپد مثل آیفون بتونه تماس تلفنی معمولی برقرار کنه چون از نظر سخت افزاری چنین امکانی رو نداره. اگر بازم سوال داشتید حتما سوال‌تون رو تو بخش پرسش و پاسخ بپرسید. ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *