۲۵ قابلیت ios 8 که در ios 7 وجود نداشت (بخش آخر)

۲۵ قابلیت ios 8 که در ios 7 وجود نداشت (بخش آخر)
  • 1393/7/3
  • پرهام مارزلو
  • 1

در بخش‌های اول و دوم این مقاله، به بررسی 16 قابلیت جدید ios 8 پرداختیم و بررسی 9 مورد آخر را برای بخش نهایی ذخیره کردیم. امیدواریم دو بخش قبل نظر شما عزیزان را به خود جلب کرده باشند و با انرژی زیاد به خواندن بخش آخر بپردازید. با ما همراه باشید.

17. بررسی کارت‌های اعتباری

سیستم‌عامل ios بدون شک یک انقلاب در زمینه پرداخت‌های اینترنتی و استفاده از کارت‌های اعتباری به وجود آورده است. در ادامه‌ی همین مورد و در ios 8 نیز با امکان جدیدی مرتبط در زمینه کارت‌های اعتباری رو برو شدیم. هم‌اکنون کاربران پس از ورود به بخش پرداخت (Paymentّ) در مرورگر سافاری، با کلیک بر روی گزینه‌ی Scan Credit Cards می‌توانند به سرعت و سهولت پرداخت را انجام دهند.

18. ارتقاء به iCloud Drive

iCloude Drive در وافع نسخه‌ی دوم اپلیکیشن آی کلود بوده و تنها با دو سیستم عامل ios 8 و OS X Yosemithe سازگاری دارد. قبل از ارتقاء به آی‌کلود، از آپدیت بودن سیستم عامل خود مطمئن شوید. همچنین لازم بذکر است که دیگر اپلیکیشن‌های اپ استور نیز به زودی با این سرویس سازگار خواهند شد.

ganm2lgln9ojv7txbwv619. مخفی‌سازی تصاویر

اگر عکاس ماهری باشید و این کار حرفه‌ی شما به حساب بیاید مطمئنا صدها و یا هزاران تصویر ذخیره شده در Photo Stream خود دارید که نیازی به هر روز و هر بار دیدن‌ آن‌ها ندارید. خوشبختانه در ios 8 هر عکسی بر اساس سال، نوع و زمان گرفته شدنش قابل مخفی‌سازی خواهد بود. کافیست برای این کار بر روی عکس تاچ طولانی نمایید. البته این عکس‌ها از تلفن شما حذف نخواهند شد.

20. یافتن مخاطبین اخیر

هم اکنون در بخش مولتی تسک ( دو بار فشار بر روی دکمه هوم‌اسکرین) علاوه بر لیست اپلیکیشن‌های اخیر، مخاطبینی که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته‌اند نیز نمایش داده می‌شود.

remove-recent-contacts-from-iphones-app-switcher-ios-8.w654

21. ویرایش صفحه امروز (Today Page)

از بالای صفحه به پایین اسلاید بکشید و متوجه خواهید شد که در صفحه‌ی امروز یک گزینه‌ی ویرایش (Edit) نیز قرار داده شده است. بر روی این گزینه کلیک کنید تا ویجت‌های مورد نمایش در این صفحه و ترتیب قرار گرفتن آن‌ها را مشخص نمایید. همچنین امکان جلوگیری از قرار گرفتن ویجت‌های یک اپلیکیشن در این صفحه نیز وجود دارد.

thmq4ujg9oudomawip2f22. پاسخ به نوتیفیکیشن‌ها

بخش نوتیفیکیشن ios 8 از ios 7 بسیار باهوش‌تر عمل می‌کند. هم‌اکنون با یک اسلاید ساده می‌توانید به نوتیفیکیشن‌های خود پاسخ دهید. این مورد یکی از کاربردی‌ترین تقییرات ios 8 به شمار می‌رود.

23. تنظیم نور و روشنایی عکس‌ها

در ios 7 امکان انتخاب بخشی از صفحه برای فوکوس بر روی آن وجود داشت و در ios 8 علاوه بر این قابلیت، آیکون خورشید نیز در اپلیکیشن دوربین قرار گرفته است که امکان تنظیم نور تصویر مورد نظر را به کاربر می‌دهد.

ios8-camera-lock-exposure-100441730-gallery24. نمایش نسخه‌ی دسکتاپ

در مرورگر سافاری ios 8 با تپ بر روی نوار آدرس و اسلاید به سمت پایین می‌توانید از مرورگر بخواهید تا نسخه‌ی دسکتاپ وب‌سایت مورد نظر را به نمایش در آورد.

qczwo6rbhkoraglg4883

25. ذخیره فایل‌های GIF در بخش یادداشت‌ها

خبر خوش برای طرفداران طراحی فایل‌های GIF این است که هم‌اکنون می‌توانند این موارد را در بخش یادداشت‌ها (Notes) ذخیره و مدیریت نمایند.

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید. به زودی مقالات بیشتری در مورد ios 8 را در مجله گویا آی‌تی مشاهده خواهید کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *