4 کاری که قبل از حذف هر اکانت اینترنتی باید انجام دهید

4 کاری که قبل از حذف هر اکانت اینترنتی باید انجام دهید
  • 1393/6/21
  • پرهام مارزلو
  • 1

می‌خواهید اکانت کاربری خود را در یک وب‌سایت حذف کنید؟ صبر کنید! قبل از اینکار باید به مواردی توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

همه شما می‌دانید برای استفاده از اکثر سرویس‌های اینترنتی همچون فیس‌بوک، توییتر، گوگل و حتی انجمن‌های مختلف باید در آن‌ها یک اکانت کاربری بسازیم. اما ممکن است پس از مدتی به اکانت کاربری خود نیاز نداشته باشیم و یا به دلایلی خواستیم آن را حذف کنیم. قبل از این کار باید به 4 مورد توجه داشته باشید. با پیروی از این الگو دیگر از پاک کردن هیچ یک از اکانت‌های خود پشیمان نخواهید شد. پس با ما همراه باشید.

delete-button-840x420بررسی هرگونه وابستگی (Dependencies)

بسیاری از سرویس‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا به کمک اکانت فیس بو، گوگل و یا توییتر خود در آن‌ها وارد شوید. حتی برخی از سایت‌ها همانند Medium در داشتن اکانت کاربری فیس‌بوک و یا توییتر اصرار می‌ورزند و عملا بدون این اکانت‌ها نمی‌توان در آن‌ها عضو شد.

2همچنین برخی از سرویس‌ها برای اتصال چند اکانت به یک دیگر و مدیریت دسته جمعی آن‌ها ساخته شده‌اند. پس ممکن است با حذف اکانت‌های خود در برخی از سرویس‌ها (مثل فیس‌بوک و توییتر) موجب از دست رفتن سودمندی برخی از سرویس‌ها خواهد شد. به عنوان مثال با حذف اکانت تویتر و یا فیس‌بوک قادر به استفاده از سرویس‌هایی همچو Medium نخواهید بود.

اگر نمی‌خواهید اینگونه سودمندی‌های ثانوی را از دست دهید، اکانت خود را حذف نکنید.

اطلاعات خود را ذخیره نمایید

پس از عضویت در سرویس‌هایی همچون فیس‌بوک، اطلاعات زیادی – عکس، ویدیو، فیلم و…- را در آن قرار می‌دهید. پس از پاک کردن اکانت خود ممکن است تمام این اطلاعات برای همیشه از دسترس خارج شوند. البته سرویس فیس‌بوک امکان دوباره فعال شدن را به کاربران می‌دهد و یا می توانید از اطلاعات خود در فیس‌بوک بک آپ تهیه کنید.

3اطلاعات اکانت خود را تغییر دهید

برخی از سرویس‌ها، نام کاربری و یا ایمیل یک اکانت حذف شده را قفل کرده و هیچکس ( حتی خود آن فرد) نمی‌تواند با آن‌ها دوباره عضو شود. حال اگر بخواهید دوباره از آن سرویس استفاده کنید باید از نام کاربری و ایمیل دیگری استفاده نمایید. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم قبل از حذف اکانت خود، اطلاعاتی از قبیل ایمیل، نام کاربری خود را تغییر دهید.

در این صورت می‌توانید در آینده با نام کاربری و ایمیل اصلی خود در همان سرویس عضو شوید.

4اشتراک‌هایتان را مدیریت کنید

ممکن است پس از حذف یک اکانت کاربری، باز هم ایمیل‌هایی را از اشتراک‌هایتان به عنوان آپدیت و یا خبرنامه دریافت کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به حذف یک اکانت کابری ابتدا اشتراک‌های مورد نظرتان را حذف نمایید. البته از طریق ایمیل نیز می‌توانید این دریافت این خبرنامه‌ها متوقف کنید.

همچنین اگر از اشتراک پولی استفاده می‌کردید، حتما آن را قبل از حذف اکانت غیرفعال نمایید.

5و حالا آماده انتخاب گزینه حذف (Delet My Account) هستید

با اعمال مراحل بالا دیگر نگرانی خاصی برای حذف اکانت کاربری خود نخواهید داشت و با خیال آسوده می‌توانید اقدام به حذف آن‌ها نمایید. امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *