افزایش واردات تلفن همراه

افزایش واردات تلفن همراه
  • 1393/6/28
  • حدیث دلبرد
  • 0

با پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی تلفن همراه، واردات گوشی‌های تلفن همراه به بازار نیز افزایش یافته است. تولید کنندگان خارجی تلفن همراه، روز به روز محصولات جدیدی عرضه می‌کنند و به این ترتیب استقبال مردم از گوشی‌های داخلی بسیار اندک است.

download (4)

به گزارش ایسنا، در حال حاضر کارخانجات بزرگ تولید کننده موبایل، با افزودن ویژگی‌های جدید در محصولات خود، رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر کارخانه‌هایی در کشور نیز راه‌اندازی شدند که به تولید و مونتاژ موبایل می‌پرداختند. هم اکنون برخی از آنها تعطیل و تنها یک یا دو کارخانه باقی مانده است. محصولات این کارخانه‌ها 100% داخلی نیست اما باز هم استقبال چندانی از آنها نمی‌شود و علت  آن فاصله زیاد محصولات با تکنولوژی روز دنیاست.

با این وجود واردات هم چنان در حال افزایش است، به طوری که در 5 ماه ابتدای امسال 200 تن گوشی به ارزش 105 میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان نسبت به مشابه سال گذشته، 75 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر، نایب رئیس اتاق اصناف ایران، اعلام نمود که 75 درصد گوشی‌ها در بازار قاچاقی هستند. به عقیده وی با حذف تعرفه تلفن همراه و تنها اضافه کردن 8 درصد ارزش افزوده به قیمت گوشی‌ها، می‌توان از این موضوع جلوگیری کرد.

/پایان/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *