ریالی برای تولید محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم!

ریالی برای تولید محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم!
  • 1393/6/16
  • حدیث دلبرد
  • 0

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با تولید محتوا و توجه به مسائل فرهنگی اظهار کرد: برای افزایش حجم داده داخلی نیازمند توسعه تولید محتوا در کشور هستیم. این در حالی‌ست که یک ریال هم در این حوزه سرما‌یه‌گذاری نکرده‌ایم.

IMG14242612

به گزارش خبرگزاری فارس، معتمدی، عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: سرعت اینترنت ارتباطی با مسائل فرهنگی ندارد. سرعت کم باعث نمی‌شود مسائل غیر اخلاقی عبور نکند. با این رویکرد، افزایش سرعت اینترنت موجب افزایش مسائل ضد اخلاقی و ضد مذهبی می‌شود؛ در نتیجه طرفداران افزایش پهنای باند، به طرفداران ضد فرهنگ و مخالفان آن به طرفداران فرهنگ تبدیل می‌شوند. در حالی که همه باید روی فرهنگ و مسائل اخلاقی حساس باشیم.

وی اضافه کرد: در کشور‌های پیشرفته متوسط سرعت اینترنت 2 تا 10 مگ بوده و به دنبال سرعت‌های بالاتر از آن نیز هستند. با این وجود سرعت اینترنت در کشور 128 کیلوبیت بر ثانیه است. در نتیجه جلوگیری از توسعه پهنای باند راهی برای مبارزه با مسائل غیر اخلاقی و فرهنگی نیست، چرا که موجب عقب نگه داشتن کشور می‌گردد. افزایش حجم داده داخلی، دسترسی‌های غیر ضروری به اینترنت را کاهش می‌دهد. افزایش حجم داده داخلی به توسعه محتوا نیاز دارد؛ در حالی که یک ریال در حوزه تولید محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم چطور ادعای تولید محتوا و استفاده از داده‌های داخلی داشته باشیم؟!

/پایان/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *